Sportovní šéf Mercedesu Toto Wolff v brzké době nikam neodejde. I nadále je rozhodnutý zůstat v německém týmu, který v posledních 6 sezónách získal 6 konstruktérských titulů mistrů světa.
Rakušan byl sice v zákulisí spojován s možným přesunem k projektu Aston Martin Lawrence Strolla poté, co se poněkud zhoršily jeho vztahy s novým výkonným ředitelem mateřského Daimleru, Olou Källeniusem. Wolff se k tomu vyjádřil slovy: "Ve většině příběhů, které jsem o tom četl, si k tomu lidé jeden přidali a přišli s třemi."
Jaká je tedy jeho současná situace? "Má smlouva s Mercedesem platí do konce roku 2020 a stále vedeme dobré rozhovory o tom, co chceme společně udělat. Kvůli koronaviru teď to vše jde trochu stranou, protože všichni musíme řešit větší problémy - lidské problémy v našich společnostech," komentuje Wolff.
Na dotaz směřující k jeho vztahu s miliardářem Lawrencem Strollem, jenž nyní vlastní Racing Point, odpovídá: "Stroll je se svým týmem našim velkým zákazníkem. Navíc je Lawrence už léta mým dobrým přítelem, bez ohledu na obchodní vztahy. Stává se nastupujícím předsedou Aston Martinu, a z toho si lidé udělali jedna plus jedna a došli ke třem."
Určité interní problémy v Mercedesu však nepopírá: "Působím tam už osm let. Sport a tento tým miluji. Jsem nicméně poněkud překvapen změnami, k nimiž došlo během zimy, a chování jednotlivých lidí. To rovněž budu muset vzít v potaz při rozhodování, co dělat v roce 2020 a dále."
"Ale jsem a zůstanu hlavou sportovního oddělení motorsportu a povedu tým Formule 1, na tom se v krátkodobém horizontu nic nezmění," podotýká Wolff.
Rovněž popírá, že by se po událostech před 1. plánovaným letošním závodem v Austrálii zhoršily vztahy s Lewisem Hamiltonem, jenž z Melbourne odletěl ještě před oznámením o odložení velké ceny. "Je to absolutní nesmysl. Náš vztah je pevnější, než kdykoliv dříve, a každý den hovoříme o naší budoucnosti. Vše naznačuje na to, že budeme pokračovat v podobné formě jako dnes."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.