Ferrari se s Räikkönenem podle bývalého týmového šéfa Flavia Briatoreho nikam neposunulo a zbytečně ztratilo jeden rok - místo toho mělo už dříve vzít nezkušeného, ale talentovaného Charlese Leclerca.
Z něj se v minulé sezóně stala jedna z největších hvězd Formule 1, když hned první rok u Scuderie porazil čtyřnásobného šampiona Sebastiana Vettela, který měl přitom v týmu status jedničky.
V Maranellu měli podle Briatora do kokpitu posadit Leclerca již v ročníku 2018 místo toho, aby jej poslali na zkušenou k Sauberu, z něhož se stal jejich B-tým.
"Leclerc je mladý. Je odvážný, což často předvádí. Kdybych byl u Ferrari, tak bych jím nahradil Räikkönena už před dvěma roky, jelikož teď víte, že s Räikkönenem se nikam nedostanete. Nikdy s ním nic nevyhrajete. Víte, v té době bych podstoupil do riziko a vzal Leclerca. Je opravdu silným klukem," tvrdí Briatore.
I když má mladý pilot Ferrari talent, tak jej kvůli nedostatku zkušeností ještě neřadí mezi absolutní špičku jako je Lewis Hamilton či Max Verstappen.
"Leclerc ještě nemá takové uznání. Verstappen je podle mě ještě neuvěřitelnějším jezdcem. Je fantastický ve svém způsobu předjíždění, jako gladiátor," oceňuje umění jedničky Red Bullu.
Hamilton to má lehčí než SchumacherA byť Hamiltonovi chybí již jen jeden titul k vyrovnání rekordu Michaela Schumachera, tak se jejich úspěchy nedají moc porovnávat - Lewis to měl ve své kariéře podle Briatoreho o něco snadnější: "Michael bojoval s velkými kluky, jako byl Senna."
"Musíte si uvědomit, že když přišel, tak byla konkurence náročná - hovoříme o Nigelovi Mansellovi, o Sennovi. Nyní je konkurence slabší. Máte dva, tři jezdce... je jich méně než dříve. Na Hamiltona opět nikdo nevyvíjí tlak - může si jezdit v pohodě," pokračuje bývalý šéf stájí Benetton či Renault.
"Platí to pro všechny. Když se Schumacherovi někdo přiblížil, dopustil se chyby, Fernando [Alonso] udělal chybu. Všichni je dělají. Pokud bude jezdit jako taxikář a všechno vyhrávat, pak je to díky tomu, že je super pilotem. Je fantastický. Hamilton je jednou ze dvou hvězd: jde o Hamiltona a Verstappena," uzavírá 69letý Ital.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.