Ferrari se s Räikkönenem podle bývalého týmového šéfa Flavia Briatoreho nikam neposunulo a zbytečně ztratilo jeden rok - místo toho mělo už dříve vzít nezkušeného, ale talentovaného Charlese Leclerca.
Z něj se v minulé sezóně stala jedna z největších hvězd Formule 1, když hned první rok u Scuderie porazil čtyřnásobného šampiona Sebastiana Vettela, který měl přitom v týmu status jedničky.
V Maranellu měli podle Briatora do kokpitu posadit Leclerca již v ročníku 2018 místo toho, aby jej poslali na zkušenou k Sauberu, z něhož se stal jejich B-tým.
"Leclerc je mladý. Je odvážný, což často předvádí. Kdybych byl u Ferrari, tak bych jím nahradil Räikkönena už před dvěma roky, jelikož teď víte, že s Räikkönenem se nikam nedostanete. Nikdy s ním nic nevyhrajete. Víte, v té době bych podstoupil do riziko a vzal Leclerca. Je opravdu silným klukem," tvrdí Briatore.
I když má mladý pilot Ferrari talent, tak jej kvůli nedostatku zkušeností ještě neřadí mezi absolutní špičku jako je Lewis Hamilton či Max Verstappen.
"Leclerc ještě nemá takové uznání. Verstappen je podle mě ještě neuvěřitelnějším jezdcem. Je fantastický ve svém způsobu předjíždění, jako gladiátor," oceňuje umění jedničky Red Bullu.
Hamilton to má lehčí než SchumacherA byť Hamiltonovi chybí již jen jeden titul k vyrovnání rekordu Michaela Schumachera, tak se jejich úspěchy nedají moc porovnávat - Lewis to měl ve své kariéře podle Briatoreho o něco snadnější: "Michael bojoval s velkými kluky, jako byl Senna."
"Musíte si uvědomit, že když přišel, tak byla konkurence náročná - hovoříme o Nigelovi Mansellovi, o Sennovi. Nyní je konkurence slabší. Máte dva, tři jezdce... je jich méně než dříve. Na Hamiltona opět nikdo nevyvíjí tlak - může si jezdit v pohodě," pokračuje bývalý šéf stájí Benetton či Renault.
"Platí to pro všechny. Když se Schumacherovi někdo přiblížil, dopustil se chyby, Fernando [Alonso] udělal chybu. Všichni je dělají. Pokud bude jezdit jako taxikář a všechno vyhrávat, pak je to díky tomu, že je super pilotem. Je fantastický. Hamilton je jednou ze dvou hvězd: jde o Hamiltona a Verstappena," uzavírá 69letý Ital.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.