Charles Leclerc promlouvá o své profesionálním vztahu se Sebastianem Vettelem, po jehož boku začal u Ferrari loni poprvé nastupovat. Od svého zkušenějšího kolegy se hodně naučil a stále ještě může naučit.
Mladý Monačan přitom ve svém premiérovém ročníku u Ferrari vyhrál více kvalifikací, závodů a nasbíral více bodů než Vettel. Zahrnovalo to i několik kontroverzních okamžiků, které vyvrcholily zbytečnou vzájemnou kolizí ve Velké ceně Brazílie.
"Hodně jsem se naučil, opravdu hodně," uvedl včera na výstavě Autosport International 2020 o své spolupráci s Vettelem. "Je velmi profesionální, zachází do velkých podrobností. A Seb je taky velmi příjemnou osobností. Navzájem spolupracujeme dobře."
"Samozřejmě, že jsme na trati prožili své okamžiky, během nichž jsme se společně poučili a snad se nebudou opakovat takové věci jako v Brazílii. Nakonec si ale myslím, že jsme mimo vůz dostatečně vyspělí na to, abychom spolu dokázali spolupracovat a pokoušet se vyvíjet tím správným směrem," pokračuje Leclerc.
"Ale hodně jsem se ale naučil a stále mám hodně co se naučit, pokud jde o způsob, jakým pracuje s týmem a s inženýry. Zachází do velkých detailů, jak už jsem řekl, a do věcí, o kterých bych si nikdy nepomyslel, že by mohly inženýrům nějak pomoci, řekne cokoliv," chválí Vettela dále.
"Někdy jen hodinu sedím a poslouchám, co o dané části říká. Je to velmi, velmi zajímavé," hodnotí Leclerc zpětnou vazbu čtyřnásobného šampiona, který však po svém příchodu z Red Bullu stále nedokázal přivést Ferrari k titulu.
Cíle Ferrari pro tuto sezónu zůstávají vysoké: "Rok 2020 podle mě bude velmi důležitý. Týmy samozřejmě hodně investují, jelikož se blíží zavedení rozpočtových stropů v roce 2021. Já se budu snažit být na něj co nejlépe připravený, půjde o velký rok. A snad budeme s týmem řádně pracovat, abychom postavili to správné auto, s nímž bychom šampionát vyhráli."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.