Charles Leclerc promlouvá o své profesionálním vztahu se Sebastianem Vettelem, po jehož boku začal u Ferrari loni poprvé nastupovat. Od svého zkušenějšího kolegy se hodně naučil a stále ještě může naučit.
Mladý Monačan přitom ve svém premiérovém ročníku u Ferrari vyhrál více kvalifikací, závodů a nasbíral více bodů než Vettel. Zahrnovalo to i několik kontroverzních okamžiků, které vyvrcholily zbytečnou vzájemnou kolizí ve Velké ceně Brazílie.
"Hodně jsem se naučil, opravdu hodně," uvedl včera na výstavě Autosport International 2020 o své spolupráci s Vettelem. "Je velmi profesionální, zachází do velkých podrobností. A Seb je taky velmi příjemnou osobností. Navzájem spolupracujeme dobře."
"Samozřejmě, že jsme na trati prožili své okamžiky, během nichž jsme se společně poučili a snad se nebudou opakovat takové věci jako v Brazílii. Nakonec si ale myslím, že jsme mimo vůz dostatečně vyspělí na to, abychom spolu dokázali spolupracovat a pokoušet se vyvíjet tím správným směrem," pokračuje Leclerc.
"Ale hodně jsem se ale naučil a stále mám hodně co se naučit, pokud jde o způsob, jakým pracuje s týmem a s inženýry. Zachází do velkých detailů, jak už jsem řekl, a do věcí, o kterých bych si nikdy nepomyslel, že by mohly inženýrům nějak pomoci, řekne cokoliv," chválí Vettela dále.
"Někdy jen hodinu sedím a poslouchám, co o dané části říká. Je to velmi, velmi zajímavé," hodnotí Leclerc zpětnou vazbu čtyřnásobného šampiona, který však po svém příchodu z Red Bullu stále nedokázal přivést Ferrari k titulu.
Cíle Ferrari pro tuto sezónu zůstávají vysoké: "Rok 2020 podle mě bude velmi důležitý. Týmy samozřejmě hodně investují, jelikož se blíží zavedení rozpočtových stropů v roce 2021. Já se budu snažit být na něj co nejlépe připravený, půjde o velký rok. A snad budeme s týmem řádně pracovat, abychom postavili to správné auto, s nímž bychom šampionát vyhráli."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.