Charles Leclerc promlouvá o své profesionálním vztahu se Sebastianem Vettelem, po jehož boku začal u Ferrari loni poprvé nastupovat. Od svého zkušenějšího kolegy se hodně naučil a stále ještě může naučit.
Mladý Monačan přitom ve svém premiérovém ročníku u Ferrari vyhrál více kvalifikací, závodů a nasbíral více bodů než Vettel. Zahrnovalo to i několik kontroverzních okamžiků, které vyvrcholily zbytečnou vzájemnou kolizí ve Velké ceně Brazílie.
"Hodně jsem se naučil, opravdu hodně," uvedl včera na výstavě Autosport International 2020 o své spolupráci s Vettelem. "Je velmi profesionální, zachází do velkých podrobností. A Seb je taky velmi příjemnou osobností. Navzájem spolupracujeme dobře."
"Samozřejmě, že jsme na trati prožili své okamžiky, během nichž jsme se společně poučili a snad se nebudou opakovat takové věci jako v Brazílii. Nakonec si ale myslím, že jsme mimo vůz dostatečně vyspělí na to, abychom spolu dokázali spolupracovat a pokoušet se vyvíjet tím správným směrem," pokračuje Leclerc.
"Ale hodně jsem se ale naučil a stále mám hodně co se naučit, pokud jde o způsob, jakým pracuje s týmem a s inženýry. Zachází do velkých detailů, jak už jsem řekl, a do věcí, o kterých bych si nikdy nepomyslel, že by mohly inženýrům nějak pomoci, řekne cokoliv," chválí Vettela dále.
"Někdy jen hodinu sedím a poslouchám, co o dané části říká. Je to velmi, velmi zajímavé," hodnotí Leclerc zpětnou vazbu čtyřnásobného šampiona, který však po svém příchodu z Red Bullu stále nedokázal přivést Ferrari k titulu.
Cíle Ferrari pro tuto sezónu zůstávají vysoké: "Rok 2020 podle mě bude velmi důležitý. Týmy samozřejmě hodně investují, jelikož se blíží zavedení rozpočtových stropů v roce 2021. Já se budu snažit být na něj co nejlépe připravený, půjde o velký rok. A snad budeme s týmem řádně pracovat, abychom postavili to správné auto, s nímž bychom šampionát vyhráli."
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.