Šéf Ferrari Mattia Binotto ani při zpětném pohledu nelituje týmové režie, kterou uplatnili během Velké ceny Singapuru, kde Sebastianovi Vettelovi poskytli lepší strategii a nechali jej vyhrát na úkor Charlese Leclerca.
Německý pilot během závodu jezdil na třetí příčce za svým týmový kolegou z Ferrari a Lewisem Hamiltonem, díky brzké zastávce se mu podařilo své soupeře "podseknout." Po zastávce Leclerca, jenž vyhrál kvalifikaci, však italská stáj nepřistoupila k tomu, aby pořadí svých jezdců prohodila zpět.
Mladý Monačan z toho byl frustrovaný, navíc Vettelovi se podařilo rychle se vypořádat s provozem, zatímco jej brzdy dostihl Max Verstappen s Red Bullem. Sebovi však ani to k boji o titul nepomohlo, během sezóny udělal několik chyb a více bodů nakonec v šampionátu stejně nasbíral Leclerc.
Podle Binotta je Vettel nicméně "klíčovým jezdcem," který je "středem našeho projektu." To že Ferrari se bude snažit upřednostnit týmové výsledky, mu může pomoct.
"Na počátku sezóny se ve voze necítil dobře, určitě kvůli nestabilitě při brzdění. Myslím, že výzva [v podobě Leclerca] pro něj byla také dobrým měřítkem. Tak rychlý týmový kolega mu způsobil určité bolesti hlavy," ohlíží se šéf Ferrari.
"Když se má zlepšit, je vždy velmi analytický. Přistupuje k cvičení, není v tomto ohledu emocionální. Sleduje data, porovnává sektory, hledá, kde by je případně pomalejší či rychlejší," chválí Binotto svého čtyřnásobného mistra světa.
"V první části sezóny byl pod velkým tlakem. Myslím, že v té druhé zareagoval velmi dobře. Vítězství v Singapuru pro něj bylo klíčové - nejen to samotné vítězství, ale také důvěra v tým. Věděl, že se na pomoc týmu může spolehnout, bude-li to potřeba," pokračuje Binotto.
"Myslím si ale, že to bylo správné, že šlo o správnou volbu a čas nechat jej vyhrát," říká 50letý rodák ze švýcarského Lausanne. Ferrari bylo kvůli týmové režii v Singapuru kritizováno a své rozlícení dal v rádiu najevo i Leclerc.
Šlo přitom o poslední vítězství Scuderie v této sezóně, kdy se jí po letní přestávce podařilo zlepšit výkonnost svého monopostu SF90 v zatáčkách, což pomohlo k sebedůvěře oběma jezdcům.
"Když jsme ve voze měli hodně sebedůvěry, tak si myslím, že byl Seb velmi rychlý. A když se podíváte na jeho závodní rychlost, tak byla velmi podobné té Charlesově, jenž byl místo toho rychlejší v kvalifikaci. Podle mě si zaslouží za druhou poloviny sezóny pochvalu - za to, jak zareagoval na její svízelnou první část," dodává Binotto na účet Vettela.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.