Šéf Ferrari Mattia Binotto ani při zpětném pohledu nelituje týmové režie, kterou uplatnili během Velké ceny Singapuru, kde Sebastianovi Vettelovi poskytli lepší strategii a nechali jej vyhrát na úkor Charlese Leclerca.
Německý pilot během závodu jezdil na třetí příčce za svým týmový kolegou z Ferrari a Lewisem Hamiltonem, díky brzké zastávce se mu podařilo své soupeře "podseknout." Po zastávce Leclerca, jenž vyhrál kvalifikaci, však italská stáj nepřistoupila k tomu, aby pořadí svých jezdců prohodila zpět.
Mladý Monačan z toho byl frustrovaný, navíc Vettelovi se podařilo rychle se vypořádat s provozem, zatímco jej brzdy dostihl Max Verstappen s Red Bullem. Sebovi však ani to k boji o titul nepomohlo, během sezóny udělal několik chyb a více bodů nakonec v šampionátu stejně nasbíral Leclerc.
Podle Binotta je Vettel nicméně "klíčovým jezdcem," který je "středem našeho projektu." To že Ferrari se bude snažit upřednostnit týmové výsledky, mu může pomoct.
"Na počátku sezóny se ve voze necítil dobře, určitě kvůli nestabilitě při brzdění. Myslím, že výzva [v podobě Leclerca] pro něj byla také dobrým měřítkem. Tak rychlý týmový kolega mu způsobil určité bolesti hlavy," ohlíží se šéf Ferrari.
"Když se má zlepšit, je vždy velmi analytický. Přistupuje k cvičení, není v tomto ohledu emocionální. Sleduje data, porovnává sektory, hledá, kde by je případně pomalejší či rychlejší," chválí Binotto svého čtyřnásobného mistra světa.
"V první části sezóny byl pod velkým tlakem. Myslím, že v té druhé zareagoval velmi dobře. Vítězství v Singapuru pro něj bylo klíčové - nejen to samotné vítězství, ale také důvěra v tým. Věděl, že se na pomoc týmu může spolehnout, bude-li to potřeba," pokračuje Binotto.
"Myslím si ale, že to bylo správné, že šlo o správnou volbu a čas nechat jej vyhrát," říká 50letý rodák ze švýcarského Lausanne. Ferrari bylo kvůli týmové režii v Singapuru kritizováno a své rozlícení dal v rádiu najevo i Leclerc.
Šlo přitom o poslední vítězství Scuderie v této sezóně, kdy se jí po letní přestávce podařilo zlepšit výkonnost svého monopostu SF90 v zatáčkách, což pomohlo k sebedůvěře oběma jezdcům.
"Když jsme ve voze měli hodně sebedůvěry, tak si myslím, že byl Seb velmi rychlý. A když se podíváte na jeho závodní rychlost, tak byla velmi podobné té Charlesově, jenž byl místo toho rychlejší v kvalifikaci. Podle mě si zaslouží za druhou poloviny sezóny pochvalu - za to, jak zareagoval na její svízelnou první část," dodává Binotto na účet Vettela.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.