Šéf Ferrari Mattia Binotto ani při zpětném pohledu nelituje týmové režie, kterou uplatnili během Velké ceny Singapuru, kde Sebastianovi Vettelovi poskytli lepší strategii a nechali jej vyhrát na úkor Charlese Leclerca.
Německý pilot během závodu jezdil na třetí příčce za svým týmový kolegou z Ferrari a Lewisem Hamiltonem, díky brzké zastávce se mu podařilo své soupeře "podseknout." Po zastávce Leclerca, jenž vyhrál kvalifikaci, však italská stáj nepřistoupila k tomu, aby pořadí svých jezdců prohodila zpět.
Mladý Monačan z toho byl frustrovaný, navíc Vettelovi se podařilo rychle se vypořádat s provozem, zatímco jej brzdy dostihl Max Verstappen s Red Bullem. Sebovi však ani to k boji o titul nepomohlo, během sezóny udělal několik chyb a více bodů nakonec v šampionátu stejně nasbíral Leclerc.
Podle Binotta je Vettel nicméně "klíčovým jezdcem," který je "středem našeho projektu." To že Ferrari se bude snažit upřednostnit týmové výsledky, mu může pomoct.
"Na počátku sezóny se ve voze necítil dobře, určitě kvůli nestabilitě při brzdění. Myslím, že výzva [v podobě Leclerca] pro něj byla také dobrým měřítkem. Tak rychlý týmový kolega mu způsobil určité bolesti hlavy," ohlíží se šéf Ferrari.
"Když se má zlepšit, je vždy velmi analytický. Přistupuje k cvičení, není v tomto ohledu emocionální. Sleduje data, porovnává sektory, hledá, kde by je případně pomalejší či rychlejší," chválí Binotto svého čtyřnásobného mistra světa.
"V první části sezóny byl pod velkým tlakem. Myslím, že v té druhé zareagoval velmi dobře. Vítězství v Singapuru pro něj bylo klíčové - nejen to samotné vítězství, ale také důvěra v tým. Věděl, že se na pomoc týmu může spolehnout, bude-li to potřeba," pokračuje Binotto.
"Myslím si ale, že to bylo správné, že šlo o správnou volbu a čas nechat jej vyhrát," říká 50letý rodák ze švýcarského Lausanne. Ferrari bylo kvůli týmové režii v Singapuru kritizováno a své rozlícení dal v rádiu najevo i Leclerc.
Šlo přitom o poslední vítězství Scuderie v této sezóně, kdy se jí po letní přestávce podařilo zlepšit výkonnost svého monopostu SF90 v zatáčkách, což pomohlo k sebedůvěře oběma jezdcům.
"Když jsme ve voze měli hodně sebedůvěry, tak si myslím, že byl Seb velmi rychlý. A když se podíváte na jeho závodní rychlost, tak byla velmi podobné té Charlesově, jenž byl místo toho rychlejší v kvalifikaci. Podle mě si zaslouží za druhou poloviny sezóny pochvalu - za to, jak zareagoval na její svízelnou první část," dodává Binotto na účet Vettela.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.