McLaren čeká další restrukturalizace aerodynamického oddělení, odchází totiž jeho šéf Guillaume Cattelani.
Francouz, jenž do týmu přišel v červenci 2014, již je na nucené dovolené. Nyní se hovoří o tom, kam zamíří - podle spekulací se jako nejpravdě-podobnější destinací jeví Haas, u něhož by mohl začít pracovat na počátku příštího roku.
Tam by své síly mohl opět s technickým partnerem americké stáje - s Dallarou, kde pracoval v letech 2004 až 2006. Poté šéfoval aerodynamice u Peugeotu Sport a byl hlavním konstruktérem jeho vozu 908 Le Mans. V roce 2012 se přidal jako hlavní aerodynamik k Lotusu.
McLaren o této záležitosti ale zatím odmítá hovořit: "Nikdy nekomentujeme osobní záležitosti," sděluje mluvčí týmu. K možnému příchodu Cattelaniho do svého týmu se odmítá vyjádřit i Haas.
McLaren restrukturalizuje svůj tým pod vedením šéfa Andrease Seidla, jenž začal ve Wokingu pracovat v tomto roce. K odchodu Cattelaniho dochází po vzájemném souhlasu, což by naznačuje příchodu další posily pro tým Petera Prodromoua a technického ředitele Jamese Keye.
Příští rok by tento tým chtěl udělat další pokrok poté, co letos vystoupal ze sedmé na čtvrtou příčku mezi konstruktéry - bojovat s Mercedesem, Ferrari a Red Bullem je ale náročným úkolem. Proto se rozhodl k další investici do zcela nového aerodynamického tunelu či k přechodu z Renaultu na motory Mercedesu v roce 2021.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.