Také druhý den testů pneumatik skončil na špici Mercedes. Valtteriho Bottase v jeho kokpitu ale dnes nahradil George Russell, jenž závodí za Williams.
Mladý Brit na nových měkkých (C5) pneumatikách svým kolem 1:37,204 ale zaostal o 8 setin za včerejším časem Bottase, jenž kroužil s letošními specifikacemi.
Druhý Leclerc o půl sekundy vylepšil úterní maximum svého týmového kolegy Vettela, použil k tomu letošní pneumatiky, zatímco německý pilot měl včera obuty ty nově vyvinuté pro příští sezónu. Charles však po havárii v zatáčce č. 14 skončil předčasně, své Ferrari přitom hodně poškodil.
Třetí příčka patří Strollovi (Racing Point), za ním se seřadili Gasly s Toro Rosso a Sainz s McLarenem - všichni na nové nejměkčí (C5) směsi Pirelli. Z nováčků se dnes ukázali také Fittipaldi (Haas), u Williamsu se vystřídali Latifi s Nissanym.
Nejvíce kol ujel Gasly - 146 je téměř trojnásobek nedělního závodu. Blízko mu byli Russell (145) a Albon. Nejméně jich má na kontě nejpomalejší pilot obou dnů Nissany - pouze 38.
#F1 #AbuDhabiTest Last 2 days of running with 2019 cars - 10 teams, 20 drivers: best times, #Pirelli compound used, number of laps 📊 pic.twitter.com/XGCqdSVwty
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) December 5, 2019Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.