Také druhý den testů pneumatik skončil na špici Mercedes. Valtteriho Bottase v jeho kokpitu ale dnes nahradil George Russell, jenž závodí za Williams.
Mladý Brit na nových měkkých (C5) pneumatikách svým kolem 1:37,204 ale zaostal o 8 setin za včerejším časem Bottase, jenž kroužil s letošními specifikacemi.
Druhý Leclerc o půl sekundy vylepšil úterní maximum svého týmového kolegy Vettela, použil k tomu letošní pneumatiky, zatímco německý pilot měl včera obuty ty nově vyvinuté pro příští sezónu. Charles však po havárii v zatáčce č. 14 skončil předčasně, své Ferrari přitom hodně poškodil.
Třetí příčka patří Strollovi (Racing Point), za ním se seřadili Gasly s Toro Rosso a Sainz s McLarenem - všichni na nové nejměkčí (C5) směsi Pirelli. Z nováčků se dnes ukázali také Fittipaldi (Haas), u Williamsu se vystřídali Latifi s Nissanym.
Nejvíce kol ujel Gasly - 146 je téměř trojnásobek nedělního závodu. Blízko mu byli Russell (145) a Albon. Nejméně jich má na kontě nejpomalejší pilot obou dnů Nissany - pouze 38.
#F1 #AbuDhabiTest Last 2 days of running with 2019 cars - 10 teams, 20 drivers: best times, #Pirelli compound used, number of laps 📊 pic.twitter.com/XGCqdSVwty
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) December 5, 2019Jezdci F1 zhlédli v předstihu očekávaný film s Bradem Pittem, zasazený do prostředí královny motorsportu. Snímek má celosvětovou premiéru 25. června. Max Verstappen chyběl.
Lewis Hamilton se těší na svou premiéru s Ferrari v legendárním Monaku, kde podle svých slov chce zjistit, „co tahle mašina dokáže“. Na neúprosné městské trati ho čeká první ostrá zkouška v ikonické rudé barvě.
Na trati v Imole podlehl McLaren síle Red Bullu a Maxe Verstappena, přestože Lando Norris v závěru vyvíjel tlak. Britská stáj odjíždí poražena, ale s jasným vzkazem, že patří do boje o čelo.
McLaren představil speciální zbarvení svých vozů inspirované atmosférou francouzské a monacké riviéry, které nasadí při Velkých cenách Monaka a Španělska. Design ve světlých pastelových tónech má podpořit image týmu a zaujmout fanoušky během nejikoničtějších závodů sezóny.
Ferrari prožívá náročnou sezónu a propadlo se na čtvrté místo v pořadí konstruktérů. Výkony týmu zatím nesplňují očekávání a Maranello musí rychle najít řešení, aby se mohlo vrátit do boje o titul.
Andrea Kimi Antonelli označil víkend v Imole za krásný, ale vyčerpávající, protože silná podpora domácích fanoušků ho emocionálně i fyzicky vyždímala. Přesto ho považuje za jeden z nejvýjimečnějších momentů své dosavadní kariéry.
Jack Doohan vyzval fanoušky F1, aby přestali obtěžovat jeho rodinu, a označil útoky na sociálních sítích za bolestivé a nepřijatelné. Tým Alpine se za něj postavil a důrazně odsoudil jakoukoli formu online zneužívání.
Damon Hill, který dříve často kritizoval Maxe Verstappena, nyní po jeho vítězství v Imole otevřeně přiznává, že Verstappen může být nejlepší jezdec všech dob. Tento obrat v názoru odráží Maxův vývoj z agresivního a nevyzpytatelného jezdce v zkušeného a chladnokrevného šampiona.
Christian Horner varuje před možným napětím v McLarenu, kde podle něj Norris a Piastri mohou v honbě za prvním titulem upřednostnit sebe před týmem. Podle šéfa Red Bullu by jejich ambice mohly narušit vnitřní rovnováhu stáje.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.