Nové pneumatiky pro sezónu 2020 na Romaina Grosjeana nezanechaly moc dobrý dojem ani při včerejším testování v teplejším Abú Zabí. Svůj názor od Austinu moc nezměnil. Proč?
Pirelli se již před 2 měsíci po tréninku před Velkou cenou Spojených států setkalo s negativní zpětnou vazbou pilotů a týmů, které navrhly zůstat u letošních specifikací místo těch nově vyvinutých, které mají trochu jiný profil, širší pracovní rozpětí, nižší degradaci a méně se přehřívají.
To by vyžadoval souhlas minimálně sedmi týmů. Podle výrobce pneumatik by to ale byl krok zpět a testování v teplejším Abú Zabí, kde mají týmy více času pro změny nastavení, poskytne reprezentativnější obrázek.
Grosjean ale svůj názor od první zkoušky nových pneumatik v Austinu nemění: "Zůstává stejný." Které specifikace by chtěl vidět příští rok? "Nevím, je na to příliš brzy. Ale nemělo by to být otázkou, ne? Jsme tam, kde jsme."
Let testing, BEGIN! It’s the start of two days testing in Abu Dhabi. Romain is out on some 2020 Pirelli C4s to start the morning!#HaasF1 #AbuDhabiTest pic.twitter.com/MZbHRi6KAK
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) December 3, 2019"Pokud se ptáte mě, nevím. V závislosti na trati bych vám řekl to či ono. To se ale nestane. Po roce vývoje byste měli chtít říct: 'Budu závodit na nových pneumatikách,' o tom není pochyb," pokračuje bez evidentního zápalu francouzský pilot.
Haas včera provedl mnoho srovnání mezi různými směsmi pneumatik pro rok 2019 a 2020. "Některá byla těsná, jiná se od sebe hodně lišila. Ty nové jsou jiné. Mají svá pozitiva i negativa. Provedli velkou změnu," hodnotí Grosjean, jenž včera strávil za volantem 146 kol a zajel 5. nejrychlejší čas právě na nové nejměkčí (C5) směsi.
Lap, lap, lap, repeat! 🔄Some serious running from @RGrosjean this afternoon - he’s up to 1️⃣1️⃣1️⃣ laps for the day! #HaasF1 #AbuDhabiTest pic.twitter.com/a1XpBGNYsO
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) December 3, 2019"Znovu se musíme podívat na to, jak budeme auta provozovat, a zajistit, abychom využívali všechno na maximum. Ale pokud se ptáte, jestli jsem s novými pneumatikami spokojený a jestli vyřeší některé problémy - teplotní degradaci, citlivost při následování jiného auta - tak vám musím říct pravdu," říká Grosjean.
"Ne, tyto problémy to plně nevyřeší. Degradace na některých směsích byla lepší. To, že můžete jezdit s nižšími tlaky, vám také pomáhá. To jsou tedy ta pozitiva. Ale nejde o nic, o čem byste snili," zakončuje své rozporuplné hodnocení 33letý pilot.
Ve středu srovnávací jízdy letošních a nových pneumatik Pirelli v Abú Zabí pokračují od 9 do 18 hod tamějšího času, za volant Haasu VF-19 tentokrát usedne testovací pilot Pietro Fittipaldi.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.