Nové pneumatiky pro sezónu 2020 na Romaina Grosjeana nezanechaly moc dobrý dojem ani při včerejším testování v teplejším Abú Zabí. Svůj názor od Austinu moc nezměnil. Proč?
Pirelli se již před 2 měsíci po tréninku před Velkou cenou Spojených států setkalo s negativní zpětnou vazbou pilotů a týmů, které navrhly zůstat u letošních specifikací místo těch nově vyvinutých, které mají trochu jiný profil, širší pracovní rozpětí, nižší degradaci a méně se přehřívají.
To by vyžadoval souhlas minimálně sedmi týmů. Podle výrobce pneumatik by to ale byl krok zpět a testování v teplejším Abú Zabí, kde mají týmy více času pro změny nastavení, poskytne reprezentativnější obrázek.
Grosjean ale svůj názor od první zkoušky nových pneumatik v Austinu nemění: "Zůstává stejný." Které specifikace by chtěl vidět příští rok? "Nevím, je na to příliš brzy. Ale nemělo by to být otázkou, ne? Jsme tam, kde jsme."
Let testing, BEGIN! It’s the start of two days testing in Abu Dhabi. Romain is out on some 2020 Pirelli C4s to start the morning!#HaasF1 #AbuDhabiTest pic.twitter.com/MZbHRi6KAK
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) December 3, 2019"Pokud se ptáte mě, nevím. V závislosti na trati bych vám řekl to či ono. To se ale nestane. Po roce vývoje byste měli chtít říct: 'Budu závodit na nových pneumatikách,' o tom není pochyb," pokračuje bez evidentního zápalu francouzský pilot.
Haas včera provedl mnoho srovnání mezi různými směsmi pneumatik pro rok 2019 a 2020. "Některá byla těsná, jiná se od sebe hodně lišila. Ty nové jsou jiné. Mají svá pozitiva i negativa. Provedli velkou změnu," hodnotí Grosjean, jenž včera strávil za volantem 146 kol a zajel 5. nejrychlejší čas právě na nové nejměkčí (C5) směsi.
Lap, lap, lap, repeat! 🔄Some serious running from @RGrosjean this afternoon - he’s up to 1️⃣1️⃣1️⃣ laps for the day! #HaasF1 #AbuDhabiTest pic.twitter.com/a1XpBGNYsO
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) December 3, 2019"Znovu se musíme podívat na to, jak budeme auta provozovat, a zajistit, abychom využívali všechno na maximum. Ale pokud se ptáte, jestli jsem s novými pneumatikami spokojený a jestli vyřeší některé problémy - teplotní degradaci, citlivost při následování jiného auta - tak vám musím říct pravdu," říká Grosjean.
"Ne, tyto problémy to plně nevyřeší. Degradace na některých směsích byla lepší. To, že můžete jezdit s nižšími tlaky, vám také pomáhá. To jsou tedy ta pozitiva. Ale nejde o nic, o čem byste snili," zakončuje své rozporuplné hodnocení 33letý pilot.
Ve středu srovnávací jízdy letošních a nových pneumatik Pirelli v Abú Zabí pokračují od 9 do 18 hod tamějšího času, za volant Haasu VF-19 tentokrát usedne testovací pilot Pietro Fittipaldi.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.