Nové pneumatiky pro sezónu 2020 na Romaina Grosjeana nezanechaly moc dobrý dojem ani při včerejším testování v teplejším Abú Zabí. Svůj názor od Austinu moc nezměnil. Proč?
Pirelli se již před 2 měsíci po tréninku před Velkou cenou Spojených států setkalo s negativní zpětnou vazbou pilotů a týmů, které navrhly zůstat u letošních specifikací místo těch nově vyvinutých, které mají trochu jiný profil, širší pracovní rozpětí, nižší degradaci a méně se přehřívají.
To by vyžadoval souhlas minimálně sedmi týmů. Podle výrobce pneumatik by to ale byl krok zpět a testování v teplejším Abú Zabí, kde mají týmy více času pro změny nastavení, poskytne reprezentativnější obrázek.
Grosjean ale svůj názor od první zkoušky nových pneumatik v Austinu nemění: "Zůstává stejný." Které specifikace by chtěl vidět příští rok? "Nevím, je na to příliš brzy. Ale nemělo by to být otázkou, ne? Jsme tam, kde jsme."
Let testing, BEGIN! It’s the start of two days testing in Abu Dhabi. Romain is out on some 2020 Pirelli C4s to start the morning!#HaasF1 #AbuDhabiTest pic.twitter.com/MZbHRi6KAK
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) December 3, 2019"Pokud se ptáte mě, nevím. V závislosti na trati bych vám řekl to či ono. To se ale nestane. Po roce vývoje byste měli chtít říct: 'Budu závodit na nových pneumatikách,' o tom není pochyb," pokračuje bez evidentního zápalu francouzský pilot.
Haas včera provedl mnoho srovnání mezi různými směsmi pneumatik pro rok 2019 a 2020. "Některá byla těsná, jiná se od sebe hodně lišila. Ty nové jsou jiné. Mají svá pozitiva i negativa. Provedli velkou změnu," hodnotí Grosjean, jenž včera strávil za volantem 146 kol a zajel 5. nejrychlejší čas právě na nové nejměkčí (C5) směsi.
Lap, lap, lap, repeat! 🔄Some serious running from @RGrosjean this afternoon - he’s up to 1️⃣1️⃣1️⃣ laps for the day! #HaasF1 #AbuDhabiTest pic.twitter.com/a1XpBGNYsO
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) December 3, 2019"Znovu se musíme podívat na to, jak budeme auta provozovat, a zajistit, abychom využívali všechno na maximum. Ale pokud se ptáte, jestli jsem s novými pneumatikami spokojený a jestli vyřeší některé problémy - teplotní degradaci, citlivost při následování jiného auta - tak vám musím říct pravdu," říká Grosjean.
"Ne, tyto problémy to plně nevyřeší. Degradace na některých směsích byla lepší. To, že můžete jezdit s nižšími tlaky, vám také pomáhá. To jsou tedy ta pozitiva. Ale nejde o nic, o čem byste snili," zakončuje své rozporuplné hodnocení 33letý pilot.
Ve středu srovnávací jízdy letošních a nových pneumatik Pirelli v Abú Zabí pokračují od 9 do 18 hod tamějšího času, za volant Haasu VF-19 tentokrát usedne testovací pilot Pietro Fittipaldi.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.