Ferrari za porušení předpisů týkající se paliva z Abú Zabí vyvázlo pouze s pokutou. Charles Leclerc diskvalifikován nebyl, mohl se tak těšit z toho, že zůstal na pódiu. O svém vyšetřování během závodu přitom vůbec nevěděl.
Komisaři po odjezdu na rošt zkontrolovali, zda množství paliva v nádrží odpovídá tomu, co Scuderia uvedla. A ke svému překvapení přišli na velkou odchylku - v nádrži Leclercova vozu bylo o 4,88 kg více. Během závodu se proto spekulovalo, že italský tým bude možná diskvalifikován.
Samotný pilot přitom neměl ponětí, co se děje. "Ne, nevěděl jsem o tom. Musel jsem se soustředit na jízdu, což jsem také dělal. A chápu proč, abych byl upřímný," komentuje mladý pilot rozhodnutí svého týmu nic mu neříkat. "Nemám ponětí, v čem ty problémy spočívají. S týmem budu hovořit, zatím nevím," uvedl po vystoupení z vozu.
Ferrari byla po namátkové kontrole, která odhalila podstatně vyšší množství paliva v nádrži, udělena poměrně vysoká pokuta 1,3 mil. Kč (50 tisíc Euro), Leclercovi ale pódiové umístění nakonec zůstalo.
"Nemyslím si, že by bylo moc co vysvětlovat. Mezi měřeními došlo k odchylce. Moc o tom nevíme. Věříme, že všechna naše měření byla správná. Existuje tedy jedno měření, které správné nebylo," vysvětloval novinářům šéf týmu Mattia Binotto před vynesením verdiktu.
FIA namátkově kontroluje hmotnost paliva ve vozech, aby zajistila dodržování maximálního množství, které je stanoveno na 110 kg na závodu. Týmu musí vždy před startem uvést, kolik ho do nádrže natankovaly. V Abú Zabí však byla u Ferrari zjištěna téměř 5kg odchylka.
Binotto se hájí tím, že jejich auta neměla při předchozích kontrolách nikdy žádné problémy: "Myslím, že letos nás zkontrolovali alespoň 10krát. Není to poprvé, vždy jsme byli OK a dnes došlo k odchylce," krčí rameny.
Protože požadavek na uvedení množství paliva je uveden "pouze" v technické směrnici TD/014-19 a nikoliv v pravidlech, tak diskvalifikace nepřicházela v úvahu - jednoduše nešlo o porušení technický pravidel. Komisaři se při udělení pokuty za nesprávné uvedení množství paliva proto opřeli o porušení článku 12.1.1 Mezinárodního sportovního kodexu.
Originální dokument FIA s vysvětlením svého rozhodnutí najdete zde.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.