Ferrari za porušení předpisů týkající se paliva z Abú Zabí vyvázlo pouze s pokutou. Charles Leclerc diskvalifikován nebyl, mohl se tak těšit z toho, že zůstal na pódiu. O svém vyšetřování během závodu přitom vůbec nevěděl.
Komisaři po odjezdu na rošt zkontrolovali, zda množství paliva v nádrží odpovídá tomu, co Scuderia uvedla. A ke svému překvapení přišli na velkou odchylku - v nádrži Leclercova vozu bylo o 4,88 kg více. Během závodu se proto spekulovalo, že italský tým bude možná diskvalifikován.
Samotný pilot přitom neměl ponětí, co se děje. "Ne, nevěděl jsem o tom. Musel jsem se soustředit na jízdu, což jsem také dělal. A chápu proč, abych byl upřímný," komentuje mladý pilot rozhodnutí svého týmu nic mu neříkat. "Nemám ponětí, v čem ty problémy spočívají. S týmem budu hovořit, zatím nevím," uvedl po vystoupení z vozu.
Ferrari byla po namátkové kontrole, která odhalila podstatně vyšší množství paliva v nádrži, udělena poměrně vysoká pokuta 1,3 mil. Kč (50 tisíc Euro), Leclercovi ale pódiové umístění nakonec zůstalo.
"Nemyslím si, že by bylo moc co vysvětlovat. Mezi měřeními došlo k odchylce. Moc o tom nevíme. Věříme, že všechna naše měření byla správná. Existuje tedy jedno měření, které správné nebylo," vysvětloval novinářům šéf týmu Mattia Binotto před vynesením verdiktu.
FIA namátkově kontroluje hmotnost paliva ve vozech, aby zajistila dodržování maximálního množství, které je stanoveno na 110 kg na závodu. Týmu musí vždy před startem uvést, kolik ho do nádrže natankovaly. V Abú Zabí však byla u Ferrari zjištěna téměř 5kg odchylka.
Binotto se hájí tím, že jejich auta neměla při předchozích kontrolách nikdy žádné problémy: "Myslím, že letos nás zkontrolovali alespoň 10krát. Není to poprvé, vždy jsme byli OK a dnes došlo k odchylce," krčí rameny.
Protože požadavek na uvedení množství paliva je uveden "pouze" v technické směrnici TD/014-19 a nikoliv v pravidlech, tak diskvalifikace nepřicházela v úvahu - jednoduše nešlo o porušení technický pravidel. Komisaři se při udělení pokuty za nesprávné uvedení množství paliva proto opřeli o porušení článku 12.1.1 Mezinárodního sportovního kodexu.
Originální dokument FIA s vysvětlením svého rozhodnutí najdete zde.
Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.