Ferrari za porušení předpisů týkající se paliva z Abú Zabí vyvázlo pouze s pokutou. Charles Leclerc diskvalifikován nebyl, mohl se tak těšit z toho, že zůstal na pódiu. O svém vyšetřování během závodu přitom vůbec nevěděl.
Komisaři po odjezdu na rošt zkontrolovali, zda množství paliva v nádrží odpovídá tomu, co Scuderia uvedla. A ke svému překvapení přišli na velkou odchylku - v nádrži Leclercova vozu bylo o 4,88 kg více. Během závodu se proto spekulovalo, že italský tým bude možná diskvalifikován.
Samotný pilot přitom neměl ponětí, co se děje. "Ne, nevěděl jsem o tom. Musel jsem se soustředit na jízdu, což jsem také dělal. A chápu proč, abych byl upřímný," komentuje mladý pilot rozhodnutí svého týmu nic mu neříkat. "Nemám ponětí, v čem ty problémy spočívají. S týmem budu hovořit, zatím nevím," uvedl po vystoupení z vozu.
Ferrari byla po namátkové kontrole, která odhalila podstatně vyšší množství paliva v nádrži, udělena poměrně vysoká pokuta 1,3 mil. Kč (50 tisíc Euro), Leclercovi ale pódiové umístění nakonec zůstalo.
"Nemyslím si, že by bylo moc co vysvětlovat. Mezi měřeními došlo k odchylce. Moc o tom nevíme. Věříme, že všechna naše měření byla správná. Existuje tedy jedno měření, které správné nebylo," vysvětloval novinářům šéf týmu Mattia Binotto před vynesením verdiktu.
FIA namátkově kontroluje hmotnost paliva ve vozech, aby zajistila dodržování maximálního množství, které je stanoveno na 110 kg na závodu. Týmu musí vždy před startem uvést, kolik ho do nádrže natankovaly. V Abú Zabí však byla u Ferrari zjištěna téměř 5kg odchylka.
Binotto se hájí tím, že jejich auta neměla při předchozích kontrolách nikdy žádné problémy: "Myslím, že letos nás zkontrolovali alespoň 10krát. Není to poprvé, vždy jsme byli OK a dnes došlo k odchylce," krčí rameny.
Protože požadavek na uvedení množství paliva je uveden "pouze" v technické směrnici TD/014-19 a nikoliv v pravidlech, tak diskvalifikace nepřicházela v úvahu - jednoduše nešlo o porušení technický pravidel. Komisaři se při udělení pokuty za nesprávné uvedení množství paliva proto opřeli o porušení článku 12.1.1 Mezinárodního sportovního kodexu.
Originální dokument FIA s vysvětlením svého rozhodnutí najdete zde.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.