Závěrečný druhý trénink ovládli jezdci Mercedesu. Ferrari s Red Bullem mírně ztrácí. Překvapuje Toro Rosso, Renault se trápí.
Závěrečný druhý trénink letošní sezony odstartoval v Abú Zabí poklidným tempem. Počasí bylo ideální, koneckonců jiné se v této oblasti ani čekat nedá. Na trati se brzy objevil také Sebastian Vettel, který na konci prvních měřených jízd havaroval. To samé lze říci o Danielu Ricciardovi jemuž odpoledne pro změnu explodoval motor.
Sunny - but not for much longer! 🌗Slightly cooler conditions for FP2, which is coming up 🔜#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/zJIGTXmskS
— Formula 1 (@F1) 29. listopadu 2019Po dvaceti minutách, když měřený čas zajely všechny vozy, patřila první příčka Bottasovi. Připomeňme, že Fina ve službách Mercedesu čeká penalizace dvaceti míst na startovním roštu, konkrétně za nasazení nových komponent pohonné jednotky.
Brzy však Bottase předstihl Verstappen s Red Bullem. Za tímto tandemem se seřadili Hamilton, Leclerc a Vettel. Středu pole vévodily Racing Poimty, Pérez byl sedmý, Stroll osmý.
Krizovou cvíli zažil Leclerc, ten ztratil ve střední části okruhu kontrolu nad svým vozem, načež narazil do svodidel. Nejednalo se však o nic vážného. Monačan odjel do boxů, přičemž na jeho voze nebyly patrné žádné výraznější škody.
💥 Charles Leclerc hits the barriers on the exit of Turn 19He is forced to box - the Ferraris are struggling with the left-hander#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/H3ytiQY4I2
— Formula 1 (@F1) 29. listopadu 2019Kvalifikační simulaci započali piloti Mercedesu. Bottas byl rychlejší Hamiltona o téměř čtyři desetiny. Leclerc se svým ostrým kolem zařadil na třetí příčku, těsně ha Brita. Rozdíl mezi oběma byl pouhých deset tisícin. Monačan zkazil především třetí sektor ve kterém ztratil na vedoucího Bottase téměř sedm desetin. Verstappenovi se kvalifikační kolo nepodařilo. Holanďanovi patřila se ztrátou půl vteřiny čtvrtá pozice. Vettel s Albonem byli pozadu ještě o kousek víc.
Sedmá příčka patřila v druhé polovině odpoledních měřených jízd Grosjeanovi. Haas by si v posledním závodě rád zpravil chuť z nevydařené sezony. V první desítce se rovněž nacházeli jezdci STR Gasly s Kvyatem. Za očekáváním byly Mclareny. Sainz a Norris se pohybovali mimo elitní desítku. Trápil se Renault. Patnáctý Hulkenberg a šestnáctý Ricciardo jistě nebyli tím, kde by Francouzi doufali.
To stejné si mohla říkat Alfa. Ta získala v Brazílii nejlepší výsledek sezony, přičemž to vypadá, že v Abú Zabí ho nezopakuje. Jejím pilotům patřila sedmnáctá a osmnáctá pozice. Hůře na tom byl už pouze Williams.
Posledních 30 minut odpoledního programu klasicky patřilo nácviku dlouhých jízd. Dobře se jevilo tempo Mercedesu, Ferrari s Red Bullem by však nemuseli být vůbec dalo, což by mohla být dobrá pozvánka zejména na nedělní závod.
THAT. WAS. CLOSE.Antonio Giovinazzi *almost* hits the barrier at Turn 19! He's now back under way#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/bpDbV7R5vh
— Formula 1 (@F1) 29. listopadu 2019Velký důraz kladlo na závodní tempo Toro Rosso. Gasly kroužil jako jediný na nejtvrdší sadě. Není se co divit, juniorský tým Red Bullu bojuje na ostří nože s Renaultem o páté místo v Poháru konstruktérů.
Poklidný průběh narušil incident mezi Romainem Grosjeanem a Valtteri Bottasem. Finský pilot chtěl předjet svého soupeře z týmu Haas, jenže ten ho neviděl, načež došlo ke vzájemné kolizi. Fin si poškodil přední křídlo, vůz Grosjeana zdál se být bez vážnějšího poškození.
Romain Grosjean 💥 Valtteri BottasGrosjean collides with Bottas as the Finn overtakes on the inside into Turn 11#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/IuqJLCTj00
— Formula 1 (@F1) 29. listopadu 2019V závěru se už nic zásadního nestalo. Zítra nás čeká třetí trénink a kvalifikace.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.