Závěrečný druhý trénink ovládli jezdci Mercedesu. Ferrari s Red Bullem mírně ztrácí. Překvapuje Toro Rosso, Renault se trápí.
Závěrečný druhý trénink letošní sezony odstartoval v Abú Zabí poklidným tempem. Počasí bylo ideální, koneckonců jiné se v této oblasti ani čekat nedá. Na trati se brzy objevil také Sebastian Vettel, který na konci prvních měřených jízd havaroval. To samé lze říci o Danielu Ricciardovi jemuž odpoledne pro změnu explodoval motor.
Sunny - but not for much longer! 🌗Slightly cooler conditions for FP2, which is coming up 🔜#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/zJIGTXmskS
— Formula 1 (@F1) 29. listopadu 2019Po dvaceti minutách, když měřený čas zajely všechny vozy, patřila první příčka Bottasovi. Připomeňme, že Fina ve službách Mercedesu čeká penalizace dvaceti míst na startovním roštu, konkrétně za nasazení nových komponent pohonné jednotky.
Brzy však Bottase předstihl Verstappen s Red Bullem. Za tímto tandemem se seřadili Hamilton, Leclerc a Vettel. Středu pole vévodily Racing Poimty, Pérez byl sedmý, Stroll osmý.
Krizovou cvíli zažil Leclerc, ten ztratil ve střední části okruhu kontrolu nad svým vozem, načež narazil do svodidel. Nejednalo se však o nic vážného. Monačan odjel do boxů, přičemž na jeho voze nebyly patrné žádné výraznější škody.
💥 Charles Leclerc hits the barriers on the exit of Turn 19He is forced to box - the Ferraris are struggling with the left-hander#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/H3ytiQY4I2
— Formula 1 (@F1) 29. listopadu 2019Kvalifikační simulaci započali piloti Mercedesu. Bottas byl rychlejší Hamiltona o téměř čtyři desetiny. Leclerc se svým ostrým kolem zařadil na třetí příčku, těsně ha Brita. Rozdíl mezi oběma byl pouhých deset tisícin. Monačan zkazil především třetí sektor ve kterém ztratil na vedoucího Bottase téměř sedm desetin. Verstappenovi se kvalifikační kolo nepodařilo. Holanďanovi patřila se ztrátou půl vteřiny čtvrtá pozice. Vettel s Albonem byli pozadu ještě o kousek víc.
Sedmá příčka patřila v druhé polovině odpoledních měřených jízd Grosjeanovi. Haas by si v posledním závodě rád zpravil chuť z nevydařené sezony. V první desítce se rovněž nacházeli jezdci STR Gasly s Kvyatem. Za očekáváním byly Mclareny. Sainz a Norris se pohybovali mimo elitní desítku. Trápil se Renault. Patnáctý Hulkenberg a šestnáctý Ricciardo jistě nebyli tím, kde by Francouzi doufali.
To stejné si mohla říkat Alfa. Ta získala v Brazílii nejlepší výsledek sezony, přičemž to vypadá, že v Abú Zabí ho nezopakuje. Jejím pilotům patřila sedmnáctá a osmnáctá pozice. Hůře na tom byl už pouze Williams.
Posledních 30 minut odpoledního programu klasicky patřilo nácviku dlouhých jízd. Dobře se jevilo tempo Mercedesu, Ferrari s Red Bullem by však nemuseli být vůbec dalo, což by mohla být dobrá pozvánka zejména na nedělní závod.
THAT. WAS. CLOSE.Antonio Giovinazzi *almost* hits the barrier at Turn 19! He's now back under way#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/bpDbV7R5vh
— Formula 1 (@F1) 29. listopadu 2019Velký důraz kladlo na závodní tempo Toro Rosso. Gasly kroužil jako jediný na nejtvrdší sadě. Není se co divit, juniorský tým Red Bullu bojuje na ostří nože s Renaultem o páté místo v Poháru konstruktérů.
Poklidný průběh narušil incident mezi Romainem Grosjeanem a Valtteri Bottasem. Finský pilot chtěl předjet svého soupeře z týmu Haas, jenže ten ho neviděl, načež došlo ke vzájemné kolizi. Fin si poškodil přední křídlo, vůz Grosjeana zdál se být bez vážnějšího poškození.
Romain Grosjean 💥 Valtteri BottasGrosjean collides with Bottas as the Finn overtakes on the inside into Turn 11#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/IuqJLCTj00
— Formula 1 (@F1) 29. listopadu 2019V závěru se už nic zásadního nestalo. Zítra nás čeká třetí trénink a kvalifikace.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.