Závěrečný druhý trénink ovládli jezdci Mercedesu. Ferrari s Red Bullem mírně ztrácí. Překvapuje Toro Rosso, Renault se trápí.
Závěrečný druhý trénink letošní sezony odstartoval v Abú Zabí poklidným tempem. Počasí bylo ideální, koneckonců jiné se v této oblasti ani čekat nedá. Na trati se brzy objevil také Sebastian Vettel, který na konci prvních měřených jízd havaroval. To samé lze říci o Danielu Ricciardovi jemuž odpoledne pro změnu explodoval motor.
Sunny - but not for much longer! 🌗Slightly cooler conditions for FP2, which is coming up 🔜#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/zJIGTXmskS
— Formula 1 (@F1) 29. listopadu 2019Po dvaceti minutách, když měřený čas zajely všechny vozy, patřila první příčka Bottasovi. Připomeňme, že Fina ve službách Mercedesu čeká penalizace dvaceti míst na startovním roštu, konkrétně za nasazení nových komponent pohonné jednotky.
Brzy však Bottase předstihl Verstappen s Red Bullem. Za tímto tandemem se seřadili Hamilton, Leclerc a Vettel. Středu pole vévodily Racing Poimty, Pérez byl sedmý, Stroll osmý.
Krizovou cvíli zažil Leclerc, ten ztratil ve střední části okruhu kontrolu nad svým vozem, načež narazil do svodidel. Nejednalo se však o nic vážného. Monačan odjel do boxů, přičemž na jeho voze nebyly patrné žádné výraznější škody.
💥 Charles Leclerc hits the barriers on the exit of Turn 19He is forced to box - the Ferraris are struggling with the left-hander#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/H3ytiQY4I2
— Formula 1 (@F1) 29. listopadu 2019Kvalifikační simulaci započali piloti Mercedesu. Bottas byl rychlejší Hamiltona o téměř čtyři desetiny. Leclerc se svým ostrým kolem zařadil na třetí příčku, těsně ha Brita. Rozdíl mezi oběma byl pouhých deset tisícin. Monačan zkazil především třetí sektor ve kterém ztratil na vedoucího Bottase téměř sedm desetin. Verstappenovi se kvalifikační kolo nepodařilo. Holanďanovi patřila se ztrátou půl vteřiny čtvrtá pozice. Vettel s Albonem byli pozadu ještě o kousek víc.
Sedmá příčka patřila v druhé polovině odpoledních měřených jízd Grosjeanovi. Haas by si v posledním závodě rád zpravil chuť z nevydařené sezony. V první desítce se rovněž nacházeli jezdci STR Gasly s Kvyatem. Za očekáváním byly Mclareny. Sainz a Norris se pohybovali mimo elitní desítku. Trápil se Renault. Patnáctý Hulkenberg a šestnáctý Ricciardo jistě nebyli tím, kde by Francouzi doufali.
To stejné si mohla říkat Alfa. Ta získala v Brazílii nejlepší výsledek sezony, přičemž to vypadá, že v Abú Zabí ho nezopakuje. Jejím pilotům patřila sedmnáctá a osmnáctá pozice. Hůře na tom byl už pouze Williams.
Posledních 30 minut odpoledního programu klasicky patřilo nácviku dlouhých jízd. Dobře se jevilo tempo Mercedesu, Ferrari s Red Bullem by však nemuseli být vůbec dalo, což by mohla být dobrá pozvánka zejména na nedělní závod.
THAT. WAS. CLOSE.Antonio Giovinazzi *almost* hits the barrier at Turn 19! He's now back under way#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/bpDbV7R5vh
— Formula 1 (@F1) 29. listopadu 2019Velký důraz kladlo na závodní tempo Toro Rosso. Gasly kroužil jako jediný na nejtvrdší sadě. Není se co divit, juniorský tým Red Bullu bojuje na ostří nože s Renaultem o páté místo v Poháru konstruktérů.
Poklidný průběh narušil incident mezi Romainem Grosjeanem a Valtteri Bottasem. Finský pilot chtěl předjet svého soupeře z týmu Haas, jenže ten ho neviděl, načež došlo ke vzájemné kolizi. Fin si poškodil přední křídlo, vůz Grosjeana zdál se být bez vážnějšího poškození.
Romain Grosjean 💥 Valtteri BottasGrosjean collides with Bottas as the Finn overtakes on the inside into Turn 11#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/IuqJLCTj00
— Formula 1 (@F1) 29. listopadu 2019V závěru se už nic zásadního nestalo. Zítra nás čeká třetí trénink a kvalifikace.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.