Závěrečný druhý trénink ovládli jezdci Mercedesu. Ferrari s Red Bullem mírně ztrácí. Překvapuje Toro Rosso, Renault se trápí.
Závěrečný druhý trénink letošní sezony odstartoval v Abú Zabí poklidným tempem. Počasí bylo ideální, koneckonců jiné se v této oblasti ani čekat nedá. Na trati se brzy objevil také Sebastian Vettel, který na konci prvních měřených jízd havaroval. To samé lze říci o Danielu Ricciardovi jemuž odpoledne pro změnu explodoval motor.
Sunny - but not for much longer! 🌗Slightly cooler conditions for FP2, which is coming up 🔜#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/zJIGTXmskS
— Formula 1 (@F1) 29. listopadu 2019Po dvaceti minutách, když měřený čas zajely všechny vozy, patřila první příčka Bottasovi. Připomeňme, že Fina ve službách Mercedesu čeká penalizace dvaceti míst na startovním roštu, konkrétně za nasazení nových komponent pohonné jednotky.
Brzy však Bottase předstihl Verstappen s Red Bullem. Za tímto tandemem se seřadili Hamilton, Leclerc a Vettel. Středu pole vévodily Racing Poimty, Pérez byl sedmý, Stroll osmý.
Krizovou cvíli zažil Leclerc, ten ztratil ve střední části okruhu kontrolu nad svým vozem, načež narazil do svodidel. Nejednalo se však o nic vážného. Monačan odjel do boxů, přičemž na jeho voze nebyly patrné žádné výraznější škody.
💥 Charles Leclerc hits the barriers on the exit of Turn 19He is forced to box - the Ferraris are struggling with the left-hander#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/H3ytiQY4I2
— Formula 1 (@F1) 29. listopadu 2019Kvalifikační simulaci započali piloti Mercedesu. Bottas byl rychlejší Hamiltona o téměř čtyři desetiny. Leclerc se svým ostrým kolem zařadil na třetí příčku, těsně ha Brita. Rozdíl mezi oběma byl pouhých deset tisícin. Monačan zkazil především třetí sektor ve kterém ztratil na vedoucího Bottase téměř sedm desetin. Verstappenovi se kvalifikační kolo nepodařilo. Holanďanovi patřila se ztrátou půl vteřiny čtvrtá pozice. Vettel s Albonem byli pozadu ještě o kousek víc.
Sedmá příčka patřila v druhé polovině odpoledních měřených jízd Grosjeanovi. Haas by si v posledním závodě rád zpravil chuť z nevydařené sezony. V první desítce se rovněž nacházeli jezdci STR Gasly s Kvyatem. Za očekáváním byly Mclareny. Sainz a Norris se pohybovali mimo elitní desítku. Trápil se Renault. Patnáctý Hulkenberg a šestnáctý Ricciardo jistě nebyli tím, kde by Francouzi doufali.
To stejné si mohla říkat Alfa. Ta získala v Brazílii nejlepší výsledek sezony, přičemž to vypadá, že v Abú Zabí ho nezopakuje. Jejím pilotům patřila sedmnáctá a osmnáctá pozice. Hůře na tom byl už pouze Williams.
Posledních 30 minut odpoledního programu klasicky patřilo nácviku dlouhých jízd. Dobře se jevilo tempo Mercedesu, Ferrari s Red Bullem by však nemuseli být vůbec dalo, což by mohla být dobrá pozvánka zejména na nedělní závod.
THAT. WAS. CLOSE.Antonio Giovinazzi *almost* hits the barrier at Turn 19! He's now back under way#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/bpDbV7R5vh
— Formula 1 (@F1) 29. listopadu 2019Velký důraz kladlo na závodní tempo Toro Rosso. Gasly kroužil jako jediný na nejtvrdší sadě. Není se co divit, juniorský tým Red Bullu bojuje na ostří nože s Renaultem o páté místo v Poháru konstruktérů.
Poklidný průběh narušil incident mezi Romainem Grosjeanem a Valtteri Bottasem. Finský pilot chtěl předjet svého soupeře z týmu Haas, jenže ten ho neviděl, načež došlo ke vzájemné kolizi. Fin si poškodil přední křídlo, vůz Grosjeana zdál se být bez vážnějšího poškození.
Romain Grosjean 💥 Valtteri BottasGrosjean collides with Bottas as the Finn overtakes on the inside into Turn 11#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/IuqJLCTj00
— Formula 1 (@F1) 29. listopadu 2019V závěru se už nic zásadního nestalo. Zítra nás čeká třetí trénink a kvalifikace.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.