Motorová kauza kolem Ferrari rozproudila během uplynulých dní stojaté vody Formule 1. Soupeři mají pocit, že odhalili tajemství italské stáje, které mělo spočívat v obcházení pravidel. Sebastian Vettel jim však posílá rezolutní vzkaz.
Během uplynulých dní se toho hodně namluvilo a napsalo o pohonné jednotce Ferrari. Někteří soupeři italskou stáj podezřívali z toho, že nepovoleným způsobem obchází motorová pravidla. FIA následně vydala několik nových technických směrnic a když se Scuderia protrápila závodem v Austinu, zdálo se, že o svou rychlostní výhodu na rovinkách skutečně přišla.
Sám tým svou mizernou formu z minulého závodního víkendu vysvětloval špatným nastavením. Bylo tedy jasné, že na rozřešení této hádanky si budeme muset počkat. Po dvou trénincích na GP Brazílie to každopádně vypadá, že se rychlostní výhoda Ferrari na rovinkách vrátila. Nasvědčuje tomu analýza dostupných dat, byť samozřejmě konečné závěry ještě dělat nelze.
Stáj je tak či onak se svou brazilskou formou prozatím spokojena. Jak by taky ne, když její piloti obsadili ve druhém tréninku první a druhé místo konečného pořadí. Pro úplnost dodejme, že první trénink nebyl příliš reprezentativní. Může za to mokré počasí, jež v brazilském dopoledni panovalo.
„Podle mě je smutné, že lidé mění své názory tak rychle. Stačí hodina a půl, aby si mysleli něco jiného, než je to, co si mysleli ještě před pár dny,“ naráží Sebastian Vettel na motorovou kauzu, která způsobila během uplynulých dní ve světě Formule 1 doslova zemětřesení. „Nemyslím si, že se nás nové předpisy nějak dotkly. Soustředíme se sami na sebe a uvidíme, jak na tom budeme. Zatím to každopádně vypadá celkem dobře, i když v takových podmínkách, jaké panovaly dnes, je to vždy ošidné,“ pokračoval čtyřnásobný šampion.
Dobrou náladu si z pátečních jízd odnesl také Charles Leclerc. Ten už ví, že ať skončí jeho kvalifikační počínání jakkoliv, tak na startu přijde o deset míst. Monačanův vůz bude totiž disponovat čerstvou pohonnou jednotkou, což s neobejde bez penalizace. Leclerc se proto se svými inženýry soustředí především na závodní tempo.
„Byl to dobrý den, i když podmínky na trati byly zrádné. Budeme muset pracovat s nastavením tím směrem, abychom byli co nejsilnější hlavně v neděli, protože to pro nás bude to nejdůležitější,“ uzavírá mladík ve službách Ferrari.
Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.