Motorová kauza kolem Ferrari rozproudila během uplynulých dní stojaté vody Formule 1. Soupeři mají pocit, že odhalili tajemství italské stáje, které mělo spočívat v obcházení pravidel. Sebastian Vettel jim však posílá rezolutní vzkaz.
Během uplynulých dní se toho hodně namluvilo a napsalo o pohonné jednotce Ferrari. Někteří soupeři italskou stáj podezřívali z toho, že nepovoleným způsobem obchází motorová pravidla. FIA následně vydala několik nových technických směrnic a když se Scuderia protrápila závodem v Austinu, zdálo se, že o svou rychlostní výhodu na rovinkách skutečně přišla.
Sám tým svou mizernou formu z minulého závodního víkendu vysvětloval špatným nastavením. Bylo tedy jasné, že na rozřešení této hádanky si budeme muset počkat. Po dvou trénincích na GP Brazílie to každopádně vypadá, že se rychlostní výhoda Ferrari na rovinkách vrátila. Nasvědčuje tomu analýza dostupných dat, byť samozřejmě konečné závěry ještě dělat nelze.
Stáj je tak či onak se svou brazilskou formou prozatím spokojena. Jak by taky ne, když její piloti obsadili ve druhém tréninku první a druhé místo konečného pořadí. Pro úplnost dodejme, že první trénink nebyl příliš reprezentativní. Může za to mokré počasí, jež v brazilském dopoledni panovalo.
„Podle mě je smutné, že lidé mění své názory tak rychle. Stačí hodina a půl, aby si mysleli něco jiného, než je to, co si mysleli ještě před pár dny,“ naráží Sebastian Vettel na motorovou kauzu, která způsobila během uplynulých dní ve světě Formule 1 doslova zemětřesení. „Nemyslím si, že se nás nové předpisy nějak dotkly. Soustředíme se sami na sebe a uvidíme, jak na tom budeme. Zatím to každopádně vypadá celkem dobře, i když v takových podmínkách, jaké panovaly dnes, je to vždy ošidné,“ pokračoval čtyřnásobný šampion.
Dobrou náladu si z pátečních jízd odnesl také Charles Leclerc. Ten už ví, že ať skončí jeho kvalifikační počínání jakkoliv, tak na startu přijde o deset míst. Monačanův vůz bude totiž disponovat čerstvou pohonnou jednotkou, což s neobejde bez penalizace. Leclerc se proto se svými inženýry soustředí především na závodní tempo.
„Byl to dobrý den, i když podmínky na trati byly zrádné. Budeme muset pracovat s nastavením tím směrem, abychom byli co nejsilnější hlavně v neděli, protože to pro nás bude to nejdůležitější,“ uzavírá mladík ve službách Ferrari.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.