Motorová kauza kolem Ferrari rozproudila během uplynulých dní stojaté vody Formule 1. Soupeři mají pocit, že odhalili tajemství italské stáje, které mělo spočívat v obcházení pravidel. Sebastian Vettel jim však posílá rezolutní vzkaz.
Během uplynulých dní se toho hodně namluvilo a napsalo o pohonné jednotce Ferrari. Někteří soupeři italskou stáj podezřívali z toho, že nepovoleným způsobem obchází motorová pravidla. FIA následně vydala několik nových technických směrnic a když se Scuderia protrápila závodem v Austinu, zdálo se, že o svou rychlostní výhodu na rovinkách skutečně přišla.
Sám tým svou mizernou formu z minulého závodního víkendu vysvětloval špatným nastavením. Bylo tedy jasné, že na rozřešení této hádanky si budeme muset počkat. Po dvou trénincích na GP Brazílie to každopádně vypadá, že se rychlostní výhoda Ferrari na rovinkách vrátila. Nasvědčuje tomu analýza dostupných dat, byť samozřejmě konečné závěry ještě dělat nelze.
Stáj je tak či onak se svou brazilskou formou prozatím spokojena. Jak by taky ne, když její piloti obsadili ve druhém tréninku první a druhé místo konečného pořadí. Pro úplnost dodejme, že první trénink nebyl příliš reprezentativní. Může za to mokré počasí, jež v brazilském dopoledni panovalo.
„Podle mě je smutné, že lidé mění své názory tak rychle. Stačí hodina a půl, aby si mysleli něco jiného, než je to, co si mysleli ještě před pár dny,“ naráží Sebastian Vettel na motorovou kauzu, která způsobila během uplynulých dní ve světě Formule 1 doslova zemětřesení. „Nemyslím si, že se nás nové předpisy nějak dotkly. Soustředíme se sami na sebe a uvidíme, jak na tom budeme. Zatím to každopádně vypadá celkem dobře, i když v takových podmínkách, jaké panovaly dnes, je to vždy ošidné,“ pokračoval čtyřnásobný šampion.
Dobrou náladu si z pátečních jízd odnesl také Charles Leclerc. Ten už ví, že ať skončí jeho kvalifikační počínání jakkoliv, tak na startu přijde o deset míst. Monačanův vůz bude totiž disponovat čerstvou pohonnou jednotkou, což s neobejde bez penalizace. Leclerc se proto se svými inženýry soustředí především na závodní tempo.
„Byl to dobrý den, i když podmínky na trati byly zrádné. Budeme muset pracovat s nastavením tím směrem, abychom byli co nejsilnější hlavně v neděli, protože to pro nás bude to nejdůležitější,“ uzavírá mladík ve službách Ferrari.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.