Valtteriho Bottase už frustrují neustálá srovnávání s Nicem Rosbergem při dotazech na to, jestli se mu příště už podaří vyzrát na šestinásobného mistra světa Lewise Hamiltona. K jeho poražení v roce 2020 má svůj tajný plán.
Rosbergovi se mu i s přispěním 'psychologických her' v zákulisí podařilo ovládnout šampionát v roce 2016, kdy o pět bodů předčil svého týmového kolegu Hamiltona. Jak Bottas reagoval včera na dotaz, kdy se mu podaří totéž?
"Abych byl upřímný, tak už mě tyto otázky nudí. Každý jezdec je jedinečný. Já jsem já a ne Nico. Určitě mám plány - najít odlišné způsoby, jak dosáhnout svého cíle, kterým je koneckonců titul. To bude chtít, abych porazil svého týmového kolegu, ale i mnoho jiných pilotů," odpovídá Fin.
"Vždycky jsem dával přednost mluvení na trati. A když se mi podaří udržet svou výkonnost a soustředit veškerou svou energii, kterou mám, na vlastní výkonnost, tak si myslím, že to pro mě bude nejlepší. Pokud začnu mrhat energií jinde, tak to může mou mysl odvést od ježdění, což je to, co se skutečně počítá," pokračuje Bottas, jehož silnou stránkou v posledních závodech byl management pneumatik.
"Pokud dokážu podávat výkony na takové úrovni, na jaké chci, tak tím mám obvykle tendenci předčit druhou stranu garáže. Vím, že to na druhé straně může vést k chybám. Pro příští rok mám plán. Nechci jej odhalovat, takže uvidíme," věří si.
"Z mé strany šlo letos o mnohem lepší sezónu než loni. Bylo to příjemné řádně přispět k úspěchům, které jsme jako tým dosáhli. Takže ano, určitě jsem jedním z mnoha hrdých členů týmu," odhaluje dále pilot, jenž si už pojistil druhou příčku v šampionátu za Hamiltonem.
"Věřím, že když se na sezónu podívám celkově, pak ano - šlo zatím o mou nejlepší sezónu ve Formuli 1. Ale stále není takovou, jakou mám za cíl. Stále potřebuji určitou konzistenci, méně chyb. Pořád mám před sebou dvě příležitosti vyhrát závod, a to by pro mě mělo být tím jediným cílem," uvádí před víkendovou Velkou cenou Brazílii, po níž bude 1. prosince následovat již jen závod v Abú Zabí.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.