Valtteriho Bottase už frustrují neustálá srovnávání s Nicem Rosbergem při dotazech na to, jestli se mu příště už podaří vyzrát na šestinásobného mistra světa Lewise Hamiltona. K jeho poražení v roce 2020 má svůj tajný plán.
Rosbergovi se mu i s přispěním 'psychologických her' v zákulisí podařilo ovládnout šampionát v roce 2016, kdy o pět bodů předčil svého týmového kolegu Hamiltona. Jak Bottas reagoval včera na dotaz, kdy se mu podaří totéž?
"Abych byl upřímný, tak už mě tyto otázky nudí. Každý jezdec je jedinečný. Já jsem já a ne Nico. Určitě mám plány - najít odlišné způsoby, jak dosáhnout svého cíle, kterým je koneckonců titul. To bude chtít, abych porazil svého týmového kolegu, ale i mnoho jiných pilotů," odpovídá Fin.
"Vždycky jsem dával přednost mluvení na trati. A když se mi podaří udržet svou výkonnost a soustředit veškerou svou energii, kterou mám, na vlastní výkonnost, tak si myslím, že to pro mě bude nejlepší. Pokud začnu mrhat energií jinde, tak to může mou mysl odvést od ježdění, což je to, co se skutečně počítá," pokračuje Bottas, jehož silnou stránkou v posledních závodech byl management pneumatik.
"Pokud dokážu podávat výkony na takové úrovni, na jaké chci, tak tím mám obvykle tendenci předčit druhou stranu garáže. Vím, že to na druhé straně může vést k chybám. Pro příští rok mám plán. Nechci jej odhalovat, takže uvidíme," věří si.
"Z mé strany šlo letos o mnohem lepší sezónu než loni. Bylo to příjemné řádně přispět k úspěchům, které jsme jako tým dosáhli. Takže ano, určitě jsem jedním z mnoha hrdých členů týmu," odhaluje dále pilot, jenž si už pojistil druhou příčku v šampionátu za Hamiltonem.
"Věřím, že když se na sezónu podívám celkově, pak ano - šlo zatím o mou nejlepší sezónu ve Formuli 1. Ale stále není takovou, jakou mám za cíl. Stále potřebuji určitou konzistenci, méně chyb. Pořád mám před sebou dvě příležitosti vyhrát závod, a to by pro mě mělo být tím jediným cílem," uvádí před víkendovou Velkou cenou Brazílii, po níž bude 1. prosince následovat již jen závod v Abú Zabí.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.