Valtteriho Bottase už frustrují neustálá srovnávání s Nicem Rosbergem při dotazech na to, jestli se mu příště už podaří vyzrát na šestinásobného mistra světa Lewise Hamiltona. K jeho poražení v roce 2020 má svůj tajný plán.
Rosbergovi se mu i s přispěním 'psychologických her' v zákulisí podařilo ovládnout šampionát v roce 2016, kdy o pět bodů předčil svého týmového kolegu Hamiltona. Jak Bottas reagoval včera na dotaz, kdy se mu podaří totéž?
"Abych byl upřímný, tak už mě tyto otázky nudí. Každý jezdec je jedinečný. Já jsem já a ne Nico. Určitě mám plány - najít odlišné způsoby, jak dosáhnout svého cíle, kterým je koneckonců titul. To bude chtít, abych porazil svého týmového kolegu, ale i mnoho jiných pilotů," odpovídá Fin.
"Vždycky jsem dával přednost mluvení na trati. A když se mi podaří udržet svou výkonnost a soustředit veškerou svou energii, kterou mám, na vlastní výkonnost, tak si myslím, že to pro mě bude nejlepší. Pokud začnu mrhat energií jinde, tak to může mou mysl odvést od ježdění, což je to, co se skutečně počítá," pokračuje Bottas, jehož silnou stránkou v posledních závodech byl management pneumatik.
"Pokud dokážu podávat výkony na takové úrovni, na jaké chci, tak tím mám obvykle tendenci předčit druhou stranu garáže. Vím, že to na druhé straně může vést k chybám. Pro příští rok mám plán. Nechci jej odhalovat, takže uvidíme," věří si.
"Z mé strany šlo letos o mnohem lepší sezónu než loni. Bylo to příjemné řádně přispět k úspěchům, které jsme jako tým dosáhli. Takže ano, určitě jsem jedním z mnoha hrdých členů týmu," odhaluje dále pilot, jenž si už pojistil druhou příčku v šampionátu za Hamiltonem.
"Věřím, že když se na sezónu podívám celkově, pak ano - šlo zatím o mou nejlepší sezónu ve Formuli 1. Ale stále není takovou, jakou mám za cíl. Stále potřebuji určitou konzistenci, méně chyb. Pořád mám před sebou dvě příležitosti vyhrát závod, a to by pro mě mělo být tím jediným cílem," uvádí před víkendovou Velkou cenou Brazílii, po níž bude 1. prosince následovat již jen závod v Abú Zabí.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.