Lewis Hamilton věří, že Alexander Albon má talent na to, aby v budoucnu ve Formuli 1 zazářil, pokud se jej Red Bull jen tak rychle nezbaví, jak to s svých mladíků někdy dělává.
Thajský pilot po svém letní přestupu z Toro Rosso k Red Bullu nasbíral více bodů než hvězda týmu Max Verstappen. Minulý víkend jezdil v Mexiku dlouho na třetím místě před Lewisem Hamiltonem, nakonec byl klasifikován na pátém místě.
"Nacházel se samozřejmě nějakou dobu těsně přede mnou, pak zajel do boxů. Jezdil opravdu dobře, neudělal žádnou, nebo nedělal příliš mnoho chyb," vybavuje si pilot Mercedesu svůj poslední vítězný závod.
Přitom ještě před rokem, když závodil ve Formuli 2, to s Albonovou budoucností všelijak. Nicméně Helmut Marko si povšiml jeho talentu a nastartoval jeho obrat. Jeho výsledky u Toro Rosso a nedostatečné výkony Pierra Gaslyho vedly k rošádě uprostřed rozjeté sezóny. Od té doby skončil 22letý pilot vždy v prvním šestce.
"Myslím, že letošní rok to bylo opravdu výzvou postavit se jezdci, o kterém mnoho lidí tolik hovoří a který se stal slavným. Bylo to celkem skvělé zkrátka za nim sedět a chvíli jej pozorovat. Do boxů zajel velmi brzy, nevím přesně proč, oni pak ale šli do dvouzastávkové strategie, a pak už jsem na něj znovu nenarazil," pokračuje Hamilton.
Albon podle něj může dosáhnout velkých věcí, pokud se mu dostane dostatečné podpory od Helmuta Marka a Red Bullu: "Má před sebou skvělou budoucnost. Doufám, že jej Red Bull v nadcházejících letech podpoří. Je to velmi, velmi důležité, protože často velmi rychle odhodí jezdce, pokud neodvádějí kýženou práci. Doufám, že k němu budou laskaví."
S Red Bullem od závodu v Belgii nasbíral celkem 58 bodů a posunul se již na 8. příčku mezi jezdci, přičemž na Carlose Sainze před sebou ztrácí dva body a na Pierra Gaslyho tři body. Jeho týmový kolega Verstappen, jenž za stejné období získal jen 39 bodů, je s velkým odstupem (146 bodů) pátý.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.