Lewis Hamilton věří, že Alexander Albon má talent na to, aby v budoucnu ve Formuli 1 zazářil, pokud se jej Red Bull jen tak rychle nezbaví, jak to s svých mladíků někdy dělává.
Thajský pilot po svém letní přestupu z Toro Rosso k Red Bullu nasbíral více bodů než hvězda týmu Max Verstappen. Minulý víkend jezdil v Mexiku dlouho na třetím místě před Lewisem Hamiltonem, nakonec byl klasifikován na pátém místě.
"Nacházel se samozřejmě nějakou dobu těsně přede mnou, pak zajel do boxů. Jezdil opravdu dobře, neudělal žádnou, nebo nedělal příliš mnoho chyb," vybavuje si pilot Mercedesu svůj poslední vítězný závod.
Přitom ještě před rokem, když závodil ve Formuli 2, to s Albonovou budoucností všelijak. Nicméně Helmut Marko si povšiml jeho talentu a nastartoval jeho obrat. Jeho výsledky u Toro Rosso a nedostatečné výkony Pierra Gaslyho vedly k rošádě uprostřed rozjeté sezóny. Od té doby skončil 22letý pilot vždy v prvním šestce.
"Myslím, že letošní rok to bylo opravdu výzvou postavit se jezdci, o kterém mnoho lidí tolik hovoří a který se stal slavným. Bylo to celkem skvělé zkrátka za nim sedět a chvíli jej pozorovat. Do boxů zajel velmi brzy, nevím přesně proč, oni pak ale šli do dvouzastávkové strategie, a pak už jsem na něj znovu nenarazil," pokračuje Hamilton.
Albon podle něj může dosáhnout velkých věcí, pokud se mu dostane dostatečné podpory od Helmuta Marka a Red Bullu: "Má před sebou skvělou budoucnost. Doufám, že jej Red Bull v nadcházejících letech podpoří. Je to velmi, velmi důležité, protože často velmi rychle odhodí jezdce, pokud neodvádějí kýženou práci. Doufám, že k němu budou laskaví."
S Red Bullem od závodu v Belgii nasbíral celkem 58 bodů a posunul se již na 8. příčku mezi jezdci, přičemž na Carlose Sainze před sebou ztrácí dva body a na Pierra Gaslyho tři body. Jeho týmový kolega Verstappen, jenž za stejné období získal jen 39 bodů, je s velkým odstupem (146 bodů) pátý.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.