Lewis Hamilton věří, že Alexander Albon má talent na to, aby v budoucnu ve Formuli 1 zazářil, pokud se jej Red Bull jen tak rychle nezbaví, jak to s svých mladíků někdy dělává.
Thajský pilot po svém letní přestupu z Toro Rosso k Red Bullu nasbíral více bodů než hvězda týmu Max Verstappen. Minulý víkend jezdil v Mexiku dlouho na třetím místě před Lewisem Hamiltonem, nakonec byl klasifikován na pátém místě.
"Nacházel se samozřejmě nějakou dobu těsně přede mnou, pak zajel do boxů. Jezdil opravdu dobře, neudělal žádnou, nebo nedělal příliš mnoho chyb," vybavuje si pilot Mercedesu svůj poslední vítězný závod.
Přitom ještě před rokem, když závodil ve Formuli 2, to s Albonovou budoucností všelijak. Nicméně Helmut Marko si povšiml jeho talentu a nastartoval jeho obrat. Jeho výsledky u Toro Rosso a nedostatečné výkony Pierra Gaslyho vedly k rošádě uprostřed rozjeté sezóny. Od té doby skončil 22letý pilot vždy v prvním šestce.
"Myslím, že letošní rok to bylo opravdu výzvou postavit se jezdci, o kterém mnoho lidí tolik hovoří a který se stal slavným. Bylo to celkem skvělé zkrátka za nim sedět a chvíli jej pozorovat. Do boxů zajel velmi brzy, nevím přesně proč, oni pak ale šli do dvouzastávkové strategie, a pak už jsem na něj znovu nenarazil," pokračuje Hamilton.
Albon podle něj může dosáhnout velkých věcí, pokud se mu dostane dostatečné podpory od Helmuta Marka a Red Bullu: "Má před sebou skvělou budoucnost. Doufám, že jej Red Bull v nadcházejících letech podpoří. Je to velmi, velmi důležité, protože často velmi rychle odhodí jezdce, pokud neodvádějí kýženou práci. Doufám, že k němu budou laskaví."
S Red Bullem od závodu v Belgii nasbíral celkem 58 bodů a posunul se již na 8. příčku mezi jezdci, přičemž na Carlose Sainze před sebou ztrácí dva body a na Pierra Gaslyho tři body. Jeho týmový kolega Verstappen, jenž za stejné období získal jen 39 bodů, je s velkým odstupem (146 bodů) pátý.
Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.