Ferrari získalo v japonské kvalifikaci první řadu. Vítězství z této dobré výchozí pozice však červení vybojovat nedokázali. Mattia Binotto hovoří o tom, zda se to mohlo podařit, nebýt špatného startu jeho pilotů.
Ferrari vstoupilo do letošní sezony rozpačitě. Stáj z Maranella dlouho nemohla pochopit svůj monopost, který byl pro její inženýry často doslova bolehlavem. Zdá se, že klíčový zlom přišel po letní přestávce. Od závodu ve Spa stály v čele startovního roštu pouze červené monoposty. Je tak zřejmé, že velkou zbraní Ferrari jsou právě kvalifikační módy, nad nimiž si už lámou hlavu i soupeři.
Strategie je jasná. Vyhrát kvalifikaci a pak spoléhat na složitost současného předjíždění. Viděli jsme to ve Spa a na Monze, Mercedes měl během těchto dvou závodů lepší závodní rychlost, ale složitost předjíždění, v kombinaci se silnou pohonnou jednotkou Ferrari a řidičským umem pilotů, znemožnila konkurentům, dostat se před rudé monoposty.
Stejný vývoj mohla mít i Velká cena v Japonsku. Ferrari si v ranní kvalifikaci vyjelo kompletní první řadu, a protože není na japonském okruhu snadné předjíždět, drželi červení před startem závodu všechny trumfy. To se však změnilo hned po zhasnutí startovních světel. Sebastian Vettel start pokazil a okamžitě se před něj dostal Bottas. Leclerc na tom byl ještě hůř. Mladý Monačan se po kolizi s Verstappenem propadl až na poslední místo. Jeho vůz byl navíc ve zbytku závodu poškozený, na dobrý výsledek proto mohl mladík zapomenout.
"Pravda je taková, že kdybychom po startu před Mercedesem udrželi obě auta, měli by to těžké, aby se před nás dostali. Seb byl v prvním kole před Hamiltonem a do cíle dojel také před Hamiltonem. Myslím, že když má někdo dobré tempo, tak je těžké ho předjet,“ říká šéf Ferrari.
Binotto ale zároveň potvrzuje, že italská stáj nebyla, co se týče závodního tempa, nejrychlejší. To měl lépe zvládnuté Mercedes, přičemž podle Švýcara je právě tohle oblast, na kterou se jeho tým musí zaměřit.
Italové prožili těžký vstup do závodního víkendu. Pátek byl pro ně obtížným dnem, když si uvědomili, že na tomto typu okruhu vůči konkurenci ztrácí. Binotto proto hovoří o tom, jak se v takové situaci postupuje. „Vždycky je těžké dělat po pátku závěry. Každý se věnuje jinému programu. My jsme každopádně měli se svým vozem určité problémy. Měli jsme vyšší degradaci pneumatik a také vyvážení bylo horší. Přes noc jsme na tom zapracovali a do kvalifikace to vylepšili. Naše rychlost na jedno kolo byla velmi dobrá, v závodě už to bylo ale zase horší. Potýkali jsme se s vyšším opotřebením pneumatik než konkurence,“ vysvětlil šéf Ferrari.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.