Šéf McLarenu Andreas Seidl lituje nešťastného načasování safety-caru, před kterým s oběma piloty zamířili do boxů. Kvůli tomu přišli o pozice a dalších šest mistrovských bodů. S rychlostí v Rusku je jinak spokojený.
Podle něj by Carlos Sainz i Lando Norris závod v Soči dokončili před Alexanderem Albonem startujícím z boxů. Tomu zpomalovací vůz hodně pomohl dohnat smečku pilotů před sebou.
"Myslím, že bez safety-caru jsme byli v dobré pozici dojet na pátém a šestém místě, protože by to udrželo Albona daleko vzadu. A pouze Magnussen, vzhledem k tomu, že jsme stavěli před ním, by se v normálním rytmu posunul také dozadu. Páté a šesté místo tedy bylo bez safety-caru a virtuálního safety-caru možné," uvádí Seidl.
"Po těch safety-carech toho o moc víc než 6. místo ale Carlos nemohl dokázat, protože se Albon dostal blízko a jednoduše má lepší, rychlejší auto. Carlos si vedl dobře," hodnotí šéf McLarenu šestou příčku a zisk osmi bodů svého španělského pilota.
"Pokud jde o Landa, tak se Pérez a Magnussen dostali díky safety-caru blízko a on je za sebou nemohl udržet. Myslím si, že také měli o několik kol čerstvější pneumatiky," pokračuje Seidl. Stáj z Wokingu si tak ze Soči odvezla celkem 12 bodů a svůj náskok na pátý Renault v šampionátu konstruktérů navýšila už na 33 bodů.
"Šlo samozřejmě o dobrých 12 bodů, na Renault jsme získali dalších 11. Je to poprvé, co jsme se od roku 2014 dostali jako tým přes 100 bodů," těší nového šéfa McLarenu letošní úspěch.
"Oba piloti zvládli restarty skvěle. A také pro nás bylo důležité, že jsme po určitých problémech v předchozích závodech znovu zvládli dvě dobré zastávky. Pro tým to bylo důležité pro zvýšení sebedůvěry," vyzdvihuje 43letý Němec, jenž dříve šéfoval LMP1 programu automobilky Porsche.
"Mám velkou radost, obzvlášť po obtížném pátku, že tým tady, piloti a tým v továrně táhli za jeden provaz, do detailu zanalyzovali, co chtějí před sobotou udělat, učinili ta správná rozhodnutí, a pak jsme měli konkurenceschopné auto. Myslím, že jsme opět měli jasně čtvrté nejrychlejší auto," dodává Seidl.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.