Šéf McLarenu Andreas Seidl lituje nešťastného načasování safety-caru, před kterým s oběma piloty zamířili do boxů. Kvůli tomu přišli o pozice a dalších šest mistrovských bodů. S rychlostí v Rusku je jinak spokojený.
Podle něj by Carlos Sainz i Lando Norris závod v Soči dokončili před Alexanderem Albonem startujícím z boxů. Tomu zpomalovací vůz hodně pomohl dohnat smečku pilotů před sebou.
"Myslím, že bez safety-caru jsme byli v dobré pozici dojet na pátém a šestém místě, protože by to udrželo Albona daleko vzadu. A pouze Magnussen, vzhledem k tomu, že jsme stavěli před ním, by se v normálním rytmu posunul také dozadu. Páté a šesté místo tedy bylo bez safety-caru a virtuálního safety-caru možné," uvádí Seidl.
"Po těch safety-carech toho o moc víc než 6. místo ale Carlos nemohl dokázat, protože se Albon dostal blízko a jednoduše má lepší, rychlejší auto. Carlos si vedl dobře," hodnotí šéf McLarenu šestou příčku a zisk osmi bodů svého španělského pilota.
"Pokud jde o Landa, tak se Pérez a Magnussen dostali díky safety-caru blízko a on je za sebou nemohl udržet. Myslím si, že také měli o několik kol čerstvější pneumatiky," pokračuje Seidl. Stáj z Wokingu si tak ze Soči odvezla celkem 12 bodů a svůj náskok na pátý Renault v šampionátu konstruktérů navýšila už na 33 bodů.
"Šlo samozřejmě o dobrých 12 bodů, na Renault jsme získali dalších 11. Je to poprvé, co jsme se od roku 2014 dostali jako tým přes 100 bodů," těší nového šéfa McLarenu letošní úspěch.
"Oba piloti zvládli restarty skvěle. A také pro nás bylo důležité, že jsme po určitých problémech v předchozích závodech znovu zvládli dvě dobré zastávky. Pro tým to bylo důležité pro zvýšení sebedůvěry," vyzdvihuje 43letý Němec, jenž dříve šéfoval LMP1 programu automobilky Porsche.
"Mám velkou radost, obzvlášť po obtížném pátku, že tým tady, piloti a tým v továrně táhli za jeden provaz, do detailu zanalyzovali, co chtějí před sobotou udělat, učinili ta správná rozhodnutí, a pak jsme měli konkurenceschopné auto. Myslím, že jsme opět měli jasně čtvrté nejrychlejší auto," dodává Seidl.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.