"Mohli jsme skončit pátí a šestí, nebýt safety-caru," lituje šéf McLarenu

Lando Norris finišoval jako osmý, na konto McLarenu přispěl čtyřmi body
Lando Norris finišoval jako osmý, na konto McLarenu přispěl čtyřmi body, foto: McLaren
Petr Hlawiczka 1. října 2019 06:05
Sdílej:

Šéf McLarenu Andreas Seidl lituje nešťastného načasování safety-caru, před kterým s oběma piloty zamířili do boxů. Kvůli tomu přišli o pozice a dalších šest mistrovských bodů. S rychlostí v Rusku je jinak spokojený.

Podle něj by Carlos Sainz i Lando Norris závod v Soči dokončili před Alexanderem Albonem startujícím z boxů. Tomu zpomalovací vůz hodně pomohl dohnat smečku pilotů před sebou.

"Myslím, že bez safety-caru jsme byli v dobré pozici dojet na pátém a šestém místě, protože by to udrželo Albona daleko vzadu. A pouze Magnussen, vzhledem k tomu, že jsme stavěli před ním, by se v normálním rytmu posunul také dozadu. Páté a šesté místo tedy bylo bez safety-caru a virtuálního safety-caru možné," uvádí Seidl.

"Po těch safety-carech toho o moc víc než 6. místo ale Carlos nemohl dokázat, protože se Albon dostal blízko a jednoduše má lepší, rychlejší auto. Carlos si vedl dobře," hodnotí šéf McLarenu šestou příčku a zisk osmi bodů svého španělského pilota.

"Pokud jde o Landa, tak se Pérez a Magnussen dostali díky safety-caru blízko a on je za sebou nemohl udržet. Myslím si, že také měli o několik kol čerstvější pneumatiky," pokračuje Seidl. Stáj z Wokingu si tak ze Soči odvezla celkem 12 bodů a svůj náskok na pátý Renault v šampionátu konstruktérů navýšila už na 33 bodů.

"Šlo samozřejmě o dobrých 12 bodů, na Renault jsme získali dalších 11. Je to poprvé, co jsme se od roku 2014 dostali jako tým přes 100 bodů," těší nového šéfa McLarenu letošní úspěch.

"Oba piloti zvládli restarty skvěle. A také pro nás bylo důležité, že jsme po určitých problémech v předchozích závodech znovu zvládli dvě dobré zastávky. Pro tým to bylo důležité pro zvýšení sebedůvěry," vyzdvihuje 43letý Němec, jenž dříve šéfoval LMP1 programu automobilky Porsche.

"Mám velkou radost, obzvlášť po obtížném pátku, že tým tady, piloti a tým v továrně táhli za jeden provaz, do detailu zanalyzovali, co chtějí před sobotou udělat, učinili ta správná rozhodnutí, a pak jsme měli konkurenceschopné auto. Myslím, že jsme opět měli jasně čtvrté nejrychlejší auto," dodává Seidl.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.