Šéf McLarenu Andreas Seidl lituje nešťastného načasování safety-caru, před kterým s oběma piloty zamířili do boxů. Kvůli tomu přišli o pozice a dalších šest mistrovských bodů. S rychlostí v Rusku je jinak spokojený.
Podle něj by Carlos Sainz i Lando Norris závod v Soči dokončili před Alexanderem Albonem startujícím z boxů. Tomu zpomalovací vůz hodně pomohl dohnat smečku pilotů před sebou.
"Myslím, že bez safety-caru jsme byli v dobré pozici dojet na pátém a šestém místě, protože by to udrželo Albona daleko vzadu. A pouze Magnussen, vzhledem k tomu, že jsme stavěli před ním, by se v normálním rytmu posunul také dozadu. Páté a šesté místo tedy bylo bez safety-caru a virtuálního safety-caru možné," uvádí Seidl.
"Po těch safety-carech toho o moc víc než 6. místo ale Carlos nemohl dokázat, protože se Albon dostal blízko a jednoduše má lepší, rychlejší auto. Carlos si vedl dobře," hodnotí šéf McLarenu šestou příčku a zisk osmi bodů svého španělského pilota.
"Pokud jde o Landa, tak se Pérez a Magnussen dostali díky safety-caru blízko a on je za sebou nemohl udržet. Myslím si, že také měli o několik kol čerstvější pneumatiky," pokračuje Seidl. Stáj z Wokingu si tak ze Soči odvezla celkem 12 bodů a svůj náskok na pátý Renault v šampionátu konstruktérů navýšila už na 33 bodů.
"Šlo samozřejmě o dobrých 12 bodů, na Renault jsme získali dalších 11. Je to poprvé, co jsme se od roku 2014 dostali jako tým přes 100 bodů," těší nového šéfa McLarenu letošní úspěch.
"Oba piloti zvládli restarty skvěle. A také pro nás bylo důležité, že jsme po určitých problémech v předchozích závodech znovu zvládli dvě dobré zastávky. Pro tým to bylo důležité pro zvýšení sebedůvěry," vyzdvihuje 43letý Němec, jenž dříve šéfoval LMP1 programu automobilky Porsche.
"Mám velkou radost, obzvlášť po obtížném pátku, že tým tady, piloti a tým v továrně táhli za jeden provaz, do detailu zanalyzovali, co chtějí před sobotou udělat, učinili ta správná rozhodnutí, a pak jsme měli konkurenceschopné auto. Myslím, že jsme opět měli jasně čtvrté nejrychlejší auto," dodává Seidl.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.