Haas prochází nepříliš radostným obdobím, které umocňuje kromě slabších výsledků také chování obou pilotů, které už delší dobu zvedá celý management ze stoliček. To je také důvod, proč se možná poněkud předčasně začínají řešit posezónní šarády.
Nejčerstvější vnitrotýmový incident se odehrál v posledním závodě, kdy si oba zástupci amerického týmu na trati v zatáčce Spitzkehre pohráli s nervy celého osazenstva na boxové zídce - letos už potřetí. Jejich vzájemný duel nakonec nestál Haas cenné body, ale zvedl adrenalin u Günthera Steinera, takže ten se rozhodl pro radikální kroky.
Ovšem na pořadu dne není jen zavedení týmové režie. Ve hře je budoucnost Romaina Grosjeana, neboť francouzskému jezdci vyprší smlouva s Haasem na konci této sezóny. V tomto směru je v nevýhodné pozici, protože po loňských eskapádách s ním vedení uzavřelo pouze jednoletý kontrakt na rozdíl od Magnussena, jehož smlouva je dvouletá.
I když se padokem nesly zvěsti, že šéfové Haasu mají dost "legrácek" svých pilotů a sáhnou do sestavy ještě v průběhu roku, Steiner se k tomuto tématu vyjádřil v tom duchu, že by bylo "zoufalé" měnit jezdecké osazení po letní přestávce, nicméně připustil, že ohledně budoucnosti momentální dvojice lze hovořit o nejistotě.
Kdo by měl dostat nepopulárního padáka? Leccos naznačuje vyjádření Grosjeana, který si ulevil pro média a dost možná tím chtěl vyrazit Steinerovi případnou zbraň z ruky. Otázkou zůstává, zda mu to bude platné a lehce cholerickou náladu v týmu jenom ještě více nerozbouří.
"V loňském roce bylo podstatně více důvodů, po nichž jsem letos mohl být mimo hru. Udělal jsem mnoho chyb, kterých jsem se se svými zkušenostmi neměl dopustit. Domnívám se, že jsem se od té doby poučil a zlepšil. Myslím že vše, o čem jsme letos hovořili naznačuje, jak důležité jsou v F1 zkušenosti. Všechno se nyní mění, zaměřujeme se na odlišné věci a ujišťujeme se, že zvládáme vůz zlepšovat - rozhodně je to lepší než použít nějakou novinku a doopravdy nemít tušení, co způsobila.
V závodech jsem se svým výkonem spokojen. Co se týče kvalifikace, mohl jsem být na začátku roku lepší, ale teď už je to tam, kde to bylo. Jak jsem řekl, loni bylo upřímně více důvodů, proč zůstat doma. Letos se domnívám, že jich je mnohem méně," uvedl v dějišti GP Maďarska Grosjean.
Zajímavý je i názor druhé strany. Když posloucháme reakce při soubojích kolo na kolo, vypadá to, jako by piloti Haasu dali vzpomenout na dvojici Senna - Prost, o níž se říkalo, že nemůže bydlet ve stejném hotelu.
"Myslím, že na trati se v radiokomunikaci obviňujeme a podobně - ale co lidé nevidí, že se mezi závody sejdeme, promluvíme si a chceme najít konstruktivní řešení a pokračovat. Kromě těch incidentů na trati mám dojem, že náš pracovní vztah je hodně dobrý. Romain je dobrý kluk a vycházím s ním bez problémů. Všechno se to asi moc nafukuje. Všichni se těší na nějaké konflikty, ale opravdu to není tak, jak to vypadá," komentuje situaci Magnussen.
"Lidé si myslí, že to mezi námi vypadá špatně, ale můj vztah s Kevinem je rozhodně bez problémů. Každý týden si zavoláme, sedneme si a probereme, co bychom mohli udělat lépe, abychom se ujistili, že se některé věci už nebudou opakovat," dodává k tomu Grosjean.
Všechno tedy vypadá téměř idylicky. Jenže je tu pořád ono pověstné - ale - co se stane, až se ti dva zase dostanou v závodním režimu do těsného závěsu. Opravdu to nakonec může vést k tomu, že sestava Haasu dozná po dvou letech změny. Kdo ví?
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.