Haas prochází nepříliš radostným obdobím, které umocňuje kromě slabších výsledků také chování obou pilotů, které už delší dobu zvedá celý management ze stoliček. To je také důvod, proč se možná poněkud předčasně začínají řešit posezónní šarády.
Nejčerstvější vnitrotýmový incident se odehrál v posledním závodě, kdy si oba zástupci amerického týmu na trati v zatáčce Spitzkehre pohráli s nervy celého osazenstva na boxové zídce - letos už potřetí. Jejich vzájemný duel nakonec nestál Haas cenné body, ale zvedl adrenalin u Günthera Steinera, takže ten se rozhodl pro radikální kroky.
Ovšem na pořadu dne není jen zavedení týmové režie. Ve hře je budoucnost Romaina Grosjeana, neboť francouzskému jezdci vyprší smlouva s Haasem na konci této sezóny. V tomto směru je v nevýhodné pozici, protože po loňských eskapádách s ním vedení uzavřelo pouze jednoletý kontrakt na rozdíl od Magnussena, jehož smlouva je dvouletá.
I když se padokem nesly zvěsti, že šéfové Haasu mají dost "legrácek" svých pilotů a sáhnou do sestavy ještě v průběhu roku, Steiner se k tomuto tématu vyjádřil v tom duchu, že by bylo "zoufalé" měnit jezdecké osazení po letní přestávce, nicméně připustil, že ohledně budoucnosti momentální dvojice lze hovořit o nejistotě.
Kdo by měl dostat nepopulárního padáka? Leccos naznačuje vyjádření Grosjeana, který si ulevil pro média a dost možná tím chtěl vyrazit Steinerovi případnou zbraň z ruky. Otázkou zůstává, zda mu to bude platné a lehce cholerickou náladu v týmu jenom ještě více nerozbouří.
"V loňském roce bylo podstatně více důvodů, po nichž jsem letos mohl být mimo hru. Udělal jsem mnoho chyb, kterých jsem se se svými zkušenostmi neměl dopustit. Domnívám se, že jsem se od té doby poučil a zlepšil. Myslím že vše, o čem jsme letos hovořili naznačuje, jak důležité jsou v F1 zkušenosti. Všechno se nyní mění, zaměřujeme se na odlišné věci a ujišťujeme se, že zvládáme vůz zlepšovat - rozhodně je to lepší než použít nějakou novinku a doopravdy nemít tušení, co způsobila.
V závodech jsem se svým výkonem spokojen. Co se týče kvalifikace, mohl jsem být na začátku roku lepší, ale teď už je to tam, kde to bylo. Jak jsem řekl, loni bylo upřímně více důvodů, proč zůstat doma. Letos se domnívám, že jich je mnohem méně," uvedl v dějišti GP Maďarska Grosjean.
Zajímavý je i názor druhé strany. Když posloucháme reakce při soubojích kolo na kolo, vypadá to, jako by piloti Haasu dali vzpomenout na dvojici Senna - Prost, o níž se říkalo, že nemůže bydlet ve stejném hotelu.
"Myslím, že na trati se v radiokomunikaci obviňujeme a podobně - ale co lidé nevidí, že se mezi závody sejdeme, promluvíme si a chceme najít konstruktivní řešení a pokračovat. Kromě těch incidentů na trati mám dojem, že náš pracovní vztah je hodně dobrý. Romain je dobrý kluk a vycházím s ním bez problémů. Všechno se to asi moc nafukuje. Všichni se těší na nějaké konflikty, ale opravdu to není tak, jak to vypadá," komentuje situaci Magnussen.
"Lidé si myslí, že to mezi námi vypadá špatně, ale můj vztah s Kevinem je rozhodně bez problémů. Každý týden si zavoláme, sedneme si a probereme, co bychom mohli udělat lépe, abychom se ujistili, že se některé věci už nebudou opakovat," dodává k tomu Grosjean.
Všechno tedy vypadá téměř idylicky. Jenže je tu pořád ono pověstné - ale - co se stane, až se ti dva zase dostanou v závodním režimu do těsného závěsu. Opravdu to nakonec může vést k tomu, že sestava Haasu dozná po dvou letech změny. Kdo ví?
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.