Haas prochází nepříliš radostným obdobím, které umocňuje kromě slabších výsledků také chování obou pilotů, které už delší dobu zvedá celý management ze stoliček. To je také důvod, proč se možná poněkud předčasně začínají řešit posezónní šarády.
Nejčerstvější vnitrotýmový incident se odehrál v posledním závodě, kdy si oba zástupci amerického týmu na trati v zatáčce Spitzkehre pohráli s nervy celého osazenstva na boxové zídce - letos už potřetí. Jejich vzájemný duel nakonec nestál Haas cenné body, ale zvedl adrenalin u Günthera Steinera, takže ten se rozhodl pro radikální kroky.
Ovšem na pořadu dne není jen zavedení týmové režie. Ve hře je budoucnost Romaina Grosjeana, neboť francouzskému jezdci vyprší smlouva s Haasem na konci této sezóny. V tomto směru je v nevýhodné pozici, protože po loňských eskapádách s ním vedení uzavřelo pouze jednoletý kontrakt na rozdíl od Magnussena, jehož smlouva je dvouletá.
I když se padokem nesly zvěsti, že šéfové Haasu mají dost "legrácek" svých pilotů a sáhnou do sestavy ještě v průběhu roku, Steiner se k tomuto tématu vyjádřil v tom duchu, že by bylo "zoufalé" měnit jezdecké osazení po letní přestávce, nicméně připustil, že ohledně budoucnosti momentální dvojice lze hovořit o nejistotě.
Kdo by měl dostat nepopulárního padáka? Leccos naznačuje vyjádření Grosjeana, který si ulevil pro média a dost možná tím chtěl vyrazit Steinerovi případnou zbraň z ruky. Otázkou zůstává, zda mu to bude platné a lehce cholerickou náladu v týmu jenom ještě více nerozbouří.
"V loňském roce bylo podstatně více důvodů, po nichž jsem letos mohl být mimo hru. Udělal jsem mnoho chyb, kterých jsem se se svými zkušenostmi neměl dopustit. Domnívám se, že jsem se od té doby poučil a zlepšil. Myslím že vše, o čem jsme letos hovořili naznačuje, jak důležité jsou v F1 zkušenosti. Všechno se nyní mění, zaměřujeme se na odlišné věci a ujišťujeme se, že zvládáme vůz zlepšovat - rozhodně je to lepší než použít nějakou novinku a doopravdy nemít tušení, co způsobila.
V závodech jsem se svým výkonem spokojen. Co se týče kvalifikace, mohl jsem být na začátku roku lepší, ale teď už je to tam, kde to bylo. Jak jsem řekl, loni bylo upřímně více důvodů, proč zůstat doma. Letos se domnívám, že jich je mnohem méně," uvedl v dějišti GP Maďarska Grosjean.
Zajímavý je i názor druhé strany. Když posloucháme reakce při soubojích kolo na kolo, vypadá to, jako by piloti Haasu dali vzpomenout na dvojici Senna - Prost, o níž se říkalo, že nemůže bydlet ve stejném hotelu.
"Myslím, že na trati se v radiokomunikaci obviňujeme a podobně - ale co lidé nevidí, že se mezi závody sejdeme, promluvíme si a chceme najít konstruktivní řešení a pokračovat. Kromě těch incidentů na trati mám dojem, že náš pracovní vztah je hodně dobrý. Romain je dobrý kluk a vycházím s ním bez problémů. Všechno se to asi moc nafukuje. Všichni se těší na nějaké konflikty, ale opravdu to není tak, jak to vypadá," komentuje situaci Magnussen.
"Lidé si myslí, že to mezi námi vypadá špatně, ale můj vztah s Kevinem je rozhodně bez problémů. Každý týden si zavoláme, sedneme si a probereme, co bychom mohli udělat lépe, abychom se ujistili, že se některé věci už nebudou opakovat," dodává k tomu Grosjean.
Všechno tedy vypadá téměř idylicky. Jenže je tu pořád ono pověstné - ale - co se stane, až se ti dva zase dostanou v závodním režimu do těsného závěsu. Opravdu to nakonec může vést k tomu, že sestava Haasu dozná po dvou letech změny. Kdo ví?
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.