Haas prochází nepříliš radostným obdobím, které umocňuje kromě slabších výsledků také chování obou pilotů, které už delší dobu zvedá celý management ze stoliček. To je také důvod, proč se možná poněkud předčasně začínají řešit posezónní šarády.
Nejčerstvější vnitrotýmový incident se odehrál v posledním závodě, kdy si oba zástupci amerického týmu na trati v zatáčce Spitzkehre pohráli s nervy celého osazenstva na boxové zídce - letos už potřetí. Jejich vzájemný duel nakonec nestál Haas cenné body, ale zvedl adrenalin u Günthera Steinera, takže ten se rozhodl pro radikální kroky.
Ovšem na pořadu dne není jen zavedení týmové režie. Ve hře je budoucnost Romaina Grosjeana, neboť francouzskému jezdci vyprší smlouva s Haasem na konci této sezóny. V tomto směru je v nevýhodné pozici, protože po loňských eskapádách s ním vedení uzavřelo pouze jednoletý kontrakt na rozdíl od Magnussena, jehož smlouva je dvouletá.
I když se padokem nesly zvěsti, že šéfové Haasu mají dost "legrácek" svých pilotů a sáhnou do sestavy ještě v průběhu roku, Steiner se k tomuto tématu vyjádřil v tom duchu, že by bylo "zoufalé" měnit jezdecké osazení po letní přestávce, nicméně připustil, že ohledně budoucnosti momentální dvojice lze hovořit o nejistotě.
Kdo by měl dostat nepopulárního padáka? Leccos naznačuje vyjádření Grosjeana, který si ulevil pro média a dost možná tím chtěl vyrazit Steinerovi případnou zbraň z ruky. Otázkou zůstává, zda mu to bude platné a lehce cholerickou náladu v týmu jenom ještě více nerozbouří.
"V loňském roce bylo podstatně více důvodů, po nichž jsem letos mohl být mimo hru. Udělal jsem mnoho chyb, kterých jsem se se svými zkušenostmi neměl dopustit. Domnívám se, že jsem se od té doby poučil a zlepšil. Myslím že vše, o čem jsme letos hovořili naznačuje, jak důležité jsou v F1 zkušenosti. Všechno se nyní mění, zaměřujeme se na odlišné věci a ujišťujeme se, že zvládáme vůz zlepšovat - rozhodně je to lepší než použít nějakou novinku a doopravdy nemít tušení, co způsobila.
V závodech jsem se svým výkonem spokojen. Co se týče kvalifikace, mohl jsem být na začátku roku lepší, ale teď už je to tam, kde to bylo. Jak jsem řekl, loni bylo upřímně více důvodů, proč zůstat doma. Letos se domnívám, že jich je mnohem méně," uvedl v dějišti GP Maďarska Grosjean.
Zajímavý je i názor druhé strany. Když posloucháme reakce při soubojích kolo na kolo, vypadá to, jako by piloti Haasu dali vzpomenout na dvojici Senna - Prost, o níž se říkalo, že nemůže bydlet ve stejném hotelu.
"Myslím, že na trati se v radiokomunikaci obviňujeme a podobně - ale co lidé nevidí, že se mezi závody sejdeme, promluvíme si a chceme najít konstruktivní řešení a pokračovat. Kromě těch incidentů na trati mám dojem, že náš pracovní vztah je hodně dobrý. Romain je dobrý kluk a vycházím s ním bez problémů. Všechno se to asi moc nafukuje. Všichni se těší na nějaké konflikty, ale opravdu to není tak, jak to vypadá," komentuje situaci Magnussen.
"Lidé si myslí, že to mezi námi vypadá špatně, ale můj vztah s Kevinem je rozhodně bez problémů. Každý týden si zavoláme, sedneme si a probereme, co bychom mohli udělat lépe, abychom se ujistili, že se některé věci už nebudou opakovat," dodává k tomu Grosjean.
Všechno tedy vypadá téměř idylicky. Jenže je tu pořád ono pověstné - ale - co se stane, až se ti dva zase dostanou v závodním režimu do těsného závěsu. Opravdu to nakonec může vést k tomu, že sestava Haasu dozná po dvou letech změny. Kdo ví?
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.