Ostřílený závodník francouzského továrního týmu stále čeká na svoje první stupně vítězů ve Formuli 1. Blízko k nim byl v Německu, ale po chybě mu pódium opět proteklo mezi prsty.
Nico Hülkenberg je ve Formuli 1 držitelem primátu o který zřejmě nikdo tak úplně nestojí. Jednatřicetiletý pilot absolvoval již hodně přes sto závodů v královské disciplíně motorsportu, avšak na pódium stále čeká.
Byl k němu už několikrát velmi blízko, nicméně zdá se, že tato meta je mu zakletá. Naposledy mohl zkušený Němec smůlu prolomit při závodu na německé půdě, když jeho část odjel fantasticky, vypadalo to na jízdu pro stupně vítězů. Pak ale přišla chyba, která jezdci Renaultu vystavila stopku.
Osudnou se mu stala zatáčka v závěrečné části okruhu, ta samá, jenž ze závodu vyřadila Charlese Leclerca a mnoho času v ní ztratil rovněž Carlos Sainz. Hülkenberg přitom souhlasí se slovy svého monackého soupeře o nevyhovujících podmínkách této pasáže okruhu.
„Myslím, že až do toho osudového momentu jsme jeli skvělý závod. S týmem jsme udělali správná rozhodnutí ohledně strategie, ale viděli jste, jak to nakonec dopadlo. V té zatáčce prostě nebyla žádná přilnavost, jakmile jste vyjeli ven, stali jste se pouhými pasažéry."
„Byl to konec. Poté, co jsem vyjel z dráhy, jel jsem už jen rovně, v tom zlomku času, který mi zbýval jsem zkusil vše, ale nestačilo to,“ pokračuje pilot francouzské stáje.
O celé události si promluvil také s ředitelem závodu Michaelem Masim, ten byl s německými únikovými zónami těsně po závodě spokojen. „Podle mě už názor změnil, stačí se podívat na televizní záběry, nic jiného nepotřebujete“, pravil dále Němec a dodal „Myslím si, že ta bolest z Německa ve mně ještě chvíli přetrvá, je to hluboké“.
Hülkenberga navíc může jeho chyba přijít pěkně draho. Přišla totiž zřejmě v tu nejméně vhodnou chvíli. Před pár týdny se začalo spekulovat o možném nástupu Estebana Ocona k francouzské automobilce, místo by mu zřejmě musel uvolnit právě jednatřicetiletý německý závodník.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.