Ostřílený závodník francouzského továrního týmu stále čeká na svoje první stupně vítězů ve Formuli 1. Blízko k nim byl v Německu, ale po chybě mu pódium opět proteklo mezi prsty.
Nico Hülkenberg je ve Formuli 1 držitelem primátu o který zřejmě nikdo tak úplně nestojí. Jednatřicetiletý pilot absolvoval již hodně přes sto závodů v královské disciplíně motorsportu, avšak na pódium stále čeká.
Byl k němu už několikrát velmi blízko, nicméně zdá se, že tato meta je mu zakletá. Naposledy mohl zkušený Němec smůlu prolomit při závodu na německé půdě, když jeho část odjel fantasticky, vypadalo to na jízdu pro stupně vítězů. Pak ale přišla chyba, která jezdci Renaultu vystavila stopku.
Osudnou se mu stala zatáčka v závěrečné části okruhu, ta samá, jenž ze závodu vyřadila Charlese Leclerca a mnoho času v ní ztratil rovněž Carlos Sainz. Hülkenberg přitom souhlasí se slovy svého monackého soupeře o nevyhovujících podmínkách této pasáže okruhu.
„Myslím, že až do toho osudového momentu jsme jeli skvělý závod. S týmem jsme udělali správná rozhodnutí ohledně strategie, ale viděli jste, jak to nakonec dopadlo. V té zatáčce prostě nebyla žádná přilnavost, jakmile jste vyjeli ven, stali jste se pouhými pasažéry."
„Byl to konec. Poté, co jsem vyjel z dráhy, jel jsem už jen rovně, v tom zlomku času, který mi zbýval jsem zkusil vše, ale nestačilo to,“ pokračuje pilot francouzské stáje.
O celé události si promluvil také s ředitelem závodu Michaelem Masim, ten byl s německými únikovými zónami těsně po závodě spokojen. „Podle mě už názor změnil, stačí se podívat na televizní záběry, nic jiného nepotřebujete“, pravil dále Němec a dodal „Myslím si, že ta bolest z Německa ve mně ještě chvíli přetrvá, je to hluboké“.
Hülkenberga navíc může jeho chyba přijít pěkně draho. Přišla totiž zřejmě v tu nejméně vhodnou chvíli. Před pár týdny se začalo spekulovat o možném nástupu Estebana Ocona k francouzské automobilce, místo by mu zřejmě musel uvolnit právě jednatřicetiletý německý závodník.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.