MONTREAL - Vše zůstalo tak trochu skryto v atmosféře dobré nálady a radosti ze skvělého výsledku Renaultu. Nico Hülkenberg však odjížděl z Kanady pěkně naštvaný. Co se během závodu přihodilo?
Francouzský tým si zásluhou 6. místa Daniela Ricciarda a 7. místa jeho týmového kolegy připsal 14 bodů, což jej v šampionátu konstruktérů katapultovalo z osmé příčky na pátou za McLaren, který jich má po sedmi závodech na svém kontě jen o dva více. Obrovská radost ale měla jeden drobný šrám.
V úvodní fázi závodu (v 16. kole) zajel Hülkenberg pro čerstvé pneumatiky o osm kol později než Ricciardo. Na čerstvější směsi Ricciarda stahoval a cílem projel jen o 0,4 sekundy později než Australan. Šéf týmu Cyril Abiteboul později přiznal, že se do jejich souboje vložili.
"Daniel byl na trochu starších pneumatikách než Nico a jeho pneumatiky nebyly v tak dobrém stavu, protože také musel předjíždět několik rychlých aut. Nico by asi měl rychlost na to, aby jej předjel, ale upřímně jsme řekli: 'Potřebujeme tento výsledek,'" odhaluje Abiteboul.
"Dělám to nerad, není to můj styl vedení týmu. Jde o něco, co nechceme dělat často. Chtěl jsem zajistit, že se tým od příštího víkendu dostane zpět do hry a že se piloti také dostanou zpět do své vlastní hry. Jenže tento víkend to bylo důležité dostat se co nejblíže stáji, která je stále čtvrtá, tedy McLarenu," obhajuje šéf Renaultu použití týmové režie v Kanadě.
Po závodě si o ní s rozzlobeným Hülkenbergem promluvil. "Je trochu naštvaný. Chápu proč," uvádí Abiteboul. Pro něj byl ale nejdůležitější co nejlepší týmový výsledek, díky kterému zdvojnásobili počet svých bodů v šampionátu a na motorové trati potvrdili, že se jim poslední vylepšení pohonné jednotky povedlo.
Týmy s Hondou za zády na rovinkách za Renaulty a McLareny zaostávaly, což japonský technický ředitel zhodnotil slovy: "Musíme pracovat na zlepšení, abychom co nejdříve podali lepší výkon vzhledem k tomu, že se blíží naše první dva závody po sobě: Francie a Rakousko."
Ve svém domácím závodě příští týden má po úspěšném vylepšení motoru Renault představit také nový aerodynamický balík, s nímž by se chtěl stát jasně nejlepším týmem středu pole. Před svými šéfy a zaměstnanci se bude chtít během slavnostního víkendu předvést v co nejlepším světle.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.