MONTREAL - Vše zůstalo tak trochu skryto v atmosféře dobré nálady a radosti ze skvělého výsledku Renaultu. Nico Hülkenberg však odjížděl z Kanady pěkně naštvaný. Co se během závodu přihodilo?
Francouzský tým si zásluhou 6. místa Daniela Ricciarda a 7. místa jeho týmového kolegy připsal 14 bodů, což jej v šampionátu konstruktérů katapultovalo z osmé příčky na pátou za McLaren, který jich má po sedmi závodech na svém kontě jen o dva více. Obrovská radost ale měla jeden drobný šrám.
V úvodní fázi závodu (v 16. kole) zajel Hülkenberg pro čerstvé pneumatiky o osm kol později než Ricciardo. Na čerstvější směsi Ricciarda stahoval a cílem projel jen o 0,4 sekundy později než Australan. Šéf týmu Cyril Abiteboul později přiznal, že se do jejich souboje vložili.
"Daniel byl na trochu starších pneumatikách než Nico a jeho pneumatiky nebyly v tak dobrém stavu, protože také musel předjíždět několik rychlých aut. Nico by asi měl rychlost na to, aby jej předjel, ale upřímně jsme řekli: 'Potřebujeme tento výsledek,'" odhaluje Abiteboul.
"Dělám to nerad, není to můj styl vedení týmu. Jde o něco, co nechceme dělat často. Chtěl jsem zajistit, že se tým od příštího víkendu dostane zpět do hry a že se piloti také dostanou zpět do své vlastní hry. Jenže tento víkend to bylo důležité dostat se co nejblíže stáji, která je stále čtvrtá, tedy McLarenu," obhajuje šéf Renaultu použití týmové režie v Kanadě.
Po závodě si o ní s rozzlobeným Hülkenbergem promluvil. "Je trochu naštvaný. Chápu proč," uvádí Abiteboul. Pro něj byl ale nejdůležitější co nejlepší týmový výsledek, díky kterému zdvojnásobili počet svých bodů v šampionátu a na motorové trati potvrdili, že se jim poslední vylepšení pohonné jednotky povedlo.
Týmy s Hondou za zády na rovinkách za Renaulty a McLareny zaostávaly, což japonský technický ředitel zhodnotil slovy: "Musíme pracovat na zlepšení, abychom co nejdříve podali lepší výkon vzhledem k tomu, že se blíží naše první dva závody po sobě: Francie a Rakousko."
Ve svém domácím závodě příští týden má po úspěšném vylepšení motoru Renault představit také nový aerodynamický balík, s nímž by se chtěl stát jasně nejlepším týmem středu pole. Před svými šéfy a zaměstnanci se bude chtít během slavnostního víkendu předvést v co nejlepším světle.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.