MONTREAL - Vše zůstalo tak trochu skryto v atmosféře dobré nálady a radosti ze skvělého výsledku Renaultu. Nico Hülkenberg však odjížděl z Kanady pěkně naštvaný. Co se během závodu přihodilo?
Francouzský tým si zásluhou 6. místa Daniela Ricciarda a 7. místa jeho týmového kolegy připsal 14 bodů, což jej v šampionátu konstruktérů katapultovalo z osmé příčky na pátou za McLaren, který jich má po sedmi závodech na svém kontě jen o dva více. Obrovská radost ale měla jeden drobný šrám.
V úvodní fázi závodu (v 16. kole) zajel Hülkenberg pro čerstvé pneumatiky o osm kol později než Ricciardo. Na čerstvější směsi Ricciarda stahoval a cílem projel jen o 0,4 sekundy později než Australan. Šéf týmu Cyril Abiteboul později přiznal, že se do jejich souboje vložili.
"Daniel byl na trochu starších pneumatikách než Nico a jeho pneumatiky nebyly v tak dobrém stavu, protože také musel předjíždět několik rychlých aut. Nico by asi měl rychlost na to, aby jej předjel, ale upřímně jsme řekli: 'Potřebujeme tento výsledek,'" odhaluje Abiteboul.
"Dělám to nerad, není to můj styl vedení týmu. Jde o něco, co nechceme dělat často. Chtěl jsem zajistit, že se tým od příštího víkendu dostane zpět do hry a že se piloti také dostanou zpět do své vlastní hry. Jenže tento víkend to bylo důležité dostat se co nejblíže stáji, která je stále čtvrtá, tedy McLarenu," obhajuje šéf Renaultu použití týmové režie v Kanadě.
Po závodě si o ní s rozzlobeným Hülkenbergem promluvil. "Je trochu naštvaný. Chápu proč," uvádí Abiteboul. Pro něj byl ale nejdůležitější co nejlepší týmový výsledek, díky kterému zdvojnásobili počet svých bodů v šampionátu a na motorové trati potvrdili, že se jim poslední vylepšení pohonné jednotky povedlo.
Týmy s Hondou za zády na rovinkách za Renaulty a McLareny zaostávaly, což japonský technický ředitel zhodnotil slovy: "Musíme pracovat na zlepšení, abychom co nejdříve podali lepší výkon vzhledem k tomu, že se blíží naše první dva závody po sobě: Francie a Rakousko."
Ve svém domácím závodě příští týden má po úspěšném vylepšení motoru Renault představit také nový aerodynamický balík, s nímž by se chtěl stát jasně nejlepším týmem středu pole. Před svými šéfy a zaměstnanci se bude chtít během slavnostního víkendu předvést v co nejlepším světle.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.