Ferrari přiznalo, že pro Velkou cenu Kanady nemá připraveno žádné významnější vylepšení. Okruh by mu ale papírově mohl sedět. Dočká se letos konečně vítězství? Ta zatím sbírá pouze Mercedes.
V předsezónních testech stáj z Maranella kralovala a naplnila své fanoušky velkými nadějemi, v prvních 6 závodech sezóny ale na vítězství nedosáhla a na vedoucí Stříbrné šípy ztrácí už ohromných 118 bodů.
Vylepšení aerodynamiky nasadila v Ázerbájdžánu a ve Španělsku, kam rovněž přivezla novou pohonnou jednotku, pro víkendový závod v Montrealu ale nic podobného nechystá.
"Víme, že v současné době nejsme dostatečně konkurenceschopní. Momentálně nemáme žádné úpravy, jež by měly významný dopad na problémy, s nimiž se potýkáme od počátku sezóny," odhaluje šéf týmu Mattia Binotto.
Scuderia věří, že jejím klíčový problém spočívá v práci s letošními pneumatikami, které kvůli nedostatku špičkového přítlaku nedokáže dostatečně zahřívat. Na pozadí v továrně usilovně pracuje na zkoumání nových konceptů a větších změnách vozu, které by ji mohly pomoci. Než se ale dostanou na trať, tak to chvíli potrvá.
U Ferrari věří, že stále mají čas na to, aby vývoj sezóny obrátili. Montreal "není posledním závodem," zdůrazňuje Binotto. A okruh by jejich monopostu mohl sedět - na rovinkách dosahuje nejvyšších rychlostí, díky kterým získává čas na Mercedes, jenž je prozměnu lepší v zatáčkách. V Kanadě, kde chybí rychlejší zatáčky, jezdí týmy spíše s nižším přítlakem a efektivnější aerodynamikou, což je silnou stránkou vozu SF90, jak jsme viděli například v Bahrajnu.
Míří proto Ferrari do Montrealu s optimismem? "Myslím, že to je velmi těžké posoudit. Podle mě budeme v lepší formě než v Barceloně, ale Mercedes má pořád momentálně to nejlepší a nejsilnější auto. Domnívám se, že by pořád měli být před námi, náskok však bude menší. Pokud se naskytne nějaká příležitost, budeme připraveni ji využít," odpovídá Binotto.
Mercedes se před Velkou cenou Kanady za favorita nicméně nepovažuje: "Každý závod je velkou výzvou. Monako nebylo historicky nikdy naší nejlepší tratí, ale z výkonnosti v pomalých zatáčkách jsme v Barceloně viděli, že budeme mít šanci. Monako je ale jiné. Z pohledu výkonnosti vozu, rychlosti na jedno kolo, jsme byli nejrychlejší, ale Ferrari bylo loni v Montrealu skvělé," komentuje Toto Wolff.
Tréninky v Kanadě začínají v pátek v 16 hod našeho času, kvalifikace je na programu v sobotu večer ve 20 hod, závod v neděli v 20:10 hod.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.