Ferrari přiznalo, že pro Velkou cenu Kanady nemá připraveno žádné významnější vylepšení. Okruh by mu ale papírově mohl sedět. Dočká se letos konečně vítězství? Ta zatím sbírá pouze Mercedes.
V předsezónních testech stáj z Maranella kralovala a naplnila své fanoušky velkými nadějemi, v prvních 6 závodech sezóny ale na vítězství nedosáhla a na vedoucí Stříbrné šípy ztrácí už ohromných 118 bodů.
Vylepšení aerodynamiky nasadila v Ázerbájdžánu a ve Španělsku, kam rovněž přivezla novou pohonnou jednotku, pro víkendový závod v Montrealu ale nic podobného nechystá.
"Víme, že v současné době nejsme dostatečně konkurenceschopní. Momentálně nemáme žádné úpravy, jež by měly významný dopad na problémy, s nimiž se potýkáme od počátku sezóny," odhaluje šéf týmu Mattia Binotto.
Scuderia věří, že jejím klíčový problém spočívá v práci s letošními pneumatikami, které kvůli nedostatku špičkového přítlaku nedokáže dostatečně zahřívat. Na pozadí v továrně usilovně pracuje na zkoumání nových konceptů a větších změnách vozu, které by ji mohly pomoci. Než se ale dostanou na trať, tak to chvíli potrvá.
U Ferrari věří, že stále mají čas na to, aby vývoj sezóny obrátili. Montreal "není posledním závodem," zdůrazňuje Binotto. A okruh by jejich monopostu mohl sedět - na rovinkách dosahuje nejvyšších rychlostí, díky kterým získává čas na Mercedes, jenž je prozměnu lepší v zatáčkách. V Kanadě, kde chybí rychlejší zatáčky, jezdí týmy spíše s nižším přítlakem a efektivnější aerodynamikou, což je silnou stránkou vozu SF90, jak jsme viděli například v Bahrajnu.
Míří proto Ferrari do Montrealu s optimismem? "Myslím, že to je velmi těžké posoudit. Podle mě budeme v lepší formě než v Barceloně, ale Mercedes má pořád momentálně to nejlepší a nejsilnější auto. Domnívám se, že by pořád měli být před námi, náskok však bude menší. Pokud se naskytne nějaká příležitost, budeme připraveni ji využít," odpovídá Binotto.
Mercedes se před Velkou cenou Kanady za favorita nicméně nepovažuje: "Každý závod je velkou výzvou. Monako nebylo historicky nikdy naší nejlepší tratí, ale z výkonnosti v pomalých zatáčkách jsme v Barceloně viděli, že budeme mít šanci. Monako je ale jiné. Z pohledu výkonnosti vozu, rychlosti na jedno kolo, jsme byli nejrychlejší, ale Ferrari bylo loni v Montrealu skvělé," komentuje Toto Wolff.
Tréninky v Kanadě začínají v pátek v 16 hod našeho času, kvalifikace je na programu v sobotu večer ve 20 hod, závod v neděli v 20:10 hod.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.