MONTE CARLO - Max Verstappen společně s dalšími jezdci v 11. kole během výjezdu safety caru zamířil do boxů. Po zastávce se málem střetl s Mercedesem Valtteriho Bottase, za nebezpečné vypuštění mu pak mu komisaři udělili pětisekundovou penalizaci. Šlo o správný trest?
Holanďan sice projel cílem jako druhý půl sekundy po vítězném Lewisovi Hamiltonovi, po přičtení pěti vteřin se však propadl za Sebastiana Vettela (+ 2,602 s v cíli) i za Valtteriho Bottase (+ 3,162 s) na čtvrtou příčku, což podle Red Bullu bylo "hořké."
"Zasloužil si pódium""Žel v boxech došlo ke kontaktu a Max obdržel penalizaci. Bylo to pro něj těžké, protože odjel parádní závod. Jel celý srdcem, ale čtvrté místo je po tak skvělé jízdě trochu hořké," hodnotí šéf rakouského týmu Christian Horner.
Někteří byli proti jakémukoliv trestu, protože situace byla v boxech nepřehledná a mechanici v zakřivené uličce nemohli vidět vyjíždějícího Bottase. Jiní naopak volali po přísnějším postihu - například po trestném průjezdu boxy, což by jej o body zřejmě připravilo zcela. Komisaři zvolili nejmírnější penalizaci, kterou dle pravidel mohli.
"Je to takové, jaké to je - komisaři rozhodli tak, jak to podle nich bylo spravedlivé, a my to musíme přijmout. Jeho jedinou šancí bylo předjet Hamiltona a vyjet si těch pět sekund. Dnes si zasloužil být na pódiu. Povzbudivé je, že jsme měli výkonnost. On na to tlačil a bojoval jako lev, pokusil se o předjetí Lewise, což stálo za to," komentuje Horner.
"Je to OK"A jak to viděl Bottas, který na kontakt doplatil nejvíce, protože po poškození kola při tomto incidentu musel do boxů znovu? Byl podle něj trest pro Verstappena dostatečný?
"Je to těžké, protože neexistoval způsob, jak jsem tu pozici mohl získat zpět. Byl jsem na tom ztratný, krom toho, že jsem po Maxově penalizaci získal alespoň jeho pozici zpět - jenže jsem přišel o místo ve prospěch Sebastiana [Vettela]. Nebyl způsob, jak bych ho mohl získat zpět. Myslím, že byl penalizován a že to je OK. Nemám k tomu o moc více co říci," odpověděl Bottas.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.