MONTE CARLO - Max Verstappen společně s dalšími jezdci v 11. kole během výjezdu safety caru zamířil do boxů. Po zastávce se málem střetl s Mercedesem Valtteriho Bottase, za nebezpečné vypuštění mu pak mu komisaři udělili pětisekundovou penalizaci. Šlo o správný trest?
Holanďan sice projel cílem jako druhý půl sekundy po vítězném Lewisovi Hamiltonovi, po přičtení pěti vteřin se však propadl za Sebastiana Vettela (+ 2,602 s v cíli) i za Valtteriho Bottase (+ 3,162 s) na čtvrtou příčku, což podle Red Bullu bylo "hořké."
"Zasloužil si pódium""Žel v boxech došlo ke kontaktu a Max obdržel penalizaci. Bylo to pro něj těžké, protože odjel parádní závod. Jel celý srdcem, ale čtvrté místo je po tak skvělé jízdě trochu hořké," hodnotí šéf rakouského týmu Christian Horner.
Někteří byli proti jakémukoliv trestu, protože situace byla v boxech nepřehledná a mechanici v zakřivené uličce nemohli vidět vyjíždějícího Bottase. Jiní naopak volali po přísnějším postihu - například po trestném průjezdu boxy, což by jej o body zřejmě připravilo zcela. Komisaři zvolili nejmírnější penalizaci, kterou dle pravidel mohli.
"Je to takové, jaké to je - komisaři rozhodli tak, jak to podle nich bylo spravedlivé, a my to musíme přijmout. Jeho jedinou šancí bylo předjet Hamiltona a vyjet si těch pět sekund. Dnes si zasloužil být na pódiu. Povzbudivé je, že jsme měli výkonnost. On na to tlačil a bojoval jako lev, pokusil se o předjetí Lewise, což stálo za to," komentuje Horner.
"Je to OK"A jak to viděl Bottas, který na kontakt doplatil nejvíce, protože po poškození kola při tomto incidentu musel do boxů znovu? Byl podle něj trest pro Verstappena dostatečný?
"Je to těžké, protože neexistoval způsob, jak jsem tu pozici mohl získat zpět. Byl jsem na tom ztratný, krom toho, že jsem po Maxově penalizaci získal alespoň jeho pozici zpět - jenže jsem přišel o místo ve prospěch Sebastiana [Vettela]. Nebyl způsob, jak bych ho mohl získat zpět. Myslím, že byl penalizován a že to je OK. Nemám k tomu o moc více co říci," odpověděl Bottas.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.