Ferrari do Číny po selhání motoru v předchozím závodu přivezlo novou řídicí elektroniku (CE), Renault po sérii potíží, kdy v Bahrajnu nedojel do cíle s žádným ze svých vozů, nasazuje novou specifikaci motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) a věří, že tím jeho spolehlivost vyřešil.
Leclerc si jel před dvěma týdny pro své první vítězství ve velké ceně, než ke konci přestal pracovat jeden ze šesti válců v jeho spalovacím motoru a on se propadl na třetí příčku. U Ferrari poté zjistili, že byl na vině zkrat v řídicí jednotce vstřikovacího systému, s čímž se nikdy dříve nesetkali.
Motor byl jinak v pořádku a mladý pilot jej měl ve voze v prvním tréninku, v němž na svého týmového kolegu Sebastiana Vettela, jenž zajel nejrychlejší čas, ztratil 0,256 s. Oba ale ve svých pohonných jednotkách měli již novou řídicí elektroniku.
To již využil také zákaznický Haas, zatímco Alfa Romeo s nasazením nového dílu neznámo proč otálí. Giovinazzi přitom první trénink kvůli technickému problému s pohonem prostál v garáži.
Nasazení řídicí elektroniky by přitom nebylo penalizováno, týmy mohou v roce 2019 beztrestně využít 2 kusy řídicí elektroniky (CE), MGU-H či baterií (ES), v případě spalovacího motoru (ICE), turba nebo MGU-K dokonce 3 kusy.
Renault provází v této sezóně problémy s MGU-K, proto tři z jeho čtyř vozů dostávají novou specifikaci - s tou starší si zatím vystačí Carlos Sainz, jemuž tento díl McLaren měnil v Bahrajnu.
Nico Hülkenberg, jenž v Bahrajnu musel po selhání pohonné jednotky rovněž odstoupit, kromě toho využívá nový spalovací motor, turbo i motorgenerátor tepelné energie (MGU-H).
Renault si je jistý, že nový MGU-K zabrání dalším problémům: "Odstoupení se naprosto týkaly MGU-K. Bylo to u Daniela naprosto zřejmé, týkalo se to však i Nica, u něhož jsme preventivně museli vyměnit pohonnou jednotku. Šlo trochu o to stejné jako u Carlose v Austrálii - selhání MGU-K způsobilo poškození motoru," vysvětluje Cyril Abiteboul.
"MGU-K je již pro tento víkend vyřešeno. Měli jsme s ním od počátku sezóny několik nesouvisejících problémů, je proto důležité, že to to nyní máme za sebou a věci jsme dali do pořádku. Podívali jsme se na to, zapracovali na spolehlivosti a situaci jsme vyřešili," dodává šéf Renaultu.
Aktualizace: motor ve voze Toro Rosso u Daniila Kvjata bude měnit také Honda, která si ráno povšimla v datech určitou anomálii.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.