Ferrari do Číny po selhání motoru v předchozím závodu přivezlo novou řídicí elektroniku (CE), Renault po sérii potíží, kdy v Bahrajnu nedojel do cíle s žádným ze svých vozů, nasazuje novou specifikaci motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) a věří, že tím jeho spolehlivost vyřešil.
Leclerc si jel před dvěma týdny pro své první vítězství ve velké ceně, než ke konci přestal pracovat jeden ze šesti válců v jeho spalovacím motoru a on se propadl na třetí příčku. U Ferrari poté zjistili, že byl na vině zkrat v řídicí jednotce vstřikovacího systému, s čímž se nikdy dříve nesetkali.
Motor byl jinak v pořádku a mladý pilot jej měl ve voze v prvním tréninku, v němž na svého týmového kolegu Sebastiana Vettela, jenž zajel nejrychlejší čas, ztratil 0,256 s. Oba ale ve svých pohonných jednotkách měli již novou řídicí elektroniku.
To již využil také zákaznický Haas, zatímco Alfa Romeo s nasazením nového dílu neznámo proč otálí. Giovinazzi přitom první trénink kvůli technickému problému s pohonem prostál v garáži.
Nasazení řídicí elektroniky by přitom nebylo penalizováno, týmy mohou v roce 2019 beztrestně využít 2 kusy řídicí elektroniky (CE), MGU-H či baterií (ES), v případě spalovacího motoru (ICE), turba nebo MGU-K dokonce 3 kusy.
Renault provází v této sezóně problémy s MGU-K, proto tři z jeho čtyř vozů dostávají novou specifikaci - s tou starší si zatím vystačí Carlos Sainz, jemuž tento díl McLaren měnil v Bahrajnu.
Nico Hülkenberg, jenž v Bahrajnu musel po selhání pohonné jednotky rovněž odstoupit, kromě toho využívá nový spalovací motor, turbo i motorgenerátor tepelné energie (MGU-H).
Renault si je jistý, že nový MGU-K zabrání dalším problémům: "Odstoupení se naprosto týkaly MGU-K. Bylo to u Daniela naprosto zřejmé, týkalo se to však i Nica, u něhož jsme preventivně museli vyměnit pohonnou jednotku. Šlo trochu o to stejné jako u Carlose v Austrálii - selhání MGU-K způsobilo poškození motoru," vysvětluje Cyril Abiteboul.
"MGU-K je již pro tento víkend vyřešeno. Měli jsme s ním od počátku sezóny několik nesouvisejících problémů, je proto důležité, že to to nyní máme za sebou a věci jsme dali do pořádku. Podívali jsme se na to, zapracovali na spolehlivosti a situaci jsme vyřešili," dodává šéf Renaultu.
Aktualizace: motor ve voze Toro Rosso u Daniila Kvjata bude měnit také Honda, která si ráno povšimla v datech určitou anomálii.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.