Pilot Alfy Romeo Antonio Giovinazzi si pochvaluje letošní vůz C38, s nímž by se chtěl posunout na špici středu pole, kde to letos podle Kevina Magnussena z Haasu bude velmi těsné.
Podle některý by mohl bývalý Sauber díky svým úzkým vazbám být dokonce nejlepším týmem ze zbytku pole, tj. za silnou trojicí Ferrari - Mercedes - Red Bull. Jak to vnímá jezdec švýcarského týmu?
"Testy šly dobře. Stále neznáme náš skutečný potenciál, na to si budeme muset počkat do Melbourne. Ale očividně máme dobré auto," říká 25letý Giovinazzi.
Jako první Ital v F1 po osmi letech bude nastupovat po boku zkušeného Kimiho Räikkönena, jenž přišel z Ferrari. "Mám se od něj hodně co učit, může to být také důležité pro mé výsledky," popisuje rodák z Martiny Franca.
Díky rostoucí konkurenci by to letos ve středu pole mohlo být ještě nabitější, jak napověděly také časy z předsezónních testů. Prosadit se tam kromě Alfy Romeo bude chtít také Haas, McLaren, Racing Point, Renault či Toro Rosso.
"Dokážu si představit, že to bude ještě intenzivnější. Minulý rok to tam vpředu bylo v podstatě mezi Haasem a Renaultem. Pak se do boje začala zapojovat Force India a Toro Rosso, které tam podle mě letos bude hned od počátku," domnívá se Magnussen.
U Haasu je momentálně spokojený: "Cítím, že mě tým zná lépe jako jezdce a osobnost. A já se o toto jejich poznání můžu opřít, pokud jde o to, co ve voze potřebuji. Dává mi to pocit jistoty, a funguje to i opačně - vnímám, že tým je se mnou spokojenější, což je skvělé."
Toto Wolff přiznal, že druhé místo Mercedesu v Poháru konstruktérů 2025 v něm zanechalo smíšené emoce. Zatímco výsledek potvrzuje návrat mezi elitu, ambice týmu sahají výš než na druhou příčku.
Kimi Antonelli zažil v premiérové sezoně F1 výrazné výkyvy, kdy po slibném startu následovalo slabší období během evropských závodů. Mladý Ital prozradil, kdy nastal opětovný zlom ke zlepšení výkonů.
Sezóna 2026 ukončí éru monopostů s přísavným efektem, které formovaly současnou podobu Formule 1. Nová pravidla přinesou zcela novou technickou kapitolu šampionátu. Lewis Hamilton prozradil jeho vztah ke končící ground-effect éře.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.