Pilot Alfy Romeo Antonio Giovinazzi si pochvaluje letošní vůz C38, s nímž by se chtěl posunout na špici středu pole, kde to letos podle Kevina Magnussena z Haasu bude velmi těsné.
Podle některý by mohl bývalý Sauber díky svým úzkým vazbám být dokonce nejlepším týmem ze zbytku pole, tj. za silnou trojicí Ferrari - Mercedes - Red Bull. Jak to vnímá jezdec švýcarského týmu?
"Testy šly dobře. Stále neznáme náš skutečný potenciál, na to si budeme muset počkat do Melbourne. Ale očividně máme dobré auto," říká 25letý Giovinazzi.
Jako první Ital v F1 po osmi letech bude nastupovat po boku zkušeného Kimiho Räikkönena, jenž přišel z Ferrari. "Mám se od něj hodně co učit, může to být také důležité pro mé výsledky," popisuje rodák z Martiny Franca.
Díky rostoucí konkurenci by to letos ve středu pole mohlo být ještě nabitější, jak napověděly také časy z předsezónních testů. Prosadit se tam kromě Alfy Romeo bude chtít také Haas, McLaren, Racing Point, Renault či Toro Rosso.
"Dokážu si představit, že to bude ještě intenzivnější. Minulý rok to tam vpředu bylo v podstatě mezi Haasem a Renaultem. Pak se do boje začala zapojovat Force India a Toro Rosso, které tam podle mě letos bude hned od počátku," domnívá se Magnussen.
U Haasu je momentálně spokojený: "Cítím, že mě tým zná lépe jako jezdce a osobnost. A já se o toto jejich poznání můžu opřít, pokud jde o to, co ve voze potřebuji. Dává mi to pocit jistoty, a funguje to i opačně - vnímám, že tým je se mnou spokojenější, což je skvělé."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.