Výkonný ředitel Zak Brown po představení nového vozu ve čtvrtek ve Wokingu uvedl, že by se Fernando Alonso mohl stát jedním z rezervních jezdců McLarenu.
Oficiálně má smlouvu rezervního jezdce letos plnit Sergio Sette Camara, Brazilec ale nemá dostatek bodů pro udělení superlicence, a v závodech by v případě potřeby nemohl startovat. Podobně je na tom druhý mladík McLarenu Nyck de Vries, jehož roli zatím McLaren neupřesnil.
Podle Zaka Browna mají více možností, pokud by potřebovali záskok - včetně dvojnásobného šampiona Fernanda Alonsa, jenž loni ukončil svou kariéru v F1, aby letos závodil v Indianapolis 500 a ve vytrvalostních závodech série Le Mans.
"Fernando je stále součástí týmu s naším projektem Indy 500. Gil [de Ferran] má na starosti naše plány s jezdci, takže máme pár představ o tom, jak bychom to mohli udělat, pokud bychom potřebovali rezervního jezdce. Moc jich nemáme, ale existuje škála jezdců, kteří by tuto roli mohli naplnit krátce poté, co bychom je o to požádali," uvádí Brown.
Loni se hovořilo o tom, že se Alonso zúčastní také předsezónních testů s novým vozem, podle šéfa McLarenu ale v Barceloně budou jezdit pouze závodní piloti Lando Norris a Carlos Sainz: "Momentálně testování bereme po jednom dni. Soustředíme se na naše závodní piloty."
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.