Toro Rosso představilo po Haasu jako druhý tým monopost pro sezónu 2019. Závodit s ním budou Alexander Albon a navrátilec Daniil Kvjat.
Nový vůz bude i letos pohánět Honda, se kterou italská stáj zahájila spolupráci už minulý rok, přechází na ní i Red Bull. Většina dílů je na voze z loňska (z RB14), jelikož Toro Rosso nestíhá rychlé vývojové tempo své matky, nové jsou jen komponenty kolem motoru.
Zbarvení zůstává modré s červenými a bílými prvky, zcela se ale změnily bočnicové panely, aerodynamika dle nových pravidel a také jezdecká sestava - Brendon Hartley bude působit na simulátoru Ferrari a Pierre Gasly postoupil k Red Bullu, Toro Rosso proto budou letos reprezentovat Daniil Kvjat a Alexander Albon.
Video z představení nového vozu (zdroj: Toro Rosso)
Šéf týmu Franz Tost uvádí: "Cílem je vždy se zlepšit, abychom závodili na nejvyšší možné úrovni, a tuto zimu jsme intenzívně pracovali na dotažení několika organizačních změn, jež nám snad pomohou napravit několik potíží, které jsme v minulosti zažívali.
Analyzovali jsme vnitřní procedury, abychom zoptimalizovali naši sílu a zmenšily slabiny. Ve srovnání s ostatními týmy Toro Rosso spoléhá na menší počet lidí, ale díky synergiím s Red Bullem, pokud jde o některé díly a motor Honda, budou mít naše technické skupiny více času se zaměřit na detaily. Pozornost vůči detailům dělá rozdíly, což se projevuje ve vyšší výkonnosti."
Fotogalerie:Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.