Tým Force India v průběhu sezony 2018 nedokázal nasadit všechna vylepšení, která byla v plánu, kvůli finančním problémům. Na růžových vozech se měl objevit ještě jeden balík vylepšení navíc.
Finanční problémy na tým nejvíce dopadly v půlce roku, kdy na něj dokonce byla uvalena nucená správa. Na nohy jej postavili až noví investoři v čele s Lawrencem Strollem. Týmu to dovolilo dokončit sezonu a jeho výhled do budoucnosti teď vypadá o mnoho lépe a stabilněji. Force India se ale musela vzdát všech bodů, které do letní přestávky získala a přejmenovat se na 'Racing Point Force India'.
V první části sezony ale musela Force India čelit pomalému přílivu nových dílů na auto. Ačkoliv s novými investory na monoposty přicházelo hodně inovací, tak Otmar Szafnauer, který se během této reorganizace stal šéfem týmu, připustil, že se Force India letos nedostala s novinkami tam, kde chtěla být.
"Do Singapuru jsme přišli s upgradem, který fungoval dobře. Ale tento upgrade měl být na autě někdy kolem Spa, ne-li Maďarska. To by nám pravděpodobně umožnilo nasadit v Singapuru další upgrade. Byli jsme tedy něco jako o jeden upgrade zpět. Ale tak to je," začal Otmar Szafnauer. Force India se ale díky bodům z druhé poloviny sezony dokázala dostat až na sedmé místo. Pokud by se jí neškrtly body z první poloviny sezony, tak by byla pátá mezi Renaultem a Haasem.
"Byla to sezona, ve které byla naše výkonnost docela dobrá. Začala pomalu kvůli našim finančním problémům. Pak proces nucené správy byl také rušivý a plný úzkosti a nejistoty, jak si asi dokážete představit. Teď se to uklidnilo a já doufám, že příští rok budeme moci pokračovat tam, kde jsme letos skončili, na docela dobrém místě," pokračuje šéf týmu.
Force India využila proměnlivého počasí v první kvalifikaci pod novými vlastníky (GP Belgie) a obsadila druhou řadu, když Esteban Ocon stál na roštu jako třetí a Sergio Pérez jako čtvrtý. V úvodním kole závodu Ocon chvíli bojoval o vedoucí pozici, ale závod Force Indie dojely na pátém a šestém místě. Tedy jako nejlepší ze zbytku pole. V následujícím závodě v Itálii Force Indie také nestačily jen na Mercedesy, Ferrari a Red Bully.
Na otázku, jestli tyto dva závody byly něco jako pohádkou po znovuvzkříšení týmu, odpověděl Szafnauer následovně: "Jo, určitě. Ve Spa jsme měli skvělý víkend, dobré víkendy jsme měli i poté. V Singapuru jsme trochu zaostávali, měli jsme zde být sice silní, ale takové věci se občas stávají. Měli jsme ale silný konec sezony. Proto doufám, že na začátku té další budeme stejně silní," zakončil.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.