Tým Force India v průběhu sezony 2018 nedokázal nasadit všechna vylepšení, která byla v plánu, kvůli finančním problémům. Na růžových vozech se měl objevit ještě jeden balík vylepšení navíc.
Finanční problémy na tým nejvíce dopadly v půlce roku, kdy na něj dokonce byla uvalena nucená správa. Na nohy jej postavili až noví investoři v čele s Lawrencem Strollem. Týmu to dovolilo dokončit sezonu a jeho výhled do budoucnosti teď vypadá o mnoho lépe a stabilněji. Force India se ale musela vzdát všech bodů, které do letní přestávky získala a přejmenovat se na 'Racing Point Force India'.
V první části sezony ale musela Force India čelit pomalému přílivu nových dílů na auto. Ačkoliv s novými investory na monoposty přicházelo hodně inovací, tak Otmar Szafnauer, který se během této reorganizace stal šéfem týmu, připustil, že se Force India letos nedostala s novinkami tam, kde chtěla být.
"Do Singapuru jsme přišli s upgradem, který fungoval dobře. Ale tento upgrade měl být na autě někdy kolem Spa, ne-li Maďarska. To by nám pravděpodobně umožnilo nasadit v Singapuru další upgrade. Byli jsme tedy něco jako o jeden upgrade zpět. Ale tak to je," začal Otmar Szafnauer. Force India se ale díky bodům z druhé poloviny sezony dokázala dostat až na sedmé místo. Pokud by se jí neškrtly body z první poloviny sezony, tak by byla pátá mezi Renaultem a Haasem.
"Byla to sezona, ve které byla naše výkonnost docela dobrá. Začala pomalu kvůli našim finančním problémům. Pak proces nucené správy byl také rušivý a plný úzkosti a nejistoty, jak si asi dokážete představit. Teď se to uklidnilo a já doufám, že příští rok budeme moci pokračovat tam, kde jsme letos skončili, na docela dobrém místě," pokračuje šéf týmu.
Force India využila proměnlivého počasí v první kvalifikaci pod novými vlastníky (GP Belgie) a obsadila druhou řadu, když Esteban Ocon stál na roštu jako třetí a Sergio Pérez jako čtvrtý. V úvodním kole závodu Ocon chvíli bojoval o vedoucí pozici, ale závod Force Indie dojely na pátém a šestém místě. Tedy jako nejlepší ze zbytku pole. V následujícím závodě v Itálii Force Indie také nestačily jen na Mercedesy, Ferrari a Red Bully.
Na otázku, jestli tyto dva závody byly něco jako pohádkou po znovuvzkříšení týmu, odpověděl Szafnauer následovně: "Jo, určitě. Ve Spa jsme měli skvělý víkend, dobré víkendy jsme měli i poté. V Singapuru jsme trochu zaostávali, měli jsme zde být sice silní, ale takové věci se občas stávají. Měli jsme ale silný konec sezony. Proto doufám, že na začátku té další budeme stejně silní," zakončil.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.