Tým Force India v průběhu sezony 2018 nedokázal nasadit všechna vylepšení, která byla v plánu, kvůli finančním problémům. Na růžových vozech se měl objevit ještě jeden balík vylepšení navíc.
Finanční problémy na tým nejvíce dopadly v půlce roku, kdy na něj dokonce byla uvalena nucená správa. Na nohy jej postavili až noví investoři v čele s Lawrencem Strollem. Týmu to dovolilo dokončit sezonu a jeho výhled do budoucnosti teď vypadá o mnoho lépe a stabilněji. Force India se ale musela vzdát všech bodů, které do letní přestávky získala a přejmenovat se na 'Racing Point Force India'.
V první části sezony ale musela Force India čelit pomalému přílivu nových dílů na auto. Ačkoliv s novými investory na monoposty přicházelo hodně inovací, tak Otmar Szafnauer, který se během této reorganizace stal šéfem týmu, připustil, že se Force India letos nedostala s novinkami tam, kde chtěla být.
"Do Singapuru jsme přišli s upgradem, který fungoval dobře. Ale tento upgrade měl být na autě někdy kolem Spa, ne-li Maďarska. To by nám pravděpodobně umožnilo nasadit v Singapuru další upgrade. Byli jsme tedy něco jako o jeden upgrade zpět. Ale tak to je," začal Otmar Szafnauer. Force India se ale díky bodům z druhé poloviny sezony dokázala dostat až na sedmé místo. Pokud by se jí neškrtly body z první poloviny sezony, tak by byla pátá mezi Renaultem a Haasem.
"Byla to sezona, ve které byla naše výkonnost docela dobrá. Začala pomalu kvůli našim finančním problémům. Pak proces nucené správy byl také rušivý a plný úzkosti a nejistoty, jak si asi dokážete představit. Teď se to uklidnilo a já doufám, že příští rok budeme moci pokračovat tam, kde jsme letos skončili, na docela dobrém místě," pokračuje šéf týmu.
Force India využila proměnlivého počasí v první kvalifikaci pod novými vlastníky (GP Belgie) a obsadila druhou řadu, když Esteban Ocon stál na roštu jako třetí a Sergio Pérez jako čtvrtý. V úvodním kole závodu Ocon chvíli bojoval o vedoucí pozici, ale závod Force Indie dojely na pátém a šestém místě. Tedy jako nejlepší ze zbytku pole. V následujícím závodě v Itálii Force Indie také nestačily jen na Mercedesy, Ferrari a Red Bully.
Na otázku, jestli tyto dva závody byly něco jako pohádkou po znovuvzkříšení týmu, odpověděl Szafnauer následovně: "Jo, určitě. Ve Spa jsme měli skvělý víkend, dobré víkendy jsme měli i poté. V Singapuru jsme trochu zaostávali, měli jsme zde být sice silní, ale takové věci se občas stávají. Měli jsme ale silný konec sezony. Proto doufám, že na začátku té další budeme stejně silní," zakončil.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.