Haas včera překvapivě podal u komisařů FIA protest vůči Force Indii. Co mu vadí?
Zástupci obou stájí byli svolání na dnešní ráno před prvním tréninkem ke komisařům, aby projednali spornou záležitost. Podle Haasu nová Force India nepostavila svůj vůz - ten připravil původní týmy, který v létě zkrachoval a ze šampionátu byl vyloučen.
Podle pravidel musí být každý tým konstruktérem a musí být držitelem duševních práv svých konstrukčních řešení. Na Force Indii byla v létě uvalena exekuce, FIA nakonec souhlasila s novým vstupem a udělila výjimku nově zrozenému týmu Racing Point Force India, který zachránil Lawrence Stroll se skupinou investorů. Ten přirozeně dále závodil s vozem VJM11, který logicky sama nepostavila. Podle Haasu tedy závodí nelegálně.
Haas a Force India spolu v šampionátu přímo nebojují o pozice - americký tým je s 90 body pátý, zatímco nová Force India jich po letní přestávce nasbírala 48 a drží sedmou příčku - v posledním závodě sezóny tedy svého žalobce nepřeskočí. Co Haasu vadí?
Force India celou sezónu s nelibostí poukazuje na vazby Haasu s Ferrari. A ta podle Američanů zase nemá nárok na část odměn vyplácenou držitelem komerčních práv - konkrétně jde o "sloupec 1," dle kterého týmy dostávají peníze, pokud 2 sezóny po sobě skončí v nejlepší desítce.
V celém sporu tedy nejde jen o mistrovské body, ale o velký balík peněz (30 mil. dolarů). Haas nechce zabránit Force Indii v závodění, pouze chce dosáhnout toho, aby pro ní platily stejné podmínky jako pro něj, když ve svých prvních dvou sezónách (2016 a 2017) tento bonus nedostával. Force India podle něj není starým, ale novým týmem, který na to nemá nárok. Kvůli tomu chce tuto záležitost předložit také civilním soudům v Londýně i v USA.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.