Haas včera překvapivě podal u komisařů FIA protest vůči Force Indii. Co mu vadí?
Zástupci obou stájí byli svolání na dnešní ráno před prvním tréninkem ke komisařům, aby projednali spornou záležitost. Podle Haasu nová Force India nepostavila svůj vůz - ten připravil původní týmy, který v létě zkrachoval a ze šampionátu byl vyloučen.
Podle pravidel musí být každý tým konstruktérem a musí být držitelem duševních práv svých konstrukčních řešení. Na Force Indii byla v létě uvalena exekuce, FIA nakonec souhlasila s novým vstupem a udělila výjimku nově zrozenému týmu Racing Point Force India, který zachránil Lawrence Stroll se skupinou investorů. Ten přirozeně dále závodil s vozem VJM11, který logicky sama nepostavila. Podle Haasu tedy závodí nelegálně.
Haas a Force India spolu v šampionátu přímo nebojují o pozice - americký tým je s 90 body pátý, zatímco nová Force India jich po letní přestávce nasbírala 48 a drží sedmou příčku - v posledním závodě sezóny tedy svého žalobce nepřeskočí. Co Haasu vadí?
Force India celou sezónu s nelibostí poukazuje na vazby Haasu s Ferrari. A ta podle Američanů zase nemá nárok na část odměn vyplácenou držitelem komerčních práv - konkrétně jde o "sloupec 1," dle kterého týmy dostávají peníze, pokud 2 sezóny po sobě skončí v nejlepší desítce.
V celém sporu tedy nejde jen o mistrovské body, ale o velký balík peněz (30 mil. dolarů). Haas nechce zabránit Force Indii v závodění, pouze chce dosáhnout toho, aby pro ní platily stejné podmínky jako pro něj, když ve svých prvních dvou sezónách (2016 a 2017) tento bonus nedostával. Force India podle něj není starým, ale novým týmem, který na to nemá nárok. Kvůli tomu chce tuto záležitost předložit také civilním soudům v Londýně i v USA.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.