Haas včera překvapivě podal u komisařů FIA protest vůči Force Indii. Co mu vadí?
Zástupci obou stájí byli svolání na dnešní ráno před prvním tréninkem ke komisařům, aby projednali spornou záležitost. Podle Haasu nová Force India nepostavila svůj vůz - ten připravil původní týmy, který v létě zkrachoval a ze šampionátu byl vyloučen.
Podle pravidel musí být každý tým konstruktérem a musí být držitelem duševních práv svých konstrukčních řešení. Na Force Indii byla v létě uvalena exekuce, FIA nakonec souhlasila s novým vstupem a udělila výjimku nově zrozenému týmu Racing Point Force India, který zachránil Lawrence Stroll se skupinou investorů. Ten přirozeně dále závodil s vozem VJM11, který logicky sama nepostavila. Podle Haasu tedy závodí nelegálně.
Haas a Force India spolu v šampionátu přímo nebojují o pozice - americký tým je s 90 body pátý, zatímco nová Force India jich po letní přestávce nasbírala 48 a drží sedmou příčku - v posledním závodě sezóny tedy svého žalobce nepřeskočí. Co Haasu vadí?
Force India celou sezónu s nelibostí poukazuje na vazby Haasu s Ferrari. A ta podle Američanů zase nemá nárok na část odměn vyplácenou držitelem komerčních práv - konkrétně jde o "sloupec 1," dle kterého týmy dostávají peníze, pokud 2 sezóny po sobě skončí v nejlepší desítce.
V celém sporu tedy nejde jen o mistrovské body, ale o velký balík peněz (30 mil. dolarů). Haas nechce zabránit Force Indii v závodění, pouze chce dosáhnout toho, aby pro ní platily stejné podmínky jako pro něj, když ve svých prvních dvou sezónách (2016 a 2017) tento bonus nedostával. Force India podle něj není starým, ale novým týmem, který na to nemá nárok. Kvůli tomu chce tuto záležitost předložit také civilním soudům v Londýně i v USA.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.