Haas včera překvapivě podal u komisařů FIA protest vůči Force Indii. Co mu vadí?
Zástupci obou stájí byli svolání na dnešní ráno před prvním tréninkem ke komisařům, aby projednali spornou záležitost. Podle Haasu nová Force India nepostavila svůj vůz - ten připravil původní týmy, který v létě zkrachoval a ze šampionátu byl vyloučen.
Podle pravidel musí být každý tým konstruktérem a musí být držitelem duševních práv svých konstrukčních řešení. Na Force Indii byla v létě uvalena exekuce, FIA nakonec souhlasila s novým vstupem a udělila výjimku nově zrozenému týmu Racing Point Force India, který zachránil Lawrence Stroll se skupinou investorů. Ten přirozeně dále závodil s vozem VJM11, který logicky sama nepostavila. Podle Haasu tedy závodí nelegálně.
Haas a Force India spolu v šampionátu přímo nebojují o pozice - americký tým je s 90 body pátý, zatímco nová Force India jich po letní přestávce nasbírala 48 a drží sedmou příčku - v posledním závodě sezóny tedy svého žalobce nepřeskočí. Co Haasu vadí?
Force India celou sezónu s nelibostí poukazuje na vazby Haasu s Ferrari. A ta podle Američanů zase nemá nárok na část odměn vyplácenou držitelem komerčních práv - konkrétně jde o "sloupec 1," dle kterého týmy dostávají peníze, pokud 2 sezóny po sobě skončí v nejlepší desítce.
V celém sporu tedy nejde jen o mistrovské body, ale o velký balík peněz (30 mil. dolarů). Haas nechce zabránit Force Indii v závodění, pouze chce dosáhnout toho, aby pro ní platily stejné podmínky jako pro něj, když ve svých prvních dvou sezónách (2016 a 2017) tento bonus nedostával. Force India podle něj není starým, ale novým týmem, který na to nemá nárok. Kvůli tomu chce tuto záležitost předložit také civilním soudům v Londýně i v USA.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.
Helmut Marko razantně popřel spekulace o tom, že by Max Verstappen byl blízko podpisu s Mercedesem. Podle něj smlouvu nepodepsal a ani nemůže.
George Russell zatím nemá smlouvu pro sezonu 2026, což otevírá prostor spekulacím o jeho budoucnosti. Mercedes i sám jezdec možná vyčkávají na vývoj situace na přestupovém trhu.
Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.