Sauber se spojil s českým týmem Charouz Racing System, aby společně dali dohromady program pro vývoj mladých talentů.
Sauber se dříve nevěnoval práci s mladíky, i když byl často týmem, který jim dal ve Formuli 1 první šanci. Charouz se svou stájí letos do Formule 2, do níž se přesunul z Formule 3.5, a příští rok se bude účastnit také závodů Formule 3, která nahrazuje GP3. Kromě toho působí i v sériích ADAC a v italském šampionátu Formule 4.
Po dohodě se Sauberem budou jeho mladíci soutěžit v těchto mládežnických kategoriích s možností dalšího postupu až do Formule 1. "Závodění je klíčovou součástí naší DNA Sauberu a juniorský tým Sauberu představuje významný milník v historii společnosti," uvádí šéf švýcarského týmu Frederic Vasseur.
"Sauber má dlouhou tradici v pomoci jezdcům, aby dosáhli svého plného potenciálu. Spolupracoval například s Michaelem Schumacherem, Sebastianem Vettelem či s nadcházející hvězdou Charlesem Leclercem," upozorňuje Vasseur, za jehož stáj příští rok bude jezdit Kimi Räikkönen, který v F1 rovněž debutoval se Sauberem, a Antonio Giovinazzi.
"S tímto projektem Sauber dále rozšiřuje svou závodní platformu o kompletní vyhrazený program od juniorských sériích po vrchol motorsportu. Jsme potěšeni tím, že se spojíme s Charouz Racing System, vysoce profesionálním týmem, jenž všech těch sériích úspěšně funguje," hodnotí Vasseur.
Majitel českého týmu Antonín Charouz k tomu dodává: "Založení partnerství juniorského týmu se Sauberem Motorsport je okamžikem, na který jsme v dějinách Charouz Racing Systemu hrdí. Těšíme se na to, že v roce 2019 vezmeme na trať ve třech odlišných kategoriích závodění několik výjimečných jezdců."
"Program Juniorského týmu Sauberu představuje velmi vzrušující vývoj v mezinárodním motorsportu. Dává to jezdcům šanci potenciálně projít s jedním týmem celou cestu od Formule 4 až na vrchol do F1. To je jedinečný model a velmi vzrušující vyhlídkou pro všechny zainteresované," dodává 64letý Čech z Ledče nad Sázavou.
Jako testovací jezdec u Sauberu zatím figuruje pouze Tatiana Calderonová, zatímco za Charouzův tým ve Formuli 2 nastupují junior Ferrari Antonio Fuoco a Louis Deletraz.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.