Sauber se spojil s českým týmem Charouz Racing System, aby společně dali dohromady program pro vývoj mladých talentů.
Sauber se dříve nevěnoval práci s mladíky, i když byl často týmem, který jim dal ve Formuli 1 první šanci. Charouz se svou stájí letos do Formule 2, do níž se přesunul z Formule 3.5, a příští rok se bude účastnit také závodů Formule 3, která nahrazuje GP3. Kromě toho působí i v sériích ADAC a v italském šampionátu Formule 4.
Po dohodě se Sauberem budou jeho mladíci soutěžit v těchto mládežnických kategoriích s možností dalšího postupu až do Formule 1. "Závodění je klíčovou součástí naší DNA Sauberu a juniorský tým Sauberu představuje významný milník v historii společnosti," uvádí šéf švýcarského týmu Frederic Vasseur.
"Sauber má dlouhou tradici v pomoci jezdcům, aby dosáhli svého plného potenciálu. Spolupracoval například s Michaelem Schumacherem, Sebastianem Vettelem či s nadcházející hvězdou Charlesem Leclercem," upozorňuje Vasseur, za jehož stáj příští rok bude jezdit Kimi Räikkönen, který v F1 rovněž debutoval se Sauberem, a Antonio Giovinazzi.
"S tímto projektem Sauber dále rozšiřuje svou závodní platformu o kompletní vyhrazený program od juniorských sériích po vrchol motorsportu. Jsme potěšeni tím, že se spojíme s Charouz Racing System, vysoce profesionálním týmem, jenž všech těch sériích úspěšně funguje," hodnotí Vasseur.
Majitel českého týmu Antonín Charouz k tomu dodává: "Založení partnerství juniorského týmu se Sauberem Motorsport je okamžikem, na který jsme v dějinách Charouz Racing Systemu hrdí. Těšíme se na to, že v roce 2019 vezmeme na trať ve třech odlišných kategoriích závodění několik výjimečných jezdců."
"Program Juniorského týmu Sauberu představuje velmi vzrušující vývoj v mezinárodním motorsportu. Dává to jezdcům šanci potenciálně projít s jedním týmem celou cestu od Formule 4 až na vrchol do F1. To je jedinečný model a velmi vzrušující vyhlídkou pro všechny zainteresované," dodává 64letý Čech z Ledče nad Sázavou.
Jako testovací jezdec u Sauberu zatím figuruje pouze Tatiana Calderonová, zatímco za Charouzův tým ve Formuli 2 nastupují junior Ferrari Antonio Fuoco a Louis Deletraz.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.