Vedení Force Indie došla po dalších kolizi svých jezdců trpělivost, po Velké ceně Singapuru svým jezdcům spolu zakazují závodit. Pokud na sebe v závodě narazí, budou muset držet pozice.
Pérez do Ocona narazil hned v úvodu závodu už ve třetí zatáčce, pro mladého francouzského jezdce tak závod po následném nárazu hned skončil. Podle šéfa týmu Otmara Szafnauera mu měl prvně jmenovaný na výjezdu nechat více místa.
Po závodě v Belgii přitom svým pilotům zdůrazňoval, jak je důležité, aby se vyhýbali vzájemným kontaktům a bodovali poté, co Force India kvůli výměně majitelů a nové licenci po letní přestávce přišla o všechny body.
"Tady jsem jim to znovu nepřipomněl, možná jsem měl. Ale už to ví. A znovu [spolu] nebudou už závodit, pokud to nedokážou. Nebylo tam žádné místo - Checo mu [Oconovi] měl nechat prostor, měl ho dostatek," hodnotí zbytečnou kolizi svých pilotů.
💥 Rule No. 1? @ForceIndiaF1 #SingaporeGP 🇸🇬 #F1 pic.twitter.com/mJsvI6PGVT
— Formula 1 (@F1) September 16, 2018"Esteban se dostal do pozice, kdy by nemohl nic dělat, pokud by se Checo přesunul. Ale to by váš týmový kolega udělat neměl. Kdyby to bylo jiné auto, tak byste si tam najíždět neměli. Ale když je to váš týmový kolega, musíte mít ten respekt. To je zkrátka fakt. V příštím závodě jim stanovíme pravidla - a už k tomu znovu nedojde, je to jednoduché!" pokračuje Szafnauer.
Komisaři ale Péreze nepotrestali, jak si to vysvětluje? "Podívali se na to a řekli, že šlo o závodní incident. Jsem si jistý tím, že by to závodní incident byl - pokud by nebyli týmovými kolegy. Ale z mého hlediska svému týmovému kolegovi necháváte místo - tým je na prvním místě. A on mu to místo nechat mohl!"
Podle Szafnauera Pérez po vzájemném rozhovoru uznal, že udělal chybu. "Myslím, že jo. Musí se podívat na video, je to úplně jasné," dodává naštvaný šéf týmu, který přišel o cenné body poté, co do závodu jeho piloti startovali z nadějného 7. a 9. místa. Racing Point Force India tak zůstává s 32 body mezi konstruktéry sedmá, šestý McLaren se ji díky sedmému místu Fernanda Alonsa o 6 bodů vzdálil.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.