Vedení Force Indie došla po dalších kolizi svých jezdců trpělivost, po Velké ceně Singapuru svým jezdcům spolu zakazují závodit. Pokud na sebe v závodě narazí, budou muset držet pozice.
Pérez do Ocona narazil hned v úvodu závodu už ve třetí zatáčce, pro mladého francouzského jezdce tak závod po následném nárazu hned skončil. Podle šéfa týmu Otmara Szafnauera mu měl prvně jmenovaný na výjezdu nechat více místa.
Po závodě v Belgii přitom svým pilotům zdůrazňoval, jak je důležité, aby se vyhýbali vzájemným kontaktům a bodovali poté, co Force India kvůli výměně majitelů a nové licenci po letní přestávce přišla o všechny body.
"Tady jsem jim to znovu nepřipomněl, možná jsem měl. Ale už to ví. A znovu [spolu] nebudou už závodit, pokud to nedokážou. Nebylo tam žádné místo - Checo mu [Oconovi] měl nechat prostor, měl ho dostatek," hodnotí zbytečnou kolizi svých pilotů.
💥 Rule No. 1? @ForceIndiaF1 #SingaporeGP 🇸🇬 #F1 pic.twitter.com/mJsvI6PGVT
— Formula 1 (@F1) September 16, 2018"Esteban se dostal do pozice, kdy by nemohl nic dělat, pokud by se Checo přesunul. Ale to by váš týmový kolega udělat neměl. Kdyby to bylo jiné auto, tak byste si tam najíždět neměli. Ale když je to váš týmový kolega, musíte mít ten respekt. To je zkrátka fakt. V příštím závodě jim stanovíme pravidla - a už k tomu znovu nedojde, je to jednoduché!" pokračuje Szafnauer.
Komisaři ale Péreze nepotrestali, jak si to vysvětluje? "Podívali se na to a řekli, že šlo o závodní incident. Jsem si jistý tím, že by to závodní incident byl - pokud by nebyli týmovými kolegy. Ale z mého hlediska svému týmovému kolegovi necháváte místo - tým je na prvním místě. A on mu to místo nechat mohl!"
Podle Szafnauera Pérez po vzájemném rozhovoru uznal, že udělal chybu. "Myslím, že jo. Musí se podívat na video, je to úplně jasné," dodává naštvaný šéf týmu, který přišel o cenné body poté, co do závodu jeho piloti startovali z nadějného 7. a 9. místa. Racing Point Force India tak zůstává s 32 body mezi konstruktéry sedmá, šestý McLaren se ji díky sedmému místu Fernanda Alonsa o 6 bodů vzdálil.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.