Vedení Force Indie došla po dalších kolizi svých jezdců trpělivost, po Velké ceně Singapuru svým jezdcům spolu zakazují závodit. Pokud na sebe v závodě narazí, budou muset držet pozice.
Pérez do Ocona narazil hned v úvodu závodu už ve třetí zatáčce, pro mladého francouzského jezdce tak závod po následném nárazu hned skončil. Podle šéfa týmu Otmara Szafnauera mu měl prvně jmenovaný na výjezdu nechat více místa.
Po závodě v Belgii přitom svým pilotům zdůrazňoval, jak je důležité, aby se vyhýbali vzájemným kontaktům a bodovali poté, co Force India kvůli výměně majitelů a nové licenci po letní přestávce přišla o všechny body.
"Tady jsem jim to znovu nepřipomněl, možná jsem měl. Ale už to ví. A znovu [spolu] nebudou už závodit, pokud to nedokážou. Nebylo tam žádné místo - Checo mu [Oconovi] měl nechat prostor, měl ho dostatek," hodnotí zbytečnou kolizi svých pilotů.
💥 Rule No. 1? @ForceIndiaF1 #SingaporeGP 🇸🇬 #F1 pic.twitter.com/mJsvI6PGVT
— Formula 1 (@F1) September 16, 2018"Esteban se dostal do pozice, kdy by nemohl nic dělat, pokud by se Checo přesunul. Ale to by váš týmový kolega udělat neměl. Kdyby to bylo jiné auto, tak byste si tam najíždět neměli. Ale když je to váš týmový kolega, musíte mít ten respekt. To je zkrátka fakt. V příštím závodě jim stanovíme pravidla - a už k tomu znovu nedojde, je to jednoduché!" pokračuje Szafnauer.
Komisaři ale Péreze nepotrestali, jak si to vysvětluje? "Podívali se na to a řekli, že šlo o závodní incident. Jsem si jistý tím, že by to závodní incident byl - pokud by nebyli týmovými kolegy. Ale z mého hlediska svému týmovému kolegovi necháváte místo - tým je na prvním místě. A on mu to místo nechat mohl!"
Podle Szafnauera Pérez po vzájemném rozhovoru uznal, že udělal chybu. "Myslím, že jo. Musí se podívat na video, je to úplně jasné," dodává naštvaný šéf týmu, který přišel o cenné body poté, co do závodu jeho piloti startovali z nadějného 7. a 9. místa. Racing Point Force India tak zůstává s 32 body mezi konstruktéry sedmá, šestý McLaren se ji díky sedmému místu Fernanda Alonsa o 6 bodů vzdálil.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.