Podle výkonného ředitele McLarenu Zaka Browna nová Force India nedosáhne na plnou výši odměn, která by náležela starému týmu. Navíc ještě brzy změní jméno, pod kterým bude ve Formuli 1 závodit.
Jak jsme již dříve uvedly, ne všechny týmy souhlasili s tím, aby Racing Point Force India pod novou licencí dostala i tu část odměn, která týmům náleží až tehdy, pokud dva roky po sobě skončí v šampionátu do 10. místa. Proti je například Haas, který se musel v prvních dvou letech obejít bez těchto 35 milionů dolarů.
Šéf McLarenu po GP Itálie přiblížil, jak se v zákulisí vyvíjejí věci kolem bonusu pro Force Indii, která po letní přestávce přišla o všechny body, jelikož závodí s novými majiteli a pod novou licencí: "Není nám to zcela zřejmé a nemyslím si, že to už je všem jasné, na jakou stranu to bude Racing Point Force India hrát."
"Většina lidí podepsala první dokument, druhý dokument, ale žádný z nich to nepokrýval - zejména ten první vzhledem k tomu, že jde o nový vstup. Podle mě tedy existuje řada dokumentů, které podepsaly různé týmy s různými podmínkami vůči nim, a to se týká i nás," pokračuje Brown.
"Hovořil jsem s Formulí 1 s žádostí o to, aby objasnili, jak se to vyvine. Podle mého porozumění jsou B týmem, který v krátkodobém horizontu nemá nárok na peníze ze sloupce 1. Dostalo se mi tedy k tomu nějakého vysvětlení a odpovědi, abychom tomu zkrátka dali ještě trochu času, a pak uvidíme, jak to dopadne," přibližuje šéf McLarenu.
Stáj sídlící v Silverstone navíc chystá ještě jednu novinku: "Samozřejmě si myslím, že brzy dojde ke změně názvu, takže tento příběh ještě nekončí, pokud jde o to, jak Force India nakonec vypadá a v jakém smyslu vstupují do sportu," upozorňuje Brown.
Force India kvůli změně ve vedení a opětovnému vstupu do F1 přišla o všechny body za prvních 12 závodů, přesto si v Belgii a v Itálii dokázala vyjet 32 bodů, díky nimž už přeskočila Williams, Sauber i Toro Rosso. Na šestý McLaren ji teď schází 20 bodů. Pokud by u ní nedošlo k finančním potížím a nucené správě, pak by na svém kontě měla 91 bodů a byla by na čtvrté pozici před Renaultem.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.