Podle výkonného ředitele McLarenu Zaka Browna nová Force India nedosáhne na plnou výši odměn, která by náležela starému týmu. Navíc ještě brzy změní jméno, pod kterým bude ve Formuli 1 závodit.
Jak jsme již dříve uvedly, ne všechny týmy souhlasili s tím, aby Racing Point Force India pod novou licencí dostala i tu část odměn, která týmům náleží až tehdy, pokud dva roky po sobě skončí v šampionátu do 10. místa. Proti je například Haas, který se musel v prvních dvou letech obejít bez těchto 35 milionů dolarů.
Šéf McLarenu po GP Itálie přiblížil, jak se v zákulisí vyvíjejí věci kolem bonusu pro Force Indii, která po letní přestávce přišla o všechny body, jelikož závodí s novými majiteli a pod novou licencí: "Není nám to zcela zřejmé a nemyslím si, že to už je všem jasné, na jakou stranu to bude Racing Point Force India hrát."
"Většina lidí podepsala první dokument, druhý dokument, ale žádný z nich to nepokrýval - zejména ten první vzhledem k tomu, že jde o nový vstup. Podle mě tedy existuje řada dokumentů, které podepsaly různé týmy s různými podmínkami vůči nim, a to se týká i nás," pokračuje Brown.
"Hovořil jsem s Formulí 1 s žádostí o to, aby objasnili, jak se to vyvine. Podle mého porozumění jsou B týmem, který v krátkodobém horizontu nemá nárok na peníze ze sloupce 1. Dostalo se mi tedy k tomu nějakého vysvětlení a odpovědi, abychom tomu zkrátka dali ještě trochu času, a pak uvidíme, jak to dopadne," přibližuje šéf McLarenu.
Stáj sídlící v Silverstone navíc chystá ještě jednu novinku: "Samozřejmě si myslím, že brzy dojde ke změně názvu, takže tento příběh ještě nekončí, pokud jde o to, jak Force India nakonec vypadá a v jakém smyslu vstupují do sportu," upozorňuje Brown.
Force India kvůli změně ve vedení a opětovnému vstupu do F1 přišla o všechny body za prvních 12 závodů, přesto si v Belgii a v Itálii dokázala vyjet 32 bodů, díky nimž už přeskočila Williams, Sauber i Toro Rosso. Na šestý McLaren ji teď schází 20 bodů. Pokud by u ní nedošlo k finančním potížím a nucené správě, pak by na svém kontě měla 91 bodů a byla by na čtvrté pozici před Renaultem.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.