Podle výkonného ředitele McLarenu Zaka Browna nová Force India nedosáhne na plnou výši odměn, která by náležela starému týmu. Navíc ještě brzy změní jméno, pod kterým bude ve Formuli 1 závodit.
Jak jsme již dříve uvedly, ne všechny týmy souhlasili s tím, aby Racing Point Force India pod novou licencí dostala i tu část odměn, která týmům náleží až tehdy, pokud dva roky po sobě skončí v šampionátu do 10. místa. Proti je například Haas, který se musel v prvních dvou letech obejít bez těchto 35 milionů dolarů.
Šéf McLarenu po GP Itálie přiblížil, jak se v zákulisí vyvíjejí věci kolem bonusu pro Force Indii, která po letní přestávce přišla o všechny body, jelikož závodí s novými majiteli a pod novou licencí: "Není nám to zcela zřejmé a nemyslím si, že to už je všem jasné, na jakou stranu to bude Racing Point Force India hrát."
"Většina lidí podepsala první dokument, druhý dokument, ale žádný z nich to nepokrýval - zejména ten první vzhledem k tomu, že jde o nový vstup. Podle mě tedy existuje řada dokumentů, které podepsaly různé týmy s různými podmínkami vůči nim, a to se týká i nás," pokračuje Brown.
"Hovořil jsem s Formulí 1 s žádostí o to, aby objasnili, jak se to vyvine. Podle mého porozumění jsou B týmem, který v krátkodobém horizontu nemá nárok na peníze ze sloupce 1. Dostalo se mi tedy k tomu nějakého vysvětlení a odpovědi, abychom tomu zkrátka dali ještě trochu času, a pak uvidíme, jak to dopadne," přibližuje šéf McLarenu.
Stáj sídlící v Silverstone navíc chystá ještě jednu novinku: "Samozřejmě si myslím, že brzy dojde ke změně názvu, takže tento příběh ještě nekončí, pokud jde o to, jak Force India nakonec vypadá a v jakém smyslu vstupují do sportu," upozorňuje Brown.
Force India kvůli změně ve vedení a opětovnému vstupu do F1 přišla o všechny body za prvních 12 závodů, přesto si v Belgii a v Itálii dokázala vyjet 32 bodů, díky nimž už přeskočila Williams, Sauber i Toro Rosso. Na šestý McLaren ji teď schází 20 bodů. Pokud by u ní nedošlo k finančním potížím a nucené správě, pak by na svém kontě měla 91 bodů a byla by na čtvrté pozici před Renaultem.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.