Podle výkonného ředitele McLarenu Zaka Browna nová Force India nedosáhne na plnou výši odměn, která by náležela starému týmu. Navíc ještě brzy změní jméno, pod kterým bude ve Formuli 1 závodit.
Jak jsme již dříve uvedly, ne všechny týmy souhlasili s tím, aby Racing Point Force India pod novou licencí dostala i tu část odměn, která týmům náleží až tehdy, pokud dva roky po sobě skončí v šampionátu do 10. místa. Proti je například Haas, který se musel v prvních dvou letech obejít bez těchto 35 milionů dolarů.
Šéf McLarenu po GP Itálie přiblížil, jak se v zákulisí vyvíjejí věci kolem bonusu pro Force Indii, která po letní přestávce přišla o všechny body, jelikož závodí s novými majiteli a pod novou licencí: "Není nám to zcela zřejmé a nemyslím si, že to už je všem jasné, na jakou stranu to bude Racing Point Force India hrát."
"Většina lidí podepsala první dokument, druhý dokument, ale žádný z nich to nepokrýval - zejména ten první vzhledem k tomu, že jde o nový vstup. Podle mě tedy existuje řada dokumentů, které podepsaly různé týmy s různými podmínkami vůči nim, a to se týká i nás," pokračuje Brown.
"Hovořil jsem s Formulí 1 s žádostí o to, aby objasnili, jak se to vyvine. Podle mého porozumění jsou B týmem, který v krátkodobém horizontu nemá nárok na peníze ze sloupce 1. Dostalo se mi tedy k tomu nějakého vysvětlení a odpovědi, abychom tomu zkrátka dali ještě trochu času, a pak uvidíme, jak to dopadne," přibližuje šéf McLarenu.
Stáj sídlící v Silverstone navíc chystá ještě jednu novinku: "Samozřejmě si myslím, že brzy dojde ke změně názvu, takže tento příběh ještě nekončí, pokud jde o to, jak Force India nakonec vypadá a v jakém smyslu vstupují do sportu," upozorňuje Brown.
Force India kvůli změně ve vedení a opětovnému vstupu do F1 přišla o všechny body za prvních 12 závodů, přesto si v Belgii a v Itálii dokázala vyjet 32 bodů, díky nimž už přeskočila Williams, Sauber i Toro Rosso. Na šestý McLaren ji teď schází 20 bodů. Pokud by u ní nedošlo k finančním potížím a nucené správě, pak by na svém kontě měla 91 bodů a byla by na čtvrté pozici před Renaultem.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.