Technický ředitel motorového oddělení Renaultu Rémi Taffin pohovořil o nové specifikaci jejich pohonné jednotky, se kterou tento víkend nastoupí Red Bull do Velké ceny Itálie.
"Specifikace C je evolucí současné B-specifikace motoru. Je o hodně výkonnější. Naopak ale zřejmě není tak spolehlivá jako ta současná generace, proto každý tým učinil odlišné rozhodnutí," popisuje Taffin různé přístupy týmu k novému motoru.
Tovární tým ani McLaren ho v Monze nepoužijí, pouze Red Bull si ho vyzkouší v pátek ve voze Daniela Ricciarda, a večer pak rozhodne, zda ho ve zbytku víkendu nasadí i Maxovi Verstappenovi. Proč pouze rakouský tým?
"Je v pozici, kdy může upřednostnit výkonnost před tím, aniž by se musel starat o ty, kteří jsou v šampionátu za ním," pokračuje Francouz. Třetí tým šampionátu má totiž právě před Renaultem komfortní náskok ve výši 156 bodů. McLaren je na šesté příčce pod tlakem, navíc řeší potíže s aerodynamikou svého současného vozu a instalace nového motoru vyžaduje větší změny pod kapotou.
Renault minulý týden v Belgii za cenu penalizací nasadil čerstvé verze B-specifikace, což jim umožní v Monze útočit: "Budeme mít pohonné jednotky s velmi malou ujetou vzdáleností a pomocí agresivních módů, které teď máme pro kvalifikaci, z nich budeme moci dostat maximum," ujišťuje Taffin.
O kolik je nová C-specifikace výkonnější? "V závislosti na použitém palivu se výkonnostní zisk v kvalifikaci pohybuje kolem 0,3 sekundy na kolo na okruhu, jako je Monza, což je značný krok kupředu," pokračuje zástupce Renaultu, jenž tedy ve špičkové výkonnosti přidal 15 koní.
V závěru potvrdil, že McLaren a Red Bull jezdí stále jen se starou verzí motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K), přestože Renault "vyvinul verzi s posílenou spolehlivostí. Dnes ji používá pouze Renault. McLaren a Red Bull nechtěli učinit nezbytné změny pro její integraci. Rozhodli se tak, jelikož to vyhodnotili čistě jako spolehlivostní riziko."
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.