Ředitel závodu FIA Charlie Whiting přiznal, že ho poznámky Lewise Hamiltona o nějakých tricích Ferrari po Velké ceně Belgie pobavily. Chtěl snad lídr šampionátu naznačit, že italská stáj jezdí s ne zcela legálním vozem, když poráží Mercedes?
Britský pilot později vysvětlil, že takto svá slova nemyslel, nicméně již bylo pozdě a v padoku tím způsobil nemalý rozruch. Podle Whitinga nemá Hamilton ponětí o tom, co dělá Ferrari - na rozdíl od Mezinárodní automobilová federace, která si na rudý vůz letos kvůli stížnostem soupeřů již několikrát posvítila.
"Fakt mě to celkem pobavilo. Protože toho o vozu Ferrari víme docela hodně a není šance, že by Lewis o něm něco věděl. Momentálně odvádějí dobrou práci a Mercedes tomu musí čelit, že?" usmívá se Whiting reagující na narážky úřadujícího šampiona.
"Tento konkrétní komentář vlastně nic neříká. Pokud tvrdí, že používají na svém voze pár triků, pak na něm určitě mají nějaké triky, jež jim poskytují výkonnost. O těch všichni u FIA víme a jsme s nimi spokojeni," potvrzuje ředitel závodu fakt, že monopost z Maranella dle jejich poznání pravidlům zcela vyhovuje.
Wolff věří, že FIA má vše pod kontrolou a Ferrari legální autoŠéf Mercedesu Toto Wolff uvedl, že FIA důvěřuje v tom, jak dohlíží na technická hlediska tohoto sportu: "Je to zcela v lidské povaze, že když jste na dráze poraženi, tak na sebe hledíte. Pak hledíte na soupeře, a když nemáte žádné vysvětlení, tak si představujete všechny ty špinavé věci. Nemám žádné informace, ale FIA skutečně věřím."
"Mají skvělou skupinu lidí kolem Oliviera [Hulota, šéfa elektroniky], Cedrika [Staudohara, datový analytik] a Nikolase [Tombazise, šéfa technický záležitostí monopostů], kteří jsou nad věcmi a kontrolují všechny týmy, jsou otevřené mysli, a to se týká všech týmů.
Všichni se snaží inovovat a budou se pokoušet navyšovat výkonnost. Oni dělají všechny věci správně, pokud jde o mě. Oni, u FIA," objasňuje svůj postoj sportovní ředitel Mercedesu, který po GP Belgie vede v šampionátu konstruktérů nad Ferrari o 15 bodů.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.