Ředitel závodu FIA Charlie Whiting přiznal, že ho poznámky Lewise Hamiltona o nějakých tricích Ferrari po Velké ceně Belgie pobavily. Chtěl snad lídr šampionátu naznačit, že italská stáj jezdí s ne zcela legálním vozem, když poráží Mercedes?
Britský pilot později vysvětlil, že takto svá slova nemyslel, nicméně již bylo pozdě a v padoku tím způsobil nemalý rozruch. Podle Whitinga nemá Hamilton ponětí o tom, co dělá Ferrari - na rozdíl od Mezinárodní automobilová federace, která si na rudý vůz letos kvůli stížnostem soupeřů již několikrát posvítila.
"Fakt mě to celkem pobavilo. Protože toho o vozu Ferrari víme docela hodně a není šance, že by Lewis o něm něco věděl. Momentálně odvádějí dobrou práci a Mercedes tomu musí čelit, že?" usmívá se Whiting reagující na narážky úřadujícího šampiona.
"Tento konkrétní komentář vlastně nic neříká. Pokud tvrdí, že používají na svém voze pár triků, pak na něm určitě mají nějaké triky, jež jim poskytují výkonnost. O těch všichni u FIA víme a jsme s nimi spokojeni," potvrzuje ředitel závodu fakt, že monopost z Maranella dle jejich poznání pravidlům zcela vyhovuje.
Wolff věří, že FIA má vše pod kontrolou a Ferrari legální autoŠéf Mercedesu Toto Wolff uvedl, že FIA důvěřuje v tom, jak dohlíží na technická hlediska tohoto sportu: "Je to zcela v lidské povaze, že když jste na dráze poraženi, tak na sebe hledíte. Pak hledíte na soupeře, a když nemáte žádné vysvětlení, tak si představujete všechny ty špinavé věci. Nemám žádné informace, ale FIA skutečně věřím."
"Mají skvělou skupinu lidí kolem Oliviera [Hulota, šéfa elektroniky], Cedrika [Staudohara, datový analytik] a Nikolase [Tombazise, šéfa technický záležitostí monopostů], kteří jsou nad věcmi a kontrolují všechny týmy, jsou otevřené mysli, a to se týká všech týmů.
Všichni se snaží inovovat a budou se pokoušet navyšovat výkonnost. Oni dělají všechny věci správně, pokud jde o mě. Oni, u FIA," objasňuje svůj postoj sportovní ředitel Mercedesu, který po GP Belgie vede v šampionátu konstruktérů nad Ferrari o 15 bodů.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.