Ředitel závodu FIA Charlie Whiting přiznal, že ho poznámky Lewise Hamiltona o nějakých tricích Ferrari po Velké ceně Belgie pobavily. Chtěl snad lídr šampionátu naznačit, že italská stáj jezdí s ne zcela legálním vozem, když poráží Mercedes?
Britský pilot později vysvětlil, že takto svá slova nemyslel, nicméně již bylo pozdě a v padoku tím způsobil nemalý rozruch. Podle Whitinga nemá Hamilton ponětí o tom, co dělá Ferrari - na rozdíl od Mezinárodní automobilová federace, která si na rudý vůz letos kvůli stížnostem soupeřů již několikrát posvítila.
"Fakt mě to celkem pobavilo. Protože toho o vozu Ferrari víme docela hodně a není šance, že by Lewis o něm něco věděl. Momentálně odvádějí dobrou práci a Mercedes tomu musí čelit, že?" usmívá se Whiting reagující na narážky úřadujícího šampiona.
"Tento konkrétní komentář vlastně nic neříká. Pokud tvrdí, že používají na svém voze pár triků, pak na něm určitě mají nějaké triky, jež jim poskytují výkonnost. O těch všichni u FIA víme a jsme s nimi spokojeni," potvrzuje ředitel závodu fakt, že monopost z Maranella dle jejich poznání pravidlům zcela vyhovuje.
Wolff věří, že FIA má vše pod kontrolou a Ferrari legální autoŠéf Mercedesu Toto Wolff uvedl, že FIA důvěřuje v tom, jak dohlíží na technická hlediska tohoto sportu: "Je to zcela v lidské povaze, že když jste na dráze poraženi, tak na sebe hledíte. Pak hledíte na soupeře, a když nemáte žádné vysvětlení, tak si představujete všechny ty špinavé věci. Nemám žádné informace, ale FIA skutečně věřím."
"Mají skvělou skupinu lidí kolem Oliviera [Hulota, šéfa elektroniky], Cedrika [Staudohara, datový analytik] a Nikolase [Tombazise, šéfa technický záležitostí monopostů], kteří jsou nad věcmi a kontrolují všechny týmy, jsou otevřené mysli, a to se týká všech týmů.
Všichni se snaží inovovat a budou se pokoušet navyšovat výkonnost. Oni dělají všechny věci správně, pokud jde o mě. Oni, u FIA," objasňuje svůj postoj sportovní ředitel Mercedesu, který po GP Belgie vede v šampionátu konstruktérů nad Ferrari o 15 bodů.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.