Mercedes včera v Kanadě zaostal za Ferrari i svými očekáváními. Jeho nevýkonný ředitel Niki Lauda ocenil kvality svého soupeře.
Ferrari si po vítězství Sebastiana Vettela odváží z Kanady celkem 33 bodů, Mercedes si jich po druhém místě Bottase připsal o pět méně. V šampionátu konstruktérů sice stále vede s náskokem 17 bodů, ale mezi jezdci se pátý Hamilton propadl zpět na druhou příčku.
Boj na špici začíná být velmi vyrovnaný, navíc se do něj zapojuje také Red Bull. Mercedes si však před Kanadou věřil - okruh nahrával do karet jejich vozu a silnému motoru, odjíždí však rozčarován. A zatímco sportovní ředitel Toto Wolff hodlá vyvozovat důsledky, Niki Lauda soupeře za výkon chválí.
"Hlavně jsme nemohli použít náš nový motor, což k tomu přispělo. Ale musíme říct, že balík Ferrari je neuvěřitelný. Auto je fantastické a motor - i při té spotřebě paliva měli po celý závod pekelnou rychlost," všímá si zkušený Rakušan a trojnásobný mistr světa Formule 1.
Red Bull jej svými výkony překvapil, když se Max Verstappen i Daniel Ricciardo dokázali umístit na třetím a čtvrtém místě mezi dvojici pilotů Mercedesu. "Myslím si tedy, že teď musíme pracovat opravdu tvrdě. Red Bull byl překvapením, ale nakonec skončili za námi. Takové to tedy je," uzavírá Lauda.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.