Mercedes včera v Kanadě zaostal za Ferrari i svými očekáváními. Jeho nevýkonný ředitel Niki Lauda ocenil kvality svého soupeře.
Ferrari si po vítězství Sebastiana Vettela odváží z Kanady celkem 33 bodů, Mercedes si jich po druhém místě Bottase připsal o pět méně. V šampionátu konstruktérů sice stále vede s náskokem 17 bodů, ale mezi jezdci se pátý Hamilton propadl zpět na druhou příčku.
Boj na špici začíná být velmi vyrovnaný, navíc se do něj zapojuje také Red Bull. Mercedes si však před Kanadou věřil - okruh nahrával do karet jejich vozu a silnému motoru, odjíždí však rozčarován. A zatímco sportovní ředitel Toto Wolff hodlá vyvozovat důsledky, Niki Lauda soupeře za výkon chválí.
"Hlavně jsme nemohli použít náš nový motor, což k tomu přispělo. Ale musíme říct, že balík Ferrari je neuvěřitelný. Auto je fantastické a motor - i při té spotřebě paliva měli po celý závod pekelnou rychlost," všímá si zkušený Rakušan a trojnásobný mistr světa Formule 1.
Red Bull jej svými výkony překvapil, když se Max Verstappen i Daniel Ricciardo dokázali umístit na třetím a čtvrtém místě mezi dvojici pilotů Mercedesu. "Myslím si tedy, že teď musíme pracovat opravdu tvrdě. Red Bull byl překvapením, ale nakonec skončili za námi. Takové to tedy je," uzavírá Lauda.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.