Daniel Ricciardo je podle bývalého šampiona F1 Jacquese Villeneuva tím lepším z jezdecké dvojice Red Bullu. Pokud se mu brzy podaří vyhrát ještě jeden závod, může pomýšlet na boj o titul s Lewisem Hamiltonem a Sebastianem Vettelem.
Zatímco mladší Verstappen se dopustil v úvodních závodech sezóny 2018 mnoha chyb a přišel zbytečně o spoustu bodů, tak Ricciardo konzistentně boduje, pokud mu to technika dovolí. Dvě velké ceny dokonce vyhrál, čímž se dotáhl na Lewise Hamiltona a Sebastiana Vettela.
"Verstappen dělá chyby v každém závodě. Děje se to pořád," komentuje Villeneuve. "Je to špatné znamení. Například Ricciardo vůbec nemohl za jejich kolizi v Baku. Neudělal nic špatně." Po vzájemné havárii Red Bullů museli se zničenými vozy odstoupit oba piloti. Přitom jezdili na 4. a 5. místě, a měli tak šanci na slušný výsledek - zvlášť když se Vettel ke konci propadl dozadu a Bottas odstoupil v posledním kole kvůli defektu pneumatiky.
"Pokud se pilot neustále dopouští chyb, musí vychladnout a zpomalit. Ale aby jezdil na úrovni Ricciarda, musí více riskovat. To může znamenat pouze jednu věc: Max není tak dobrý jako Daniel. Tečka," dodává rezolutně Villeneuve.
Ricciardo je v šampionátu se 72 body třetí, na lídra Hamiltona ztrácí 38 bodů. Verstappen je s 35 body až šestý. Red Bull se v posledních závodech zlepšovat, a australský pilot proto věří, že se bude moci zapojit do letošního boje o titul.
"Je to přirozeně otázkou ještě jednoho vítězství. Lewis má na mě dost velký náskok. Není to nemožné, ale teď na to nemyslím. Musíme asi do léta ještě alespoň na jednom okruhu dokázat, že můžeme znovu vyhrát, pak možná budeme mít hezkou drobnou šanci jako outsideři," uvažuje Ricciardo.
K tomu by před letní přestávkou mohlo dojít například v Maďarsku, kde Red Bull bývá díky svému vysokému přítlaku tradičně velmi silný. Doufá ale také ve zlepšení motoru Renault a v solidní výsledek v Kanadě, kam Pirelli znovu přiveze hyper-měkké pneumatiky, na kterých se Mercedes a Ferrari v Monaku trápili. Podle Ricciarda, jehož cílem je získat "několik dalších pódií," to "v Montrealu bude zajímavé."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.