Daniel Ricciardo je podle bývalého šampiona F1 Jacquese Villeneuva tím lepším z jezdecké dvojice Red Bullu. Pokud se mu brzy podaří vyhrát ještě jeden závod, může pomýšlet na boj o titul s Lewisem Hamiltonem a Sebastianem Vettelem.
Zatímco mladší Verstappen se dopustil v úvodních závodech sezóny 2018 mnoha chyb a přišel zbytečně o spoustu bodů, tak Ricciardo konzistentně boduje, pokud mu to technika dovolí. Dvě velké ceny dokonce vyhrál, čímž se dotáhl na Lewise Hamiltona a Sebastiana Vettela.
"Verstappen dělá chyby v každém závodě. Děje se to pořád," komentuje Villeneuve. "Je to špatné znamení. Například Ricciardo vůbec nemohl za jejich kolizi v Baku. Neudělal nic špatně." Po vzájemné havárii Red Bullů museli se zničenými vozy odstoupit oba piloti. Přitom jezdili na 4. a 5. místě, a měli tak šanci na slušný výsledek - zvlášť když se Vettel ke konci propadl dozadu a Bottas odstoupil v posledním kole kvůli defektu pneumatiky.
"Pokud se pilot neustále dopouští chyb, musí vychladnout a zpomalit. Ale aby jezdil na úrovni Ricciarda, musí více riskovat. To může znamenat pouze jednu věc: Max není tak dobrý jako Daniel. Tečka," dodává rezolutně Villeneuve.
Ricciardo je v šampionátu se 72 body třetí, na lídra Hamiltona ztrácí 38 bodů. Verstappen je s 35 body až šestý. Red Bull se v posledních závodech zlepšovat, a australský pilot proto věří, že se bude moci zapojit do letošního boje o titul.
"Je to přirozeně otázkou ještě jednoho vítězství. Lewis má na mě dost velký náskok. Není to nemožné, ale teď na to nemyslím. Musíme asi do léta ještě alespoň na jednom okruhu dokázat, že můžeme znovu vyhrát, pak možná budeme mít hezkou drobnou šanci jako outsideři," uvažuje Ricciardo.
K tomu by před letní přestávkou mohlo dojít například v Maďarsku, kde Red Bull bývá díky svému vysokému přítlaku tradičně velmi silný. Doufá ale také ve zlepšení motoru Renault a v solidní výsledek v Kanadě, kam Pirelli znovu přiveze hyper-měkké pneumatiky, na kterých se Mercedes a Ferrari v Monaku trápili. Podle Ricciarda, jehož cílem je získat "několik dalších pódií," to "v Montrealu bude zajímavé."
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.