Velké ambice před začátkem sezóny, kvalitní vstup do prvního závodu, který americkému týmu zhatily vlastní chyby v depu. Dostavilo se rozčarování a ve stáji zavládl názor, že na soupeření se samotnou špičkou je třeba si řádně zvyknout.
Drahocenné body ztracené v Austrálii a Bahrajnu, rovněž v Baku se závod nevyvedl podle představ, to když Grosjean havaroval v době, kdy byl šestý a Magnussen musel na body zapomenout po několika drobných incidentech - to je dosavadní výsledek ze čtyř závodů letošní sezóny. Naděje vkládané v typ VF-18 se tedy zatím nepotvrdily, i když z větší části jsou nevalné výsledky spíše důsledkem chyb než aby je zapříčinila malá nespolehlivost.
"V současné době se nám nedaří všechno patřičně sladit. V Austrálii nás zradily pit-stopy, zaměřili jsme se na ně - pak už s nimi nebyl problém. Teď potřebujeme, aby se všechno sešlo v jednom závodě. Daří se nám téměř všechno, ale pak nám chybí třeba jedna maličkost. Asi nám chybí ta schopnost hrát si s velkými kluky, musíme se to naučit, protože už přeci jenom závodíme třetím rokem. Není to výmluva nebo ospravedlnění, nýbrž realita. Asi bude potřeba, abychom trochu přitvrdili. Myslím, že jsme dost ostří, ale pořád jsme všechno nepropojili. Až se nám to podaří, tak zazáříme," vyznává se z pocitů manažer Günther Steiner.
Výroky manažera týmu Haas jsou odrazem Grosjeanova tvrzení po posledním závodě v Baku, kdy Francouz prohlásil, že provedení ze začátku sezóny nebylo dostatečně dobré k boji ve vyšších sférách startovního roštu.
"Pokoušíme se poprvé začlenit se do ligy »velkých kluků«, kde každý omyl draze zaplatíte. Tým vyprodukoval vůz, který byl pravděpodobně čtvrtý nejrychlejší - možné to neplatí tady v Baku, ale obecně čtvrtý nejrychlejší, takže si tým musí zvyknout, že se posune o něco výš. A když se na tuto úroveň dostanete, najednou zjistíte, jaké maličkosti vám mohou chybět. S ohledem na naše malé zkušenosti a fakt, že se poprvé pokoušíme proniknout do samé špičky nám pořád pár krůčků chybí," komentuje situaci Grosjean.
Steiner byl po závodě dotazován, jak hodnotí kvality svých pilotů a zejména s ohledem na poslední závod stále tvrdí, že se mohou řadit mezi užší špičku. Server motorsport.com připomněl Grosjeanovu havárii a trest Magnussena po manévru vůči Gaslymu - Steiner nicméně stále tvrdí, že o schopnostech svých chlapců nepochybuje.
"Romainova nehoda nejspíš nebyla to, co od někoho očekáváte. Obecně si myslím, že plně nevyužíváme potenciál vozu, abychom dojížděli na bodech. Máme na to, abychom byli podstatně výš. Vidí to všichni, protože vůz je opravdu velmi dobrý. Startovali jsme poslední a najednou jsme byli osmí za Pérezem. Bylo to o rychlosti, protože všichni jeli na jednu zastávku. Pak vyjel safety car, poskočili jsme na šestou příčku - a nakonec odjíždíme s prázdnou," lamentoval Steiner.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.