Velké ambice před začátkem sezóny, kvalitní vstup do prvního závodu, který americkému týmu zhatily vlastní chyby v depu. Dostavilo se rozčarování a ve stáji zavládl názor, že na soupeření se samotnou špičkou je třeba si řádně zvyknout.
Drahocenné body ztracené v Austrálii a Bahrajnu, rovněž v Baku se závod nevyvedl podle představ, to když Grosjean havaroval v době, kdy byl šestý a Magnussen musel na body zapomenout po několika drobných incidentech - to je dosavadní výsledek ze čtyř závodů letošní sezóny. Naděje vkládané v typ VF-18 se tedy zatím nepotvrdily, i když z větší části jsou nevalné výsledky spíše důsledkem chyb než aby je zapříčinila malá nespolehlivost.
"V současné době se nám nedaří všechno patřičně sladit. V Austrálii nás zradily pit-stopy, zaměřili jsme se na ně - pak už s nimi nebyl problém. Teď potřebujeme, aby se všechno sešlo v jednom závodě. Daří se nám téměř všechno, ale pak nám chybí třeba jedna maličkost. Asi nám chybí ta schopnost hrát si s velkými kluky, musíme se to naučit, protože už přeci jenom závodíme třetím rokem. Není to výmluva nebo ospravedlnění, nýbrž realita. Asi bude potřeba, abychom trochu přitvrdili. Myslím, že jsme dost ostří, ale pořád jsme všechno nepropojili. Až se nám to podaří, tak zazáříme," vyznává se z pocitů manažer Günther Steiner.
Výroky manažera týmu Haas jsou odrazem Grosjeanova tvrzení po posledním závodě v Baku, kdy Francouz prohlásil, že provedení ze začátku sezóny nebylo dostatečně dobré k boji ve vyšších sférách startovního roštu.
"Pokoušíme se poprvé začlenit se do ligy »velkých kluků«, kde každý omyl draze zaplatíte. Tým vyprodukoval vůz, který byl pravděpodobně čtvrtý nejrychlejší - možné to neplatí tady v Baku, ale obecně čtvrtý nejrychlejší, takže si tým musí zvyknout, že se posune o něco výš. A když se na tuto úroveň dostanete, najednou zjistíte, jaké maličkosti vám mohou chybět. S ohledem na naše malé zkušenosti a fakt, že se poprvé pokoušíme proniknout do samé špičky nám pořád pár krůčků chybí," komentuje situaci Grosjean.
Steiner byl po závodě dotazován, jak hodnotí kvality svých pilotů a zejména s ohledem na poslední závod stále tvrdí, že se mohou řadit mezi užší špičku. Server motorsport.com připomněl Grosjeanovu havárii a trest Magnussena po manévru vůči Gaslymu - Steiner nicméně stále tvrdí, že o schopnostech svých chlapců nepochybuje.
"Romainova nehoda nejspíš nebyla to, co od někoho očekáváte. Obecně si myslím, že plně nevyužíváme potenciál vozu, abychom dojížděli na bodech. Máme na to, abychom byli podstatně výš. Vidí to všichni, protože vůz je opravdu velmi dobrý. Startovali jsme poslední a najednou jsme byli osmí za Pérezem. Bylo to o rychlosti, protože všichni jeli na jednu zastávku. Pak vyjel safety car, poskočili jsme na šestou příčku - a nakonec odjíždíme s prázdnou," lamentoval Steiner.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.