Ferrari oznámilo, že do svého technického týmu přetáhlo technického ředitele Mezinárodní automobilové federace (FIA) Laurenta Mekiese.
Francouzský inženýr začne v Maranellu pracovat 20. září, od kdy se bude zodpovídat technickému ředitelovi Mattiovi Binottovi. Mekiesovi měl u FIA na starosti bezpečnost od roku 2014 - tehdy ve funkci nahradil Herbieho Blashe, jenž odešel do důchodu. Nyní se "s okamžitou platností vzdává všech F1 povinností a už nebude zapojen do žádné záležitosti týkající se F1," byť jejím zaměstnancem oficiálně zůstane až do června.
Zkušenosti v F1 ale začal sbírat již v roce 2001 u Arrowsu, další rok poté u Minardi. Z toho se před sezónou 2006 stalo Toro Rosso, kde Mekies pracoval jako hlavní inženýr a později jako šéf výkonnosti vozidla. U FIA v poslední době dohlížel například na zavedení ochrany kokpitu Halo pro Formuli 1 i pro Formuli 2.
Budou proti tomuto tahu protestovat ostatní týmy? Naposledy vody rozčeřil technický delegát FIA Marcin Budkowski, jehož služby si na konci loňského roku zajistil Renault. To vzbudilo velkou vlnu nevole, protože měl přístup k citlivým informacím o vozech všech týmů.
FIA minulý týden potvrdila, že pro ni začne pracovat bývalý hlavní konstruktér Ferrari Nikolas Tombazis (psali jsme zde).
Týmy opět pobouřenyS přestupem Mekiese je velmi nespokojený McLaren, protože "FIA přišla o dalšího klíčového zaměstnance ve prospěch závodního týmu," uvedl jeho závodní ředitel Eric Boullier.
Štve ho to "zejména pro to, že všechny týmy na poslední schůzce Strategické skupiny souhlasili s tím, že žádný technický zaměstnance FIA nebude zaměstnán závodním týmem do 12 měsíců od opuštění FIA. Ferrari šlo proti této gentlemanské dohodě a FIA to neprosadila."
Mekies sice s okamžitou platností přestává být zapojen do jakýchkoliv F1 projektů, zaměstnancem FIA ale zůstává až do června. Poté po 3 měsících pauzy nastoupí k Ferrari.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.