Ferrari oznámilo, že do svého technického týmu přetáhlo technického ředitele Mezinárodní automobilové federace (FIA) Laurenta Mekiese.
Francouzský inženýr začne v Maranellu pracovat 20. září, od kdy se bude zodpovídat technickému ředitelovi Mattiovi Binottovi. Mekiesovi měl u FIA na starosti bezpečnost od roku 2014 - tehdy ve funkci nahradil Herbieho Blashe, jenž odešel do důchodu. Nyní se "s okamžitou platností vzdává všech F1 povinností a už nebude zapojen do žádné záležitosti týkající se F1," byť jejím zaměstnancem oficiálně zůstane až do června.
Zkušenosti v F1 ale začal sbírat již v roce 2001 u Arrowsu, další rok poté u Minardi. Z toho se před sezónou 2006 stalo Toro Rosso, kde Mekies pracoval jako hlavní inženýr a později jako šéf výkonnosti vozidla. U FIA v poslední době dohlížel například na zavedení ochrany kokpitu Halo pro Formuli 1 i pro Formuli 2.
Budou proti tomuto tahu protestovat ostatní týmy? Naposledy vody rozčeřil technický delegát FIA Marcin Budkowski, jehož služby si na konci loňského roku zajistil Renault. To vzbudilo velkou vlnu nevole, protože měl přístup k citlivým informacím o vozech všech týmů.
FIA minulý týden potvrdila, že pro ni začne pracovat bývalý hlavní konstruktér Ferrari Nikolas Tombazis (psali jsme zde).
Týmy opět pobouřenyS přestupem Mekiese je velmi nespokojený McLaren, protože "FIA přišla o dalšího klíčového zaměstnance ve prospěch závodního týmu," uvedl jeho závodní ředitel Eric Boullier.
Štve ho to "zejména pro to, že všechny týmy na poslední schůzce Strategické skupiny souhlasili s tím, že žádný technický zaměstnance FIA nebude zaměstnán závodním týmem do 12 měsíců od opuštění FIA. Ferrari šlo proti této gentlemanské dohodě a FIA to neprosadila."
Mekies sice s okamžitou platností přestává být zapojen do jakýchkoliv F1 projektů, zaměstnancem FIA ale zůstává až do června. Poté po 3 měsících pauzy nastoupí k Ferrari.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.