Debut Hondy v útrobách Toro Rosso proběhl více než pozitivně. Novozélanďan Hartley ujel ze všech jezdců třetí největší porci kilometrů a během dne jej netrápily žádné velké problémy.
U Toro Rosso si mohou oddechnout, prognózy jim slibovaly velmi černé zítřky, první den však proběhl hladce. Na motoru tým nezaznamenal žádný problém - Brendon Hartley ujel 93 kol, což je třetí nejvyšší porce po Red Bullu a Renaultu.
"Ovladatelnost motoru Hondy je jedna z nejlepších, co jsem zažil. Opravdu si nemám na co stěžovat. V otázce spolehlivosti šlo o perfektní den. To byl cíl i Hondy. Omezovalo nás jenom počasí. Už od výjezdu z boxů jsem měl dobrý pocit. Byl to tedy skvělý start do tohoto partnerství," nechal se slyšet pozitivně naladěný Brendon Hartley.
"Je potřeba trošku více tlačit, aby se pneumatiky dostaly [v nízkých teplotách] do provozního okna. Ale jako jezdec jsem neudělal žádnou chybu. Jezdíme všichni blízko limitům, protože jinak by pneumatiky nefungovaly," dodal jezdec.
Honda se během dne nechala slyšet, že se u prvních motorů pro tuto sezonu zaměří hlavně na spolehlivost a obětuje tomu výkonnost. Spolupráce mezi Hondou a Toro Rosso je zatím uzavřena na tři roky. Během zimy došlo v Japonsku také k personální obměně - z čela projektu F1 odešel Jusuke Hasegawa a jeho role byla rozdělena mezi Tojoharu Tanabe a Jasuaski Asaki.
Letos si musí tým vystačit během celé sezony pouze se třemi motory, což znamená výdrž 7 závodů: "Naším cílem v této sezoně je zaměřit se v začátku hlavně na spolehlivost," řekl dnes v Barceloně šéf pro motorsport u Hondy, Masaši Jamamoto. "Na tom jsme pracovali během zimy, uvidíme, co se stane během testů. Během roku přineseme výkonnostní zlepšení.
Teď se zaměřujeme na testy. Výkonnost nekomentujeme, jde o testovací verzi motoru. Výkon ještě zlepšíme, teď jde ale o spolehlivost a s tou jsme spokojeni," popisuje Jamamoto. Podle zpráv z Japonska proběhla letošní zima poměrně hladce a bezproblémově, což se okamžitě projevilo na trati.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.