Podle Fernanda Alonsa "velmi působivý" výkon rezervního pilota McLarenu Landa Norrise během vytrvalostního závodu v Daytoně mnoho lidí překvapil.
Španěl nastupoval do 24hodinovky s Philem Hansonem a Norrisem, po technických problémech nakonec skončili na 38. místě. Jednu chvíli ale i vedli a Norris byl jedním z pilotů, kteří v závodě vynikali, když zajel nejrychlejší kolo týmu a v proměnlivých podmínkách rychle stahoval lídry.
"Možná to není až takové překvapení pro mě, jako pro lidi, kteří Landa neznají. Věci, které udělal, byly velmi působivé. Týmová práce, příprava, soustředění," uvádí Alonso.
"Když se podíváte, jak jsme v noci přešli na jeden stint na mokré pneumatiky, tak jsme byli pátí, s minutovou ztrátou na lídry. Pak jsme přezuli v mokrých podmínkách znovu na slicky - po celou tu dobu jezdil Lando - a dostali jsme se 27 sekund za lídry," přibližuje závodní pilot McLarenu.
"Takže i za mokrých podmínek, poprvé s prototypem, poprvé v Daytoně, poprvé na pneumatikách Continental, stáhl za 20 kol kolem 33 sekund. Je mu 18 let, takže to je docela působivé," oceňuje Alonso výkon Norrise na americké půdě.
Spokojený byl s celým týmem svého šéfa Zaka Browna: "Šlo o úžasnou týmovou práci. Poprvé s United Autosports. Balík možná nebyl tak konkurenceschopný, jako některé jiné balíky tam, v závodě jsme však byli velmi rychlí. Zřejmě bychom se snadno dostali na pódium - druhé naše auto bojovalo o pódium a skončilo čtvrté.
Je to úžasné, co United Autosports může jako tým dosáhnout. My jsme měli v závodě příliš mnoho potíží, ale mechanici zůstávali soustředění a po celý závod motivovaní. Šlo o dobrý příklad týmové práce a odhodlání," dodává Alonso.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.