Počet pohonných jednotek, které může během sezóny každý jezdec využít, se letos snižuje z loňských čtyř na tři kusy. Honda z toho není nadšená, protože to podle Jusukeho Hasegawy omezí její možnosti ve stahování náskoku Ferrari a Mercedesu.
Šéf Red Bullu Christian Horner tuto změnu již dříve označil za "křiklavě šílenou," jenže některé týmy ji podporují. Honda mezi ně rozhodně nepatří: "Je to velmi těžké. Nejen pro nás. Problémy měl Renault. Nemyslím si, že to je rozumné. Z technického hlediska to je náročné," říká odstupující šéf F1 projektu Hondy Jusuke Hasegawa.
"Pokud budeme šetřit výkon motoru, pak to je snadné dosáhnout. Pokud budeme točit o 2000 ot/min méně, pak samozřejmě můžeme dojet do cíle, ale nemá to smysl," pokračuje Japonec.
Chrání podle něj nová pravidla Ferrari a Mercedes? "V konečném důsledku ano. Mnohokrát jsme o tom hovořili. Tři motory znamenají, že máme jen dvě možnosti na přestavení nového [vylepšeného motoru]."
"Potřebujeme přijít s dobrým motorem hned na začátku, ale když se nám to nepodařím, máme jen dvě další šance k nasazení nového motoru. Snižování nákladů je důležité, to podporuji," popisuje Hasegawa, jenže snížení počtu motorů na tři toho podle něj moc neušetří. Pravidla budou ještě přísnější vůči využívání MGU-K, úložiště energie (baterií) a řídicí elektroniky - ty jsou letos omezeny dokonce pouze na 2 ks na sezónu.
Motory musí letos vydržet 7 závodů místo loňských pěti a jejich výrobci musí zvolit kompromis mezi výkonností a zajištěním spolehlivosti. "Momentálně se potřebujeme soustředit na spolehlivost, abychom získali motor, který by zvládl 7 závodů."
"Ale potřebujeme také zlepšit výkonnost. Je to dobré, že máme základ. Musíme potvrdit, že náš současný motor je OK. Jakmile to potvrdíme, uděláme další krok," dodává bývalý sportovní šéf Hondy, která i sezóně 2017 poskytovala tu nejslabší a nejméně spolehlivou pohonnou jednotku v F1.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.