Počet pohonných jednotek, které může během sezóny každý jezdec využít, se letos snižuje z loňských čtyř na tři kusy. Honda z toho není nadšená, protože to podle Jusukeho Hasegawy omezí její možnosti ve stahování náskoku Ferrari a Mercedesu.
Šéf Red Bullu Christian Horner tuto změnu již dříve označil za "křiklavě šílenou," jenže některé týmy ji podporují. Honda mezi ně rozhodně nepatří: "Je to velmi těžké. Nejen pro nás. Problémy měl Renault. Nemyslím si, že to je rozumné. Z technického hlediska to je náročné," říká odstupující šéf F1 projektu Hondy Jusuke Hasegawa.
"Pokud budeme šetřit výkon motoru, pak to je snadné dosáhnout. Pokud budeme točit o 2000 ot/min méně, pak samozřejmě můžeme dojet do cíle, ale nemá to smysl," pokračuje Japonec.
Chrání podle něj nová pravidla Ferrari a Mercedes? "V konečném důsledku ano. Mnohokrát jsme o tom hovořili. Tři motory znamenají, že máme jen dvě možnosti na přestavení nového [vylepšeného motoru]."
"Potřebujeme přijít s dobrým motorem hned na začátku, ale když se nám to nepodařím, máme jen dvě další šance k nasazení nového motoru. Snižování nákladů je důležité, to podporuji," popisuje Hasegawa, jenže snížení počtu motorů na tři toho podle něj moc neušetří. Pravidla budou ještě přísnější vůči využívání MGU-K, úložiště energie (baterií) a řídicí elektroniky - ty jsou letos omezeny dokonce pouze na 2 ks na sezónu.
Motory musí letos vydržet 7 závodů místo loňských pěti a jejich výrobci musí zvolit kompromis mezi výkonností a zajištěním spolehlivosti. "Momentálně se potřebujeme soustředit na spolehlivost, abychom získali motor, který by zvládl 7 závodů."
"Ale potřebujeme také zlepšit výkonnost. Je to dobré, že máme základ. Musíme potvrdit, že náš současný motor je OK. Jakmile to potvrdíme, uděláme další krok," dodává bývalý sportovní šéf Hondy, která i sezóně 2017 poskytovala tu nejslabší a nejméně spolehlivou pohonnou jednotku v F1.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.