Honda se letošní pohonnou jednotku ponechá i pro sezónu 2018 jako záložní, pokud by se objevily potíže s její novou specifikací. Spolupráci s externími odborníky vítá a v příštím roce ji hodlá ještě rozšířit.
Před rokem během zimy japonská automobilka ve snaze dohnat svou ztrátu na soupeře kompletně přepracovala svou pohonnou jednotku, ale hned při první jízdě se objevil problém s olejovým systémem a bylo po radosti. Potvrdilo se, že spolehlivost je stále špatná, do prvních závodů šel McLaren navíc ještě s nižším výkonem, než měl v roce 2016. V létě došlo k předčasnému rozchodu, Honda tak bude pohánět Toro Rosso.
Starý motor záložním plánem pro začátek sezóny s Toro RossoPro začátek sezóny bude mít možnost použít pro počáteční závody s italským týmem letošní pohonnou jednotku, pokud se v předsezónních testech nepodaří prokázat dostatečnou spolehlivost nové verze.
"Je to velkou pomocí [držet se stejného konceptu]," říká odcházející šéf F1 projektu Hondy Jusuke Hasegawa pro Autosport. "Potřebujeme více výkonnosti a spolehlivosti. V této fázi sezóny to je mnohem lepší."
"Ještě jsme nerozhodli o kompletní specifikaci pro příští rok, máme však alespoň záložní plán, kterým je současný motor. Jsem si proto jistý, že příští sezónu můžeme odstartovat dobře. Koncept motoru jsme letos oproti loňsku upravili. Není pochyb o tom, že šlo pro nás o nezbytnou aktualizaci."
Kompletní přepracování bylo správné, nezbylo však dost času"Myslíme si, že šlo o správný směr. Největším problémem bylo to, že jsme motor nedali dohromady včas pro zimní testován. I když jsme se pokoušeli o dobrou věc, potřebovali jsme na její dokončení více času," vysvětluje Hasegawa příčinu potíží na začátku roku 2017.
Je ale přesvědčený o tom, že Honda dokáže své soupeře dostihnout: "Zvolili jsme téměř stejný koncept jako ostatní soupeři, takže z tohoto pohledu není důvod, proč bychom je nemohli dohnat." Ke spolupráci letos také konečně přizvala odborníky zvnějšku, aby ji pomohly s vylepšováním pohonné jednotky, jednotlivce ale nechce jmenovat. Příští rok s nimi hodlá spolupráci ještě rozšířit.
Honda se externí pomoci nebrání, hodlá ji více využívat"Navázali jsme mnoho spoluprací s dalšími partnery, jejich identitu ale obvykle neodhalujeme. Pozorujeme výsledky tohoto projektu. Budeme v nich pokračovat. Není důvod je ukončovat. Dokonce je musíme spíše rozšiřovat. Chápu, že většina lidí si myslí, že Honda se pokoušela dělat si věci vlastními silami. Ale to není pravda.
Rádi jsme pozvali zdroje z vnějšku, a stále to děláme. Samozřejmě, že to má svá omezení a překážky, jako například tu jazykovou, geografickou či rozdílné položky, takže to není snadné. Musíme zvýšit naší domácí výkonnost. Nemáme námitky proti nabírání vnějších zdrojů. Přirozeně jich přibývá," dodává Hasegawa.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.