Honda se letošní pohonnou jednotku ponechá i pro sezónu 2018 jako záložní, pokud by se objevily potíže s její novou specifikací. Spolupráci s externími odborníky vítá a v příštím roce ji hodlá ještě rozšířit.
Před rokem během zimy japonská automobilka ve snaze dohnat svou ztrátu na soupeře kompletně přepracovala svou pohonnou jednotku, ale hned při první jízdě se objevil problém s olejovým systémem a bylo po radosti. Potvrdilo se, že spolehlivost je stále špatná, do prvních závodů šel McLaren navíc ještě s nižším výkonem, než měl v roce 2016. V létě došlo k předčasnému rozchodu, Honda tak bude pohánět Toro Rosso.
Starý motor záložním plánem pro začátek sezóny s Toro RossoPro začátek sezóny bude mít možnost použít pro počáteční závody s italským týmem letošní pohonnou jednotku, pokud se v předsezónních testech nepodaří prokázat dostatečnou spolehlivost nové verze.
"Je to velkou pomocí [držet se stejného konceptu]," říká odcházející šéf F1 projektu Hondy Jusuke Hasegawa pro Autosport. "Potřebujeme více výkonnosti a spolehlivosti. V této fázi sezóny to je mnohem lepší."
"Ještě jsme nerozhodli o kompletní specifikaci pro příští rok, máme však alespoň záložní plán, kterým je současný motor. Jsem si proto jistý, že příští sezónu můžeme odstartovat dobře. Koncept motoru jsme letos oproti loňsku upravili. Není pochyb o tom, že šlo pro nás o nezbytnou aktualizaci."
Kompletní přepracování bylo správné, nezbylo však dost času"Myslíme si, že šlo o správný směr. Největším problémem bylo to, že jsme motor nedali dohromady včas pro zimní testován. I když jsme se pokoušeli o dobrou věc, potřebovali jsme na její dokončení více času," vysvětluje Hasegawa příčinu potíží na začátku roku 2017.
Je ale přesvědčený o tom, že Honda dokáže své soupeře dostihnout: "Zvolili jsme téměř stejný koncept jako ostatní soupeři, takže z tohoto pohledu není důvod, proč bychom je nemohli dohnat." Ke spolupráci letos také konečně přizvala odborníky zvnějšku, aby ji pomohly s vylepšováním pohonné jednotky, jednotlivce ale nechce jmenovat. Příští rok s nimi hodlá spolupráci ještě rozšířit.
Honda se externí pomoci nebrání, hodlá ji více využívat"Navázali jsme mnoho spoluprací s dalšími partnery, jejich identitu ale obvykle neodhalujeme. Pozorujeme výsledky tohoto projektu. Budeme v nich pokračovat. Není důvod je ukončovat. Dokonce je musíme spíše rozšiřovat. Chápu, že většina lidí si myslí, že Honda se pokoušela dělat si věci vlastními silami. Ale to není pravda.
Rádi jsme pozvali zdroje z vnějšku, a stále to děláme. Samozřejmě, že to má svá omezení a překážky, jako například tu jazykovou, geografickou či rozdílné položky, takže to není snadné. Musíme zvýšit naší domácí výkonnost. Nemáme námitky proti nabírání vnějších zdrojů. Přirozeně jich přibývá," dodává Hasegawa.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.