Honda se letošní pohonnou jednotku ponechá i pro sezónu 2018 jako záložní, pokud by se objevily potíže s její novou specifikací. Spolupráci s externími odborníky vítá a v příštím roce ji hodlá ještě rozšířit.
Před rokem během zimy japonská automobilka ve snaze dohnat svou ztrátu na soupeře kompletně přepracovala svou pohonnou jednotku, ale hned při první jízdě se objevil problém s olejovým systémem a bylo po radosti. Potvrdilo se, že spolehlivost je stále špatná, do prvních závodů šel McLaren navíc ještě s nižším výkonem, než měl v roce 2016. V létě došlo k předčasnému rozchodu, Honda tak bude pohánět Toro Rosso.
Starý motor záložním plánem pro začátek sezóny s Toro RossoPro začátek sezóny bude mít možnost použít pro počáteční závody s italským týmem letošní pohonnou jednotku, pokud se v předsezónních testech nepodaří prokázat dostatečnou spolehlivost nové verze.
"Je to velkou pomocí [držet se stejného konceptu]," říká odcházející šéf F1 projektu Hondy Jusuke Hasegawa pro Autosport. "Potřebujeme více výkonnosti a spolehlivosti. V této fázi sezóny to je mnohem lepší."
"Ještě jsme nerozhodli o kompletní specifikaci pro příští rok, máme však alespoň záložní plán, kterým je současný motor. Jsem si proto jistý, že příští sezónu můžeme odstartovat dobře. Koncept motoru jsme letos oproti loňsku upravili. Není pochyb o tom, že šlo pro nás o nezbytnou aktualizaci."
Kompletní přepracování bylo správné, nezbylo však dost času"Myslíme si, že šlo o správný směr. Největším problémem bylo to, že jsme motor nedali dohromady včas pro zimní testován. I když jsme se pokoušeli o dobrou věc, potřebovali jsme na její dokončení více času," vysvětluje Hasegawa příčinu potíží na začátku roku 2017.
Je ale přesvědčený o tom, že Honda dokáže své soupeře dostihnout: "Zvolili jsme téměř stejný koncept jako ostatní soupeři, takže z tohoto pohledu není důvod, proč bychom je nemohli dohnat." Ke spolupráci letos také konečně přizvala odborníky zvnějšku, aby ji pomohly s vylepšováním pohonné jednotky, jednotlivce ale nechce jmenovat. Příští rok s nimi hodlá spolupráci ještě rozšířit.
Honda se externí pomoci nebrání, hodlá ji více využívat"Navázali jsme mnoho spoluprací s dalšími partnery, jejich identitu ale obvykle neodhalujeme. Pozorujeme výsledky tohoto projektu. Budeme v nich pokračovat. Není důvod je ukončovat. Dokonce je musíme spíše rozšiřovat. Chápu, že většina lidí si myslí, že Honda se pokoušela dělat si věci vlastními silami. Ale to není pravda.
Rádi jsme pozvali zdroje z vnějšku, a stále to děláme. Samozřejmě, že to má svá omezení a překážky, jako například tu jazykovou, geografickou či rozdílné položky, takže to není snadné. Musíme zvýšit naší domácí výkonnost. Nemáme námitky proti nabírání vnějších zdrojů. Přirozeně jich přibývá," dodává Hasegawa.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.