Fernando Alonso se na počátku letošní sezóny Formule 1 cítil být pokořen kvůli tomu, s jakou pohonnou jednotkou přišla po zimě Honda. Místo kýženého pokroku došlo k nečekanému zhoršení výkonnosti i spolehlivosti.
Zatímco v sezóně 2016 skončil McLaren mezi konstruktéry šestý a letos chtěl atakovat pódia, během předsezónních testů nového motoru si uvědomil, že jej opět čeká dlouhý, katastrofální ročník. Obzvlášť těžké to bylo pro španělskou hvězdu týmu - pro Alonsa.
"Jako závodník se během zimu duševně připravuje. V mysli si představuje, jaká by měla sezóna být, což ho ještě více motivuje, protože se snaží držet svých vlastních cílů. Když se tedy objevíte v Barceloně a jste ve výkonnosti motoru pozadu, tak jde o směsici smutku, pokoření a frustrace. Není to dobré," přibližuje pro Autosport závodní ředitel Eric Boullier.
Alonso sám přiznal, že udělal pěstí díru do stěny motorhomu McLarenu, když byl sestřelen v první zatáčce Velké ceny Singapuru, která jejich vozu seděla a kde měl dosáhnout svého nejlepšího výsledku v sezóně.
"Občas ze sebe svou frustraci musí dostat, ale takový už byl v minulosti, kdy závody dokonce vyhrával. Po závodě je tak napjatý. V Singapuru to bylo stejné. Má v sobě ten hněv, protože ví, že má na víc. Ví, že může být tím nejlepším a potřebuje to ukázat. A i když vyhraje, taky vrazí do zdi," pokračuje Boullier.
Podle něj bude Fernando příští rok ještě lepší, pokud se McLaren zlepší a bude jezdit opět vpředu, v což s pohonnou jednotkou Renault pevně doufá: "Já ho přirovnávám k žralokovi. Když cítí krev, tak jde přímo po ní."
"A proto když věří, že může stát na pódiu nebo být dostatečně rychlý na to, aby se na něj dostal, tak nikomu nenechá ani centimetr. Tým proto bude pod tlakem, jde ale o dobrý tlak," dodává závodní ředitel McLarenu.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.