Fernando Alonso se na počátku letošní sezóny Formule 1 cítil být pokořen kvůli tomu, s jakou pohonnou jednotkou přišla po zimě Honda. Místo kýženého pokroku došlo k nečekanému zhoršení výkonnosti i spolehlivosti.
Zatímco v sezóně 2016 skončil McLaren mezi konstruktéry šestý a letos chtěl atakovat pódia, během předsezónních testů nového motoru si uvědomil, že jej opět čeká dlouhý, katastrofální ročník. Obzvlášť těžké to bylo pro španělskou hvězdu týmu - pro Alonsa.
"Jako závodník se během zimu duševně připravuje. V mysli si představuje, jaká by měla sezóna být, což ho ještě více motivuje, protože se snaží držet svých vlastních cílů. Když se tedy objevíte v Barceloně a jste ve výkonnosti motoru pozadu, tak jde o směsici smutku, pokoření a frustrace. Není to dobré," přibližuje pro Autosport závodní ředitel Eric Boullier.
Alonso sám přiznal, že udělal pěstí díru do stěny motorhomu McLarenu, když byl sestřelen v první zatáčce Velké ceny Singapuru, která jejich vozu seděla a kde měl dosáhnout svého nejlepšího výsledku v sezóně.
"Občas ze sebe svou frustraci musí dostat, ale takový už byl v minulosti, kdy závody dokonce vyhrával. Po závodě je tak napjatý. V Singapuru to bylo stejné. Má v sobě ten hněv, protože ví, že má na víc. Ví, že může být tím nejlepším a potřebuje to ukázat. A i když vyhraje, taky vrazí do zdi," pokračuje Boullier.
Podle něj bude Fernando příští rok ještě lepší, pokud se McLaren zlepší a bude jezdit opět vpředu, v což s pohonnou jednotkou Renault pevně doufá: "Já ho přirovnávám k žralokovi. Když cítí krev, tak jde přímo po ní."
"A proto když věří, že může stát na pódiu nebo být dostatečně rychlý na to, aby se na něj dostal, tak nikomu nenechá ani centimetr. Tým proto bude pod tlakem, jde ale o dobrý tlak," dodává závodní ředitel McLarenu.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.