Fernando Alonso se na počátku letošní sezóny Formule 1 cítil být pokořen kvůli tomu, s jakou pohonnou jednotkou přišla po zimě Honda. Místo kýženého pokroku došlo k nečekanému zhoršení výkonnosti i spolehlivosti.
Zatímco v sezóně 2016 skončil McLaren mezi konstruktéry šestý a letos chtěl atakovat pódia, během předsezónních testů nového motoru si uvědomil, že jej opět čeká dlouhý, katastrofální ročník. Obzvlášť těžké to bylo pro španělskou hvězdu týmu - pro Alonsa.
"Jako závodník se během zimu duševně připravuje. V mysli si představuje, jaká by měla sezóna být, což ho ještě více motivuje, protože se snaží držet svých vlastních cílů. Když se tedy objevíte v Barceloně a jste ve výkonnosti motoru pozadu, tak jde o směsici smutku, pokoření a frustrace. Není to dobré," přibližuje pro Autosport závodní ředitel Eric Boullier.
Alonso sám přiznal, že udělal pěstí díru do stěny motorhomu McLarenu, když byl sestřelen v první zatáčce Velké ceny Singapuru, která jejich vozu seděla a kde měl dosáhnout svého nejlepšího výsledku v sezóně.
"Občas ze sebe svou frustraci musí dostat, ale takový už byl v minulosti, kdy závody dokonce vyhrával. Po závodě je tak napjatý. V Singapuru to bylo stejné. Má v sobě ten hněv, protože ví, že má na víc. Ví, že může být tím nejlepším a potřebuje to ukázat. A i když vyhraje, taky vrazí do zdi," pokračuje Boullier.
Podle něj bude Fernando příští rok ještě lepší, pokud se McLaren zlepší a bude jezdit opět vpředu, v což s pohonnou jednotkou Renault pevně doufá: "Já ho přirovnávám k žralokovi. Když cítí krev, tak jde přímo po ní."
"A proto když věří, že může stát na pódiu nebo být dostatečně rychlý na to, aby se na něj dostal, tak nikomu nenechá ani centimetr. Tým proto bude pod tlakem, jde ale o dobrý tlak," dodává závodní ředitel McLarenu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.