Podle Jusukeho Hasegawy, který měl u Hondy na starosti projekt F1, pro ně bylo ukončení partnerství s McLarenem úlevou. A problém nespočíval v lidech.
Netrpělivost a frustrace McLarenu z nespolehlivosti a nekonkurenceschopnosti japonské pohonné jednotky narostly do té míry, že se rozhodl ukončit vztah s Hondou, který měl trvat nejméně 10 let. Ta příští rok bude svými agregáty zásobovat Toro Rosso.
"Ano, je to úleva. Je fajn se soustředit na příští sezónu. Možná nám to nebudete věřit, ale nemyslím si, že bychom [McLaren - Honda] měli nějaký lidský problém. S McLarenem máme velmi dobrý vztah," vysvětluje Hasegawa, jenž minulý týden skončil v roli šéfa F1 projektu Hondy.
Ta jeho pozici, v níž měl na starosti vývoj motorů v Sakuře i závodní činnosti, rozdělila na dvě části. Technickým ředitelem se zaměřením na závodní a testovací činnosti na okruhu byl jmenován Tojoharu Tanabe, provozním ředitelem továrny v Sakuře se stal Jasuaki Asaki. Hasegawa se bude od 1. ledna 2018 věnovat jiným věcem v rámci silničního výzkumu a vývoje.
"Necítím nic jako čerstvý začátek, jde pro nás zkrátka o soustředění na to, abychom motor zlepšili. Z tohoto pohledu se nic nemění, stále je na nás vyvíjen zevnitř i zvnějšku obrovský tlak. Jsem si celkem jistý spolupráci s Toro Rosso, což je vzrušující," pokračuje Hasegawa, jenž začátkem minulého roku převzal vedení F1 projektu po Jasuhisovi Arajovi.
"Jde o novou výzvu. Je to velmi vzrušující, když máte více informací a vytváříte nové vztahy s odlišnou skupinou lidí. Ale jak jsem se už zmínil, nemáme v plánu měnit koncept motoru, takže z tohoto pohledu jsme už začali vývoj motoru pro příští rok. Pro naši vývojovou skupinu v tom tedy není velký rozdíl," upřesňuje Japonec.
Mrzí jej, že partnerství s McLarenem nemohlo pokračovat, Honda se proto nyní zaměří na zlepšení své reputace: "Samozřejmě je nešťastné, že se rozhodli pro jiný motor příští rok. Pro ně jde ale o součást strategie a my to musíme respektovat. Musíme být silným výrobcem, aby si nás v budoucnu společně s ostatními týmy chtěli vybrat."
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.