Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

Partnerství s McLarenem ani zdaleka nepřineslo kýžené výsledky, proto po letní přestávce došlo k rozchodu
Partnerství s McLarenem ani zdaleka nepřineslo kýžené výsledky, proto po letní přestávce došlo k rozchodu, foto: McLaren
Petr Hlawiczka 13. prosince 2017 06:30
Sdílej:

Podle Jusukeho Hasegawy, který měl u Hondy na starosti projekt F1, pro ně bylo ukončení partnerství s McLarenem úlevou. A problém nespočíval v lidech.

Netrpělivost a frustrace McLarenu z nespolehlivosti a nekonkurenceschopnosti japonské pohonné jednotky narostly do té míry, že se rozhodl ukončit vztah s Hondou, který měl trvat nejméně 10 let. Ta příští rok bude svými agregáty zásobovat Toro Rosso.

"Ano, je to úleva. Je fajn se soustředit na příští sezónu. Možná nám to nebudete věřit, ale nemyslím si, že bychom [McLaren - Honda] měli nějaký lidský problém. S McLarenem máme velmi dobrý vztah," vysvětluje Hasegawa, jenž minulý týden skončil v roli šéfa F1 projektu Hondy.

Ta jeho pozici, v níž měl na starosti vývoj motorů v Sakuře i závodní činnosti, rozdělila na dvě části. Technickým ředitelem se zaměřením na závodní a testovací činnosti na okruhu byl jmenován Tojoharu Tanabe, provozním ředitelem továrny v Sakuře se stal Jasuaki Asaki. Hasegawa se bude od 1. ledna 2018 věnovat jiným věcem v rámci silničního výzkumu a vývoje.

"Necítím nic jako čerstvý začátek, jde pro nás zkrátka o soustředění na to, abychom motor zlepšili. Z tohoto pohledu se nic nemění, stále je na nás vyvíjen zevnitř i zvnějšku obrovský tlak. Jsem si celkem jistý spolupráci s Toro Rosso, což je vzrušující," pokračuje Hasegawa, jenž začátkem minulého roku převzal vedení F1 projektu po Jasuhisovi Arajovi.

"Jde o novou výzvu. Je to velmi vzrušující, když máte více informací a vytváříte nové vztahy s odlišnou skupinou lidí. Ale jak jsem se už zmínil, nemáme v plánu měnit koncept motoru, takže z tohoto pohledu jsme už začali vývoj motoru pro příští rok. Pro naši vývojovou skupinu v tom tedy není velký rozdíl," upřesňuje Japonec.

Mrzí jej, že partnerství s McLarenem nemohlo pokračovat, Honda se proto nyní zaměří na zlepšení své reputace: "Samozřejmě je nešťastné, že se rozhodli pro jiný motor příští rok. Pro ně jde ale o součást strategie a my to musíme respektovat. Musíme být silným výrobcem, aby si nás v budoucnu společně s ostatními týmy chtěli vybrat."

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.