Po sérii vzrušených dohadů o možných přesunech nastal relativní klid. Mercedes, Red Bull, Ferrari - tedy TOP3 mezi týmy - neplánují žádné výměny. To ale neznamená, že se neřeší možnost realizovat je v době pozdější, zvláště když jsou avizovány změny jiného charakteru.
Ve hře je totiž smlouva, kterou má Daniel Ricciardo s Red Bullem. A tady se rozehrává řetězová reakce. Především je tu otázka budoucnosti pohonných jednotek, dále pak probleskly zvěsti o samotné existenci stáje, která se dokonce jeví být nejistou. Nakolik jde o dohady, smyšlenky, konspirace a kombinace není důležité, takové spekulace jsou zvláště v F1 denním chlebem.
Na přímou otázku, jak by se Hamiltonovi líbilo mít za týmového kolegu Daniela Ricciarda, vyslovil téměř jistý čtyřnásobný šampion překvapivě obsáhlý komentář, z něhož vyplynulo jeho pohled na účast s Australanem v jednom týmu. Také Ricciardo se při jednom z rozhovoru nechal slyšet, že by rád závodil s Hamiltonem v jednom týmu.
"Daniel je fantastický pilot a bylo by pro mě privilegium závodit proti němu. Je fantastický člověk, ve svém týmu je nositelem pozitivních postojů. Myslím, že je to zajímavé, vzrušující, beru jako kompliment, když lidé říkají, že by se mnou rád závodil v jednom týmu. Nemusí to být tak, že by nás chtěli přímo vedle sebe, protože pro jednotlivce to vždy nemusí být nutně to nejlepší. Ale v jiných případech by to mohlo být dobré, protože vám to pomáhá ve vašem růstu. Podívejte, jak Daniel nalezl skvělého konkurenta v Maxi Verstappenovi - upřímně říkám, že se musel opravdu snažit, aby ho vůbec překonal. Vždy je nutné porazit soupeře, který je první na řadě, tedy týmového kolegu, než se dostaneš k soubojům s někým jiným a dokážeš je porazit. To je můj osobní názor," prohlásil Hamilton pro server motorsport.com.
Jak známo, týmová dvojice Hamilton-Bottas bude společně hájit barvy Mercedesu do konce roku 2018. Lewis si Finův příchod pochvaloval v tom směru, že po rozloučení Nico Rosberga se objevila u Mercedesu nová dynamika a pomohla mu se dostat na novou úroveň. Ohledně identity kolegy u Mercedesu v dlouhodobějším horizontu je Hamiltonovi jedno, kdo je v druhém voze, ale zdůraznil, že pro něj je klíčové si udržet pozici v týmu.
"Mám pocit, že jsem už závodil proti nejlepším personám, což byl podle mého osobního názoru Fernando Alonso. Ve Valtterim máme skvělého jezdce, z něhož mám radost. Ale je dost dalších vynikajících pilotů, s nimiž bych rád jezdil v jednom týmu. Je mi vlastně jedno, kdo to je, kdokoli, důležité je si udržet pozici v týmu a moci bojovat s jinou silnou stájí. Tento soulad je nesmírně důležitý pro to, aby si každý mohl užít to, co dělá," dodává Hamilton.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.