Po sérii vzrušených dohadů o možných přesunech nastal relativní klid. Mercedes, Red Bull, Ferrari - tedy TOP3 mezi týmy - neplánují žádné výměny. To ale neznamená, že se neřeší možnost realizovat je v době pozdější, zvláště když jsou avizovány změny jiného charakteru.
Ve hře je totiž smlouva, kterou má Daniel Ricciardo s Red Bullem. A tady se rozehrává řetězová reakce. Především je tu otázka budoucnosti pohonných jednotek, dále pak probleskly zvěsti o samotné existenci stáje, která se dokonce jeví být nejistou. Nakolik jde o dohady, smyšlenky, konspirace a kombinace není důležité, takové spekulace jsou zvláště v F1 denním chlebem.
Na přímou otázku, jak by se Hamiltonovi líbilo mít za týmového kolegu Daniela Ricciarda, vyslovil téměř jistý čtyřnásobný šampion překvapivě obsáhlý komentář, z něhož vyplynulo jeho pohled na účast s Australanem v jednom týmu. Také Ricciardo se při jednom z rozhovoru nechal slyšet, že by rád závodil s Hamiltonem v jednom týmu.
"Daniel je fantastický pilot a bylo by pro mě privilegium závodit proti němu. Je fantastický člověk, ve svém týmu je nositelem pozitivních postojů. Myslím, že je to zajímavé, vzrušující, beru jako kompliment, když lidé říkají, že by se mnou rád závodil v jednom týmu. Nemusí to být tak, že by nás chtěli přímo vedle sebe, protože pro jednotlivce to vždy nemusí být nutně to nejlepší. Ale v jiných případech by to mohlo být dobré, protože vám to pomáhá ve vašem růstu. Podívejte, jak Daniel nalezl skvělého konkurenta v Maxi Verstappenovi - upřímně říkám, že se musel opravdu snažit, aby ho vůbec překonal. Vždy je nutné porazit soupeře, který je první na řadě, tedy týmového kolegu, než se dostaneš k soubojům s někým jiným a dokážeš je porazit. To je můj osobní názor," prohlásil Hamilton pro server motorsport.com.
Jak známo, týmová dvojice Hamilton-Bottas bude společně hájit barvy Mercedesu do konce roku 2018. Lewis si Finův příchod pochvaloval v tom směru, že po rozloučení Nico Rosberga se objevila u Mercedesu nová dynamika a pomohla mu se dostat na novou úroveň. Ohledně identity kolegy u Mercedesu v dlouhodobějším horizontu je Hamiltonovi jedno, kdo je v druhém voze, ale zdůraznil, že pro něj je klíčové si udržet pozici v týmu.
"Mám pocit, že jsem už závodil proti nejlepším personám, což byl podle mého osobního názoru Fernando Alonso. Ve Valtterim máme skvělého jezdce, z něhož mám radost. Ale je dost dalších vynikajících pilotů, s nimiž bych rád jezdil v jednom týmu. Je mi vlastně jedno, kdo to je, kdokoli, důležité je si udržet pozici v týmu a moci bojovat s jinou silnou stájí. Tento soulad je nesmírně důležitý pro to, aby si každý mohl užít to, co dělá," dodává Hamilton.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.