Esteban Ocon se rychle učí od svého zkušenějšího týmového kolegy Sergia Péreze, podle Force Indie své závodní umění ale musí ještě trochu zlepšit.
Jednadvacetiletý Ocon letos získal 65 bodů a v šampionátu jezdců je hned za Pérezem, jenž jich má na svém kontě o 17 více. Zástupce šéfa týmu Bob Fernley oceňuje jeho dravost, zároveň od něj však očekává další pokroky.
"Zlepšuje se a má štěstí na velmi, velmi dobrého týmového kolegu, který je tělem i duší absolutním závodníkem a nutí jej být velmi, velmi soustředěným. Stále se má trochu co učit, pokud jde o závodní umění, a v tom těží z toho, že má vedle sebe Checa. V rychlosti je na úrovni, ale je mladý a stále musí ještě kousek ujít," hodnotí Fernley mladšího ze svých pilotů.
Ocon v Japonsku startoval z pátého místa a po předjetí Daniela Ricciarda a Sebastiana Vettela se na chvíli dostal dokonce na třetí. Odjel solidní závod, nakonec však podlehl silnějším vozům a skončil šestý hned před svým týmovým kolegou.
"Byla to skvělá zábava. Prvních několik kol bylo parádních, jezdil jsem třetí. Fantasticky se mi povedl start a byl jsem před Ricciardem. Neměli jsme se zezadu čeho obávat a vpředu co získat, takže šlo vlastně o maximum, kterého jsme mohli dosáhnout. Důležité bylo, že jsme vůz dovezli do cíle. Něco jsme se naučili a doufám, že se staneme ještě silnějšími a budeme jim blíže," přeje si Ocon.
Force India si v Suzuce pojistila čtvrtou příčku v šampionátu konstruktérů. Na bodech dojela s oběma vozy díky balíku vylepšení představenému v Singapuru.
"Pro nás šlo o učebnicový závod, zkrátka jsme podali na dráze dobrý výkon. Z našeho pohledu jsme dokázali vyladit balík vylepšení nasazený v Singapuru a vlastní zásluhou jsme byli čtvrtí nejrychlejší v kvalifikaci i v závodě. Jde o dobrý krok správným směrem. Museli jsme na něm ale tvrdě zapracovat," dodává Fernley.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.