Esteban Ocon se rychle učí od svého zkušenějšího týmového kolegy Sergia Péreze, podle Force Indie své závodní umění ale musí ještě trochu zlepšit.
Jednadvacetiletý Ocon letos získal 65 bodů a v šampionátu jezdců je hned za Pérezem, jenž jich má na svém kontě o 17 více. Zástupce šéfa týmu Bob Fernley oceňuje jeho dravost, zároveň od něj však očekává další pokroky.
"Zlepšuje se a má štěstí na velmi, velmi dobrého týmového kolegu, který je tělem i duší absolutním závodníkem a nutí jej být velmi, velmi soustředěným. Stále se má trochu co učit, pokud jde o závodní umění, a v tom těží z toho, že má vedle sebe Checa. V rychlosti je na úrovni, ale je mladý a stále musí ještě kousek ujít," hodnotí Fernley mladšího ze svých pilotů.
Ocon v Japonsku startoval z pátého místa a po předjetí Daniela Ricciarda a Sebastiana Vettela se na chvíli dostal dokonce na třetí. Odjel solidní závod, nakonec však podlehl silnějším vozům a skončil šestý hned před svým týmovým kolegou.
"Byla to skvělá zábava. Prvních několik kol bylo parádních, jezdil jsem třetí. Fantasticky se mi povedl start a byl jsem před Ricciardem. Neměli jsme se zezadu čeho obávat a vpředu co získat, takže šlo vlastně o maximum, kterého jsme mohli dosáhnout. Důležité bylo, že jsme vůz dovezli do cíle. Něco jsme se naučili a doufám, že se staneme ještě silnějšími a budeme jim blíže," přeje si Ocon.
Force India si v Suzuce pojistila čtvrtou příčku v šampionátu konstruktérů. Na bodech dojela s oběma vozy díky balíku vylepšení představenému v Singapuru.
"Pro nás šlo o učebnicový závod, zkrátka jsme podali na dráze dobrý výkon. Z našeho pohledu jsme dokázali vyladit balík vylepšení nasazený v Singapuru a vlastní zásluhou jsme byli čtvrtí nejrychlejší v kvalifikaci i v závodě. Jde o dobrý krok správným směrem. Museli jsme na něm ale tvrdě zapracovat," dodává Fernley.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.