Fernando Alonso na dnešní tiskové konferenci v Singapuru čelil otázkám týkající se jeho budoucnosti. Jak se s nimi vypořádal a co prozradil?
Všechny přirozeně zajímá, jestli zůstane u McLarenu, který přejde na motory Renault, nebo zda odejde do Indy či jinam. "Možnosti jsou všude a jsou všechny velmi dobré, jen musíte být trpěliví a pár týdnů si počkat," odpovídá Alonso vyhýbavě.
"Cokoliv budu příští rok dělat, tak to budu dělat kvůli vítězství. F1 je mou první a jedinou prioritou, proto s rozhodnutím počkám před tím, než se začnu rozhodovat o jiných sériích. Zároveň chci svému týmu nechat čas na rozhodnutí týkající se jejich budoucnosti a příštího vozu. Pak se rozhodnu já. Chci jim zůstat loajální a nedělat žádná rozhodnutí, aniž by se oni nerozhodli dříve. Jsem uvolněný, spokojený. Uvidíme, co se v příštích týdnech přihodí," pokračuje Alonso.
Přiznává, že jej lákají i jiné série: "Trojkoruna je pro mě v budoucnosti jasným cílem. Čítá tři závody, nejen Indy, takže existuje mnoho příležitostí pro fantastickou sezónu 2018. Pokud v F1 zůstanu, tak to bude kvůli tomu, že budu moci vyhrát - proto bych nastoupil v Monaku místo v Indy. Nebudu ale v žádné sérii, kde bych bojoval o místo v top 10 či v top 15. Existuje spousta možností."
Vedle něj sedící Lewis Hamilton situaci svého soupeře komentuje slovy: "F1 je jako šachy - je to o výběru vašeho tahu v ten správný okamžik. Doufáte, že uděláte správný tah... Ať už Fernando zůstane příští rok u McLarenu nebo bude kdekoliv jinde, tak doufám, že bude bojovat s námi. Je to škoda, že McLaren není vpředu."
Alonso pak ještě komentoval svůj incident s Jolyonem Palmerem, který jej v Monze předjel mimo trať poté, co si zkrátil zatáčku. Zlobu vůči jezdci Renaultu necítí: "Nebyl jsem v Monze zklamaný Palmerem, zklamali mě komisaři."
V závěru k obdivu nad jeho odpověďmi, v nichž i přes to všechno, co ví, téměř nic neprozradil, jen suše dodal: "Jsem tady fyzicky, ne duševně." I při odchodu dělal, jako by o své budoucnosti měl rozhodovat až za několik týdnů.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.