Fernando Alonso na dnešní tiskové konferenci v Singapuru čelil otázkám týkající se jeho budoucnosti. Jak se s nimi vypořádal a co prozradil?
Všechny přirozeně zajímá, jestli zůstane u McLarenu, který přejde na motory Renault, nebo zda odejde do Indy či jinam. "Možnosti jsou všude a jsou všechny velmi dobré, jen musíte být trpěliví a pár týdnů si počkat," odpovídá Alonso vyhýbavě.
"Cokoliv budu příští rok dělat, tak to budu dělat kvůli vítězství. F1 je mou první a jedinou prioritou, proto s rozhodnutím počkám před tím, než se začnu rozhodovat o jiných sériích. Zároveň chci svému týmu nechat čas na rozhodnutí týkající se jejich budoucnosti a příštího vozu. Pak se rozhodnu já. Chci jim zůstat loajální a nedělat žádná rozhodnutí, aniž by se oni nerozhodli dříve. Jsem uvolněný, spokojený. Uvidíme, co se v příštích týdnech přihodí," pokračuje Alonso.
Přiznává, že jej lákají i jiné série: "Trojkoruna je pro mě v budoucnosti jasným cílem. Čítá tři závody, nejen Indy, takže existuje mnoho příležitostí pro fantastickou sezónu 2018. Pokud v F1 zůstanu, tak to bude kvůli tomu, že budu moci vyhrát - proto bych nastoupil v Monaku místo v Indy. Nebudu ale v žádné sérii, kde bych bojoval o místo v top 10 či v top 15. Existuje spousta možností."
Vedle něj sedící Lewis Hamilton situaci svého soupeře komentuje slovy: "F1 je jako šachy - je to o výběru vašeho tahu v ten správný okamžik. Doufáte, že uděláte správný tah... Ať už Fernando zůstane příští rok u McLarenu nebo bude kdekoliv jinde, tak doufám, že bude bojovat s námi. Je to škoda, že McLaren není vpředu."
Alonso pak ještě komentoval svůj incident s Jolyonem Palmerem, který jej v Monze předjel mimo trať poté, co si zkrátil zatáčku. Zlobu vůči jezdci Renaultu necítí: "Nebyl jsem v Monze zklamaný Palmerem, zklamali mě komisaři."
V závěru k obdivu nad jeho odpověďmi, v nichž i přes to všechno, co ví, téměř nic neprozradil, jen suše dodal: "Jsem tady fyzicky, ne duševně." I při odchodu dělal, jako by o své budoucnosti měl rozhodovat až za několik týdnů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.