Honda potvrzuje, že v McLarenu Stoffela Vandoornea po odstoupení z předchozí Velké ceny Itálie nebude muset měnit celý motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K), ale pouze hřídel v něm. Na startovním roštu se tak vyhnou penalizaci.
Vandoorne tento problém postihl již v kvalifikaci na Monze, po výměně pohonné jednotky proto putoval neplánovaně dozadu na startovním roštu. Jenže s novými díly nedokončil ani následující závod - objevila se stejná závada s hnací hřídeli MGU-K.
Před závodem v Singapuru byl proto McLaren v nejistotě, zda opět nebudou muset měnit pohonnou jednotku a její komponenty, a tak být odsunuti dozadu. Tento víkend by je to mrzelo dvojnásob, protože okruh Marina Bay představuje ve zbytku sezóny kvůli svým vlastnostem (absence dlouhých rovinek, spousta pomalejších zatáček, nízká citlivost na výkon motoru) nejlepší šanci na zisk bodů.
Honda dnes ale potvrdila, že MGU-K i ostatní komponenty jsou v pořádku a bude stačit opět pouze vyměnit jen hřídel. Vandoorne, jenž letos využil už 7 spalovacích motorů a MGU-K, se díky tomu proto vyhne nedělní penalizaci a bude moci pomýšlet na zisk bodů.
Jeho týmový kolega Fernando Alonso minule v Itálii záměrně měnil díly a takticky si vybral penalizaci už tam, aby maximalizoval šance McLarenu na slušný bodový zisk.
Honda dle svých slov pokračuje v agresivním vývoji až do konce sezóny. Další vylepšení pohonné jednotky chce představit brzy (dle našich informací to ale dříve než před domácím závodem v Suzuce nebude), na záchranu vztahu s McLarenem to stačit nebude. Zítra má dojít na oficiální oznámení o jejich rozhodu, tým z Wokingu přejde na motory Renault.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.