Honda potvrzuje, že v McLarenu Stoffela Vandoornea po odstoupení z předchozí Velké ceny Itálie nebude muset měnit celý motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K), ale pouze hřídel v něm. Na startovním roštu se tak vyhnou penalizaci.
Vandoorne tento problém postihl již v kvalifikaci na Monze, po výměně pohonné jednotky proto putoval neplánovaně dozadu na startovním roštu. Jenže s novými díly nedokončil ani následující závod - objevila se stejná závada s hnací hřídeli MGU-K.
Před závodem v Singapuru byl proto McLaren v nejistotě, zda opět nebudou muset měnit pohonnou jednotku a její komponenty, a tak být odsunuti dozadu. Tento víkend by je to mrzelo dvojnásob, protože okruh Marina Bay představuje ve zbytku sezóny kvůli svým vlastnostem (absence dlouhých rovinek, spousta pomalejších zatáček, nízká citlivost na výkon motoru) nejlepší šanci na zisk bodů.
Honda dnes ale potvrdila, že MGU-K i ostatní komponenty jsou v pořádku a bude stačit opět pouze vyměnit jen hřídel. Vandoorne, jenž letos využil už 7 spalovacích motorů a MGU-K, se díky tomu proto vyhne nedělní penalizaci a bude moci pomýšlet na zisk bodů.
Jeho týmový kolega Fernando Alonso minule v Itálii záměrně měnil díly a takticky si vybral penalizaci už tam, aby maximalizoval šance McLarenu na slušný bodový zisk.
Honda dle svých slov pokračuje v agresivním vývoji až do konce sezóny. Další vylepšení pohonné jednotky chce představit brzy (dle našich informací to ale dříve než před domácím závodem v Suzuce nebude), na záchranu vztahu s McLarenem to stačit nebude. Zítra má dojít na oficiální oznámení o jejich rozhodu, tým z Wokingu přejde na motory Renault.
Většina týmů Formule 1 představila pro Grand Prix USA speciální lakování, která slibují vizuálně atraktivní podívanou.
Ve středu se v Londýně nečekaně setkali tři nejvlivnější osobnosti F1, což vzbudilo pozornost a překvapení mezi fanoušky i odborníky motorsportu.
Mercedes po několika měsících spekulací konečně oznámil, kdo bude tvořit jejich jezdeckou dvojici v revolučním roce 2026.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.