Honda potvrzuje, že v McLarenu Stoffela Vandoornea po odstoupení z předchozí Velké ceny Itálie nebude muset měnit celý motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K), ale pouze hřídel v něm. Na startovním roštu se tak vyhnou penalizaci.
Vandoorne tento problém postihl již v kvalifikaci na Monze, po výměně pohonné jednotky proto putoval neplánovaně dozadu na startovním roštu. Jenže s novými díly nedokončil ani následující závod - objevila se stejná závada s hnací hřídeli MGU-K.
Před závodem v Singapuru byl proto McLaren v nejistotě, zda opět nebudou muset měnit pohonnou jednotku a její komponenty, a tak být odsunuti dozadu. Tento víkend by je to mrzelo dvojnásob, protože okruh Marina Bay představuje ve zbytku sezóny kvůli svým vlastnostem (absence dlouhých rovinek, spousta pomalejších zatáček, nízká citlivost na výkon motoru) nejlepší šanci na zisk bodů.
Honda dnes ale potvrdila, že MGU-K i ostatní komponenty jsou v pořádku a bude stačit opět pouze vyměnit jen hřídel. Vandoorne, jenž letos využil už 7 spalovacích motorů a MGU-K, se díky tomu proto vyhne nedělní penalizaci a bude moci pomýšlet na zisk bodů.
Jeho týmový kolega Fernando Alonso minule v Itálii záměrně měnil díly a takticky si vybral penalizaci už tam, aby maximalizoval šance McLarenu na slušný bodový zisk.
Honda dle svých slov pokračuje v agresivním vývoji až do konce sezóny. Další vylepšení pohonné jednotky chce představit brzy (dle našich informací to ale dříve než před domácím závodem v Suzuce nebude), na záchranu vztahu s McLarenem to stačit nebude. Zítra má dojít na oficiální oznámení o jejich rozhodu, tým z Wokingu přejde na motory Renault.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.