Honda potvrzuje, že v McLarenu Stoffela Vandoornea po odstoupení z předchozí Velké ceny Itálie nebude muset měnit celý motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K), ale pouze hřídel v něm. Na startovním roštu se tak vyhnou penalizaci.
Vandoorne tento problém postihl již v kvalifikaci na Monze, po výměně pohonné jednotky proto putoval neplánovaně dozadu na startovním roštu. Jenže s novými díly nedokončil ani následující závod - objevila se stejná závada s hnací hřídeli MGU-K.
Před závodem v Singapuru byl proto McLaren v nejistotě, zda opět nebudou muset měnit pohonnou jednotku a její komponenty, a tak být odsunuti dozadu. Tento víkend by je to mrzelo dvojnásob, protože okruh Marina Bay představuje ve zbytku sezóny kvůli svým vlastnostem (absence dlouhých rovinek, spousta pomalejších zatáček, nízká citlivost na výkon motoru) nejlepší šanci na zisk bodů.
Honda dnes ale potvrdila, že MGU-K i ostatní komponenty jsou v pořádku a bude stačit opět pouze vyměnit jen hřídel. Vandoorne, jenž letos využil už 7 spalovacích motorů a MGU-K, se díky tomu proto vyhne nedělní penalizaci a bude moci pomýšlet na zisk bodů.
Jeho týmový kolega Fernando Alonso minule v Itálii záměrně měnil díly a takticky si vybral penalizaci už tam, aby maximalizoval šance McLarenu na slušný bodový zisk.
Honda dle svých slov pokračuje v agresivním vývoji až do konce sezóny. Další vylepšení pohonné jednotky chce představit brzy (dle našich informací to ale dříve než před domácím závodem v Suzuce nebude), na záchranu vztahu s McLarenem to stačit nebude. Zítra má dojít na oficiální oznámení o jejich rozhodu, tým z Wokingu přejde na motory Renault.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.