Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve kritizuje Sergia Péreze, jenž měl v Belgii dva incidenty se svým týmovým kolegou Estebanem Oconem. Nelíbí se mu ani shovívavost, kterou k tomu projevili komisaři.
Pérez je podrazákA v obou dává jasně za vinu mexickému jezdci, který musel po defektu do boxů, zatímco Ocon musel pro nové přední křídlo: "Nezáleží na tom, že šlo o jeho týmového kolegu. Týmový netýmový kolega, k tomu by mezi dvěma piloty nemělo docházet. Takhle byste neměli nikoho vystavovat riziku!"
"Můžete zabrzdit příliš pozdě, můžete udělat chybu - fajn, ale na rovince takhle měnit směr a někoho zmáčknout, to se zkrátka nedělá. Je to směšné. Navíc mimo trať vyletěl kousek karbonového dílu. Můžete zranit někoho z diváků. Tohle musí přestat," žádá Villeneuve.
Vedení Force Indie dalo po dalším incidentu najevo, že pohár přetekl a že již svým pilotům spolu na dráze nedovolí závodit. Navíc přemýšlí o zákazu startu v závodu, pokud by k tomu mělo ještě někdy dojít. "Takové manévry od Péreze, to není závodění. Jde o čisté blokování. Tohle se nedělá. Je to agresivní, je to podlé!" hodnotí Kanaďan.
Damage limitation today, we were having a good race until Perez tried to kill me 2 times! Anyway he didn't manage to do so ending up P9?! pic.twitter.com/00kmub96B4
— Esteban Ocon (@OconEsteban) August 27, 2017Ego a odvážný Ocon"Ocon neubral, aby podle mě dokázal svou pravdu. Jde o ego. Jde o interní souboj o to, kdo je v týmu nejsilnější. Je v tom to ego. Ocon byl velmi odvážný, obzvlášť v tom prvním souboji. Wau, držel nohu na plynu. To bylo působivé," pokračuje Villeneuve.
Následky ale mohly být mnohem horší, pokud by ho neuzemnila stará boxová zídka vpravo, mohl se svým monopostem vzlétnout. Nic vážného se naštěstí nestalo, komisaři ale podle mistra světa z roku 1997 měli zasáhnout.
Tohle komisaři měli trestat, šlo o tu nejnebezpečnější věc"To je ta nejnebezpečnější věc, kterou můžete při závodění udělat, a oni to v F1 nikdy netrestají. Někdy do sebe lidé narazí, protože udělají chybu při brzdění a bojují - to by trestat neměli. Měli by ale penalizovat takové věci, protože došlo k nehodě.
To fakt naštve. Oni penalizaci za to neudělí, FIA přitom tak moc tlačí na bezpečnost. To je jasné i čtyřletému dítěti. Je to směšné," kritizuje Villeneuve komisaře, kterými ve Spa byli Gerd Ennser, Baham Lekhal a za jezdce Mika Salo.
Force India zůstává v šampionátu se 103 body čtvrtá, přestože ji Ocon s Pérezem vzájemnými kolizemi připravili už o velký počet bodů. Na třetí místo Red Bull pomýšlet nemůže, i když má Max Verstappen nehoráznou smůlu a auto se mu pořád kazí, ke konci sezóny by ale mohla hořce litovat, že nezakročila dříve, pokud bude Renault pokračovat ve svém tempu zlepšování nebo pokud Williams vyřeší své problémy s novým balíkem (táhnoucí se od Rakouska) a vzchopí se.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.