Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve kritizuje Sergia Péreze, jenž měl v Belgii dva incidenty se svým týmovým kolegou Estebanem Oconem. Nelíbí se mu ani shovívavost, kterou k tomu projevili komisaři.
Pérez je podrazákA v obou dává jasně za vinu mexickému jezdci, který musel po defektu do boxů, zatímco Ocon musel pro nové přední křídlo: "Nezáleží na tom, že šlo o jeho týmového kolegu. Týmový netýmový kolega, k tomu by mezi dvěma piloty nemělo docházet. Takhle byste neměli nikoho vystavovat riziku!"
"Můžete zabrzdit příliš pozdě, můžete udělat chybu - fajn, ale na rovince takhle měnit směr a někoho zmáčknout, to se zkrátka nedělá. Je to směšné. Navíc mimo trať vyletěl kousek karbonového dílu. Můžete zranit někoho z diváků. Tohle musí přestat," žádá Villeneuve.
Vedení Force Indie dalo po dalším incidentu najevo, že pohár přetekl a že již svým pilotům spolu na dráze nedovolí závodit. Navíc přemýšlí o zákazu startu v závodu, pokud by k tomu mělo ještě někdy dojít. "Takové manévry od Péreze, to není závodění. Jde o čisté blokování. Tohle se nedělá. Je to agresivní, je to podlé!" hodnotí Kanaďan.
Damage limitation today, we were having a good race until Perez tried to kill me 2 times! Anyway he didn't manage to do so ending up P9?! pic.twitter.com/00kmub96B4
— Esteban Ocon (@OconEsteban) August 27, 2017Ego a odvážný Ocon"Ocon neubral, aby podle mě dokázal svou pravdu. Jde o ego. Jde o interní souboj o to, kdo je v týmu nejsilnější. Je v tom to ego. Ocon byl velmi odvážný, obzvlášť v tom prvním souboji. Wau, držel nohu na plynu. To bylo působivé," pokračuje Villeneuve.
Následky ale mohly být mnohem horší, pokud by ho neuzemnila stará boxová zídka vpravo, mohl se svým monopostem vzlétnout. Nic vážného se naštěstí nestalo, komisaři ale podle mistra světa z roku 1997 měli zasáhnout.
Tohle komisaři měli trestat, šlo o tu nejnebezpečnější věc"To je ta nejnebezpečnější věc, kterou můžete při závodění udělat, a oni to v F1 nikdy netrestají. Někdy do sebe lidé narazí, protože udělají chybu při brzdění a bojují - to by trestat neměli. Měli by ale penalizovat takové věci, protože došlo k nehodě.
To fakt naštve. Oni penalizaci za to neudělí, FIA přitom tak moc tlačí na bezpečnost. To je jasné i čtyřletému dítěti. Je to směšné," kritizuje Villeneuve komisaře, kterými ve Spa byli Gerd Ennser, Baham Lekhal a za jezdce Mika Salo.
Force India zůstává v šampionátu se 103 body čtvrtá, přestože ji Ocon s Pérezem vzájemnými kolizemi připravili už o velký počet bodů. Na třetí místo Red Bull pomýšlet nemůže, i když má Max Verstappen nehoráznou smůlu a auto se mu pořád kazí, ke konci sezóny by ale mohla hořce litovat, že nezakročila dříve, pokud bude Renault pokračovat ve svém tempu zlepšování nebo pokud Williams vyřeší své problémy s novým balíkem (táhnoucí se od Rakouska) a vzchopí se.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.