Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve kritizuje Sergia Péreze, jenž měl v Belgii dva incidenty se svým týmovým kolegou Estebanem Oconem. Nelíbí se mu ani shovívavost, kterou k tomu projevili komisaři.
Pérez je podrazákA v obou dává jasně za vinu mexickému jezdci, který musel po defektu do boxů, zatímco Ocon musel pro nové přední křídlo: "Nezáleží na tom, že šlo o jeho týmového kolegu. Týmový netýmový kolega, k tomu by mezi dvěma piloty nemělo docházet. Takhle byste neměli nikoho vystavovat riziku!"
"Můžete zabrzdit příliš pozdě, můžete udělat chybu - fajn, ale na rovince takhle měnit směr a někoho zmáčknout, to se zkrátka nedělá. Je to směšné. Navíc mimo trať vyletěl kousek karbonového dílu. Můžete zranit někoho z diváků. Tohle musí přestat," žádá Villeneuve.
Vedení Force Indie dalo po dalším incidentu najevo, že pohár přetekl a že již svým pilotům spolu na dráze nedovolí závodit. Navíc přemýšlí o zákazu startu v závodu, pokud by k tomu mělo ještě někdy dojít. "Takové manévry od Péreze, to není závodění. Jde o čisté blokování. Tohle se nedělá. Je to agresivní, je to podlé!" hodnotí Kanaďan.
Damage limitation today, we were having a good race until Perez tried to kill me 2 times! Anyway he didn't manage to do so ending up P9?! pic.twitter.com/00kmub96B4
— Esteban Ocon (@OconEsteban) August 27, 2017Ego a odvážný Ocon"Ocon neubral, aby podle mě dokázal svou pravdu. Jde o ego. Jde o interní souboj o to, kdo je v týmu nejsilnější. Je v tom to ego. Ocon byl velmi odvážný, obzvlášť v tom prvním souboji. Wau, držel nohu na plynu. To bylo působivé," pokračuje Villeneuve.
Následky ale mohly být mnohem horší, pokud by ho neuzemnila stará boxová zídka vpravo, mohl se svým monopostem vzlétnout. Nic vážného se naštěstí nestalo, komisaři ale podle mistra světa z roku 1997 měli zasáhnout.
Tohle komisaři měli trestat, šlo o tu nejnebezpečnější věc"To je ta nejnebezpečnější věc, kterou můžete při závodění udělat, a oni to v F1 nikdy netrestají. Někdy do sebe lidé narazí, protože udělají chybu při brzdění a bojují - to by trestat neměli. Měli by ale penalizovat takové věci, protože došlo k nehodě.
To fakt naštve. Oni penalizaci za to neudělí, FIA přitom tak moc tlačí na bezpečnost. To je jasné i čtyřletému dítěti. Je to směšné," kritizuje Villeneuve komisaře, kterými ve Spa byli Gerd Ennser, Baham Lekhal a za jezdce Mika Salo.
Force India zůstává v šampionátu se 103 body čtvrtá, přestože ji Ocon s Pérezem vzájemnými kolizemi připravili už o velký počet bodů. Na třetí místo Red Bull pomýšlet nemůže, i když má Max Verstappen nehoráznou smůlu a auto se mu pořád kazí, ke konci sezóny by ale mohla hořce litovat, že nezakročila dříve, pokud bude Renault pokračovat ve svém tempu zlepšování nebo pokud Williams vyřeší své problémy s novým balíkem (táhnoucí se od Rakouska) a vzchopí se.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.