Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve kritizuje Sergia Péreze, jenž měl v Belgii dva incidenty se svým týmovým kolegou Estebanem Oconem. Nelíbí se mu ani shovívavost, kterou k tomu projevili komisaři.
Pérez je podrazákA v obou dává jasně za vinu mexickému jezdci, který musel po defektu do boxů, zatímco Ocon musel pro nové přední křídlo: "Nezáleží na tom, že šlo o jeho týmového kolegu. Týmový netýmový kolega, k tomu by mezi dvěma piloty nemělo docházet. Takhle byste neměli nikoho vystavovat riziku!"
"Můžete zabrzdit příliš pozdě, můžete udělat chybu - fajn, ale na rovince takhle měnit směr a někoho zmáčknout, to se zkrátka nedělá. Je to směšné. Navíc mimo trať vyletěl kousek karbonového dílu. Můžete zranit někoho z diváků. Tohle musí přestat," žádá Villeneuve.
Vedení Force Indie dalo po dalším incidentu najevo, že pohár přetekl a že již svým pilotům spolu na dráze nedovolí závodit. Navíc přemýšlí o zákazu startu v závodu, pokud by k tomu mělo ještě někdy dojít. "Takové manévry od Péreze, to není závodění. Jde o čisté blokování. Tohle se nedělá. Je to agresivní, je to podlé!" hodnotí Kanaďan.
Damage limitation today, we were having a good race until Perez tried to kill me 2 times! Anyway he didn't manage to do so ending up P9?! pic.twitter.com/00kmub96B4
— Esteban Ocon (@OconEsteban) August 27, 2017Ego a odvážný Ocon"Ocon neubral, aby podle mě dokázal svou pravdu. Jde o ego. Jde o interní souboj o to, kdo je v týmu nejsilnější. Je v tom to ego. Ocon byl velmi odvážný, obzvlášť v tom prvním souboji. Wau, držel nohu na plynu. To bylo působivé," pokračuje Villeneuve.
Následky ale mohly být mnohem horší, pokud by ho neuzemnila stará boxová zídka vpravo, mohl se svým monopostem vzlétnout. Nic vážného se naštěstí nestalo, komisaři ale podle mistra světa z roku 1997 měli zasáhnout.
Tohle komisaři měli trestat, šlo o tu nejnebezpečnější věc"To je ta nejnebezpečnější věc, kterou můžete při závodění udělat, a oni to v F1 nikdy netrestají. Někdy do sebe lidé narazí, protože udělají chybu při brzdění a bojují - to by trestat neměli. Měli by ale penalizovat takové věci, protože došlo k nehodě.
To fakt naštve. Oni penalizaci za to neudělí, FIA přitom tak moc tlačí na bezpečnost. To je jasné i čtyřletému dítěti. Je to směšné," kritizuje Villeneuve komisaře, kterými ve Spa byli Gerd Ennser, Baham Lekhal a za jezdce Mika Salo.
Force India zůstává v šampionátu se 103 body čtvrtá, přestože ji Ocon s Pérezem vzájemnými kolizemi připravili už o velký počet bodů. Na třetí místo Red Bull pomýšlet nemůže, i když má Max Verstappen nehoráznou smůlu a auto se mu pořád kazí, ke konci sezóny by ale mohla hořce litovat, že nezakročila dříve, pokud bude Renault pokračovat ve svém tempu zlepšování nebo pokud Williams vyřeší své problémy s novým balíkem (táhnoucí se od Rakouska) a vzchopí se.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.