Když se Nico Rosberg loni rozhodl pět dní po zisku mistrovského titulu zcela nečekaně ukončit svou kariéru, způsobil tím lidem ve vedení Mercedesu nemalý počet vrásek. Protože podobnou situaci nikdy nelze vyloučit, musí být u třícípých hvězd připraveni na vše.
Jak už bylo řečeno, nic nenaznačovalo tomu, že tehdy jedenatřicetiletý syn mistra světa Keke Rosberga (dobyl svůj největší výsledek v F1 v roce 1982) dá F1 vale, vždyť na konci června v minulém roce uvedl nevýkonný ředitel Mercedesu Niki Lauda, že v podstatě byla potvrzena dvouletá smlouva. Stejný Lauda pak o pět měsíců později konstatoval, že tým vypadá jako spolek blbců.
Každopádně tehdy nebyl Mercedes na podobnou situaci připraven, proto si z ní nyní chce vzít ponaučení. Po delších průtazích nakonec přišel do týmu Valtteri Bottas s jednoročním kontraktem, ovšem délka jeho působení v týmu třícípé hvězdy je stále ještě pod pláštěm otazníků, i když se Fin dokázal velmi dobře integrovat a má na svém kontě už dva vyhrané závody. Lewis Hamilton je u týmu smluvně vázán do konce roku 2018, ale po loňské skutečnosti se chce šéf týmu Toto Wolff pojistit proti případnému opakování situace jako u Rosberga.
"Ve Formuli 1 jsou jisté dílčí body, které musíte mít na zřeteli, takový plán B. Pokud je podepsaný kontrakt, ještě to nutně neznamená, že dopadne tak, jak byl sepsán. Všechno se může změnit. Nyní máme plán A, ale velkou roli mohou hrát i následné okolnosti, protože trh s piloty projde v letech 2018 a 2019 velkými změnami. Takže je důležité zvážit i plán B či dokonce C," prohlásil Toto Wolff.
Některým pilotům doběhne kontrakt na konci této sezóny nebo v závěru té příští. Už od konce roku 2016 se neustále zvažují různé varianty a možnosti, kdo by od koho mohl odejít a kam zamířit. A právě s ohledem na smlouvy jsou hlavními tématy takových diskusí především špičkoví piloti. Wolff po určité době přiznává, že tým je spokojen s angažováním Bottase poté, co se Pascal Wehrlein ukázal být jako stále nedostatečně zkušený.
"Jde o komplexní záležitost. Jde totiž o dost eventualit, kam by ten který pilot mohl zamířit. Určitě tu je hrstka šikovných pilotů, kteří by mohli za Mercedes závodit. Takže musíme zvážit všechny případné scénáře. Rozhodování je velmi těžké. Je snadné řešit problémy, když jsou signalizovány dopředu, ale Nicovo rozhodnutí přišlo zčistajasna ve chvíli, kdy už většina týmů měla smluvně zavázané jezdce na další rok. Proto to nebylo jednoduché. Věděli jsme, že Pascal je jednou z variant, ale pořád je ještě příliš mladý, abychom ho posadili do auta schopného vítězit a nechat ho soupeřit s nejlepším pilotem v závodním poli. Valtteri byl náš primární kandidát, ale Williams si ho klidně mohl ponechat. A to nebyl jediný faktor. Záležitost měla více aspektů - zda bude odsouhlasena finanční kompenzace Williamsu. Co bude s Pascalem? A ještě ukončení Nicova kontraktu. Nakonec se prokázalo, že námi zvolené řešení bylo opravdu dobré," zdůrazňuje Wolff.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.