O možném návratu Roberta Kubici po jeho těžké havárii v rallye se napsalo už hodně stránek, jeho šance se jeví jako velice nadějné, i když je otázkou, jak bude snášet fyzickou zátěž v případném závodním režimu.
Testy jsou jedna věc, závody pak druhá. Můžeme sáhnout do historie a zjistíme, že tato skutečnost zhatila některé comebacky. Za všechny lze jmenovat Rakušana Karla Wendlingera, který po těžké nehodě v tréninku na GP Monaka 1994 nebyl už nikdy dostatečně rychlý v závodech, i když to ještě po svém uzdravení v následující sezóně zkoušel.
V Kubicově případě je zajímavý názor odborníka na slovo vzatého. K celé situaci se vyjádřil bývalý Rosbergův fyzioterapeut Daniel Schlösser. Po Nicově odchodu do závodnického důchodu se věnuje přípravě testovacího pilota týmu Force India Nikity Mazepina. Co se týče kondice dvaatřicetiletého Poláka, nemá Schlösser sebemenší pochybnost, že je připraven nastoupit do plného závodního procesu.
"Pořád má velmi dobrou muskulaturu na pravé ruce - jenom objem svalů není dosud tak velký. Například Nico Rosberg měl vždy velké pnutí v zápěstí, takže musel těžce cvičit, ale jiní piloti zvládají řízení s větší lehkostí, protože mají jinou techniku. Jedním z nich byl Nick Heidfeld a pravděpodobně sem patří i Robert Kubica," popsal fyzioterapeut stav Kubicovy dříve zraněné ruky.
Pochopitelně nejčastější otázky směřovaly k tomu, jak si rodák z Krakova poradí s levotočivými zatáčkami, při nichž by měla být pravá ruka více namáhána. Schlösser ani v tomto směru zásadní problém nevidí.
"Tlak zprava může eliminovat levou rukou, v závislosti na individuální technice to může být dokonce účinnější. V Maďarsku Kubica zvládl velice náročný program při vysokých teplotách, což některým mnohem mladším pilotům dělalo potíže. Každý, kdo se s takovými podmínkami vyrovná, může bez problémů absolvovat i celou Grand Prix," dodává Schlösser s tím, že na základě získaných poznatků by Kubica mohl závod odjet okamžitě.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.