O možném návratu Roberta Kubici po jeho těžké havárii v rallye se napsalo už hodně stránek, jeho šance se jeví jako velice nadějné, i když je otázkou, jak bude snášet fyzickou zátěž v případném závodním režimu.
Testy jsou jedna věc, závody pak druhá. Můžeme sáhnout do historie a zjistíme, že tato skutečnost zhatila některé comebacky. Za všechny lze jmenovat Rakušana Karla Wendlingera, který po těžké nehodě v tréninku na GP Monaka 1994 nebyl už nikdy dostatečně rychlý v závodech, i když to ještě po svém uzdravení v následující sezóně zkoušel.
V Kubicově případě je zajímavý názor odborníka na slovo vzatého. K celé situaci se vyjádřil bývalý Rosbergův fyzioterapeut Daniel Schlösser. Po Nicově odchodu do závodnického důchodu se věnuje přípravě testovacího pilota týmu Force India Nikity Mazepina. Co se týče kondice dvaatřicetiletého Poláka, nemá Schlösser sebemenší pochybnost, že je připraven nastoupit do plného závodního procesu.
"Pořád má velmi dobrou muskulaturu na pravé ruce - jenom objem svalů není dosud tak velký. Například Nico Rosberg měl vždy velké pnutí v zápěstí, takže musel těžce cvičit, ale jiní piloti zvládají řízení s větší lehkostí, protože mají jinou techniku. Jedním z nich byl Nick Heidfeld a pravděpodobně sem patří i Robert Kubica," popsal fyzioterapeut stav Kubicovy dříve zraněné ruky.
Pochopitelně nejčastější otázky směřovaly k tomu, jak si rodák z Krakova poradí s levotočivými zatáčkami, při nichž by měla být pravá ruka více namáhána. Schlösser ani v tomto směru zásadní problém nevidí.
"Tlak zprava může eliminovat levou rukou, v závislosti na individuální technice to může být dokonce účinnější. V Maďarsku Kubica zvládl velice náročný program při vysokých teplotách, což některým mnohem mladším pilotům dělalo potíže. Každý, kdo se s takovými podmínkami vyrovná, může bez problémů absolvovat i celou Grand Prix," dodává Schlösser s tím, že na základě získaných poznatků by Kubica mohl závod odjet okamžitě.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.