O možném návratu Roberta Kubici po jeho těžké havárii v rallye se napsalo už hodně stránek, jeho šance se jeví jako velice nadějné, i když je otázkou, jak bude snášet fyzickou zátěž v případném závodním režimu.
Testy jsou jedna věc, závody pak druhá. Můžeme sáhnout do historie a zjistíme, že tato skutečnost zhatila některé comebacky. Za všechny lze jmenovat Rakušana Karla Wendlingera, který po těžké nehodě v tréninku na GP Monaka 1994 nebyl už nikdy dostatečně rychlý v závodech, i když to ještě po svém uzdravení v následující sezóně zkoušel.
V Kubicově případě je zajímavý názor odborníka na slovo vzatého. K celé situaci se vyjádřil bývalý Rosbergův fyzioterapeut Daniel Schlösser. Po Nicově odchodu do závodnického důchodu se věnuje přípravě testovacího pilota týmu Force India Nikity Mazepina. Co se týče kondice dvaatřicetiletého Poláka, nemá Schlösser sebemenší pochybnost, že je připraven nastoupit do plného závodního procesu.
"Pořád má velmi dobrou muskulaturu na pravé ruce - jenom objem svalů není dosud tak velký. Například Nico Rosberg měl vždy velké pnutí v zápěstí, takže musel těžce cvičit, ale jiní piloti zvládají řízení s větší lehkostí, protože mají jinou techniku. Jedním z nich byl Nick Heidfeld a pravděpodobně sem patří i Robert Kubica," popsal fyzioterapeut stav Kubicovy dříve zraněné ruky.
Pochopitelně nejčastější otázky směřovaly k tomu, jak si rodák z Krakova poradí s levotočivými zatáčkami, při nichž by měla být pravá ruka více namáhána. Schlösser ani v tomto směru zásadní problém nevidí.
"Tlak zprava může eliminovat levou rukou, v závislosti na individuální technice to může být dokonce účinnější. V Maďarsku Kubica zvládl velice náročný program při vysokých teplotách, což některým mnohem mladším pilotům dělalo potíže. Každý, kdo se s takovými podmínkami vyrovná, může bez problémů absolvovat i celou Grand Prix," dodává Schlösser s tím, že na základě získaných poznatků by Kubica mohl závod odjet okamžitě.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.