O možném návratu Roberta Kubici po jeho těžké havárii v rallye se napsalo už hodně stránek, jeho šance se jeví jako velice nadějné, i když je otázkou, jak bude snášet fyzickou zátěž v případném závodním režimu.
Testy jsou jedna věc, závody pak druhá. Můžeme sáhnout do historie a zjistíme, že tato skutečnost zhatila některé comebacky. Za všechny lze jmenovat Rakušana Karla Wendlingera, který po těžké nehodě v tréninku na GP Monaka 1994 nebyl už nikdy dostatečně rychlý v závodech, i když to ještě po svém uzdravení v následující sezóně zkoušel.
V Kubicově případě je zajímavý názor odborníka na slovo vzatého. K celé situaci se vyjádřil bývalý Rosbergův fyzioterapeut Daniel Schlösser. Po Nicově odchodu do závodnického důchodu se věnuje přípravě testovacího pilota týmu Force India Nikity Mazepina. Co se týče kondice dvaatřicetiletého Poláka, nemá Schlösser sebemenší pochybnost, že je připraven nastoupit do plného závodního procesu.
"Pořád má velmi dobrou muskulaturu na pravé ruce - jenom objem svalů není dosud tak velký. Například Nico Rosberg měl vždy velké pnutí v zápěstí, takže musel těžce cvičit, ale jiní piloti zvládají řízení s větší lehkostí, protože mají jinou techniku. Jedním z nich byl Nick Heidfeld a pravděpodobně sem patří i Robert Kubica," popsal fyzioterapeut stav Kubicovy dříve zraněné ruky.
Pochopitelně nejčastější otázky směřovaly k tomu, jak si rodák z Krakova poradí s levotočivými zatáčkami, při nichž by měla být pravá ruka více namáhána. Schlösser ani v tomto směru zásadní problém nevidí.
"Tlak zprava může eliminovat levou rukou, v závislosti na individuální technice to může být dokonce účinnější. V Maďarsku Kubica zvládl velice náročný program při vysokých teplotách, což některým mnohem mladším pilotům dělalo potíže. Každý, kdo se s takovými podmínkami vyrovná, může bez problémů absolvovat i celou Grand Prix," dodává Schlösser s tím, že na základě získaných poznatků by Kubica mohl závod odjet okamžitě.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.