Sauber dnes oznámil, že na plánovanou spolupráci s Hondou nedojde - její motory tedy od příštího ročníku nebudou pohánět monoposty z Hinwilu.
Honda sice původně spekulaci o možném konci spolupráce před 2 týdny razantně odmítla, dnes však Sauber oznámil, že se rozhodl spolupracovat s někým jiným: "Nový motorový partner bude oznámen brzy," uvádí tým z Hinwilu.
"Je to velmi nešťastné, že v této fázi musíme přerušit plánovanou spolupráci s Hondou. Toto rozhodnutí jsme ale učinili ze strategických důvodů a s tím nejlepším záměrem pro budoucnost týmu Sauber. Rádi bychom Hondě poděkovali za jejich spolupráci a v budoucnu jim ve Formuli 1 popřáli vše nejlepší," uvádí nový šéf týmu Frederic Vasseur.
Když měl nastoupit do vůdčí role, byla otázka předčasného ukončení spolupráce s Hondou jednou z jeho podmínek. Tu domluvila Moniša Kaltenbornová, kterou nahrazuje. Smlouva měla být pro švýcarský tým finančně velmi výhodná.
"Projekt, který původně vzešel na návrh Sauberu, byl odvolán kvůli odlišnému budoucímu směřování Hondy a Sauberu. K tomu došlo během přípravného procesu na dodávku systémů pohonných jednotek," komentuje japonská automobilka.
"Se Sauberem jsme si vybudovali dobrý vztah a těšili jsme se na to, že do F1 sezóny 2018 vstoupíme společně. Po změnách managementu jsme ale během diskusí došli k vzájemné dohodě projekt odvolat vzhledem k odlišným názorům na budoucí směrování obou stran. Rádi bychom Sauberu poděkovali za jejich spolupráci a popřáli jim v jejich budoucnosti vše nejlepší.
Přes toto prohlášení se vášeň Hondy pro Motorsport a silná oddanost Formuli 1 nemění," dodává generální manažer Masaši Jamamoto.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.