Otec Maxe Verstappena popírá spekulace o tom, že mezi jeho synem a Red Bullem stouplo po posledním odstoupení v Ázerbájdžánu napětí. Podle něj je vše v pořádku a u rakouského týmu jsou spokojeni. Ten by už měl mít podle Helmuta Marka zřejmě to nejlepší šasi, další pokrok očekávají v Silverstone díky novým dílům i palivu.
Mladý Holanďan má letos smůlu na spolehlivost, v Kanadě i v Ázerbájdžánu musel odstoupit kvůli problémům s motorem, letos tak nedokončil už čtyři z osmi závodů.
Nevymýšlejte si, vše je OKPodle šéfa týmu Christiana Hornera za Maxovy trable nestojí "chyby týmu či úsilí, které tým vynakládá," čemuž se Jos Verstappen na sociálních sítích vysmál. Nyní ale koriguje své příspěvky a tvrdí, že mezi Red Bullem a jeho synem je vše v naprostém pořádku.
"Nevymýšlejte si své příběhy. U Red Bullu jsme spokojeni," popisuje bývalý pilot Bennetonu a Arrowsu. Tým vyřešil své potíže s korelací a v posledních podnicích se zlepšil.
Helmut Marko: Šasi už máme nejlepší, schází výkon motoruNatolik, že to musí opět zdůraznit odborný poradce Helmut Marko: "Pokud jde o šasi, tak jsme zřejmě tím nejlepším týmem. Stále však musíme pracovat na spolehlivosti a také na motoru. V této sezóně už máme šest selhání. Obzvlášť mi je líto Maxe Verstappena."
Domácí okruh jim o víkendu podle něj sedět kvůli rozjezdům do kopce nebude, snad kdyby měl Renault o 50 koní více, utrousil mimo záznam. Francouzský výrobce ale žádné zvláštní vylepšení výkonu do Rakouska neveze.
Renault vyřešil spolehlivost, výkon postupně přidává"Budeme konsolidovat zlepšení výkonu, které jsme učinili pro Baku. Naším cílem je ho poskytnout více. Nemáme žádný velký plán na úplně nové upgrady, jen pravidelné vylepšování celého balíku," uvádí technický ředitel Rémi Taffin.
"U zákaznických týmů jsme viděli shodné potíže. Ty s úložištěm energie jsme vyřešili, to nové je odlišné specifikace, u něj tyto obavy nemáme. U spalovacího motoru poslední specifikací řešíme potíže, s nimiž jsme se zatím setkali. V Rakousku budeme mít poslední verze komponent a s opakováním předchozích problémů bychom se setkat neměli," slibuje Taffin.
Pro další závody počínaje Británii ale chystají další významná vylepšení svého šasi, nový benzín navíc přiveze ExxonMobil. Ten do loňské sezóny spolupracoval s McLarenem (jeho Honda teď spolupracuje s BP/Castrol), letos má na starosti Red Bull - dodavatel pohonných jednotek Renault jezdí s BP.
V Silverstone nové palivoPůjde o druhé vylepšení paliva, s kterým ExxonMobil letos přijde - to první nasadil v Austrálii: "Šlo o slušný krok. Dosáhli jsme takového zlepšení, které podle předchozího dodavatele nebylo možné, nám se to ale povedlo. Druhá letošní směs nepředstavuje tak velký pokrok, ale i tak půjde o zlepšení. Nehovoříme o číslech, je ale tak velké, že je rozumné přistoupit ke změně," popisuje manažer David Tsurasaki.
Třetí směs ale proti svým zvyklostem připraví až pro začátek sezóny 2018, letos totiž kvůli změnám týmů začali později: "Myslíme si, že bychom reálně mohli zvládnout tři ročně. S třetím vylepšením budeme ale cílit na příští rok. Už pracujeme na chemii a procesech pro rok 2018. Loni jsme tuto možnost neměli," vysvětluje zástupce ExxonMobilu.
Jak velké zlepšení je možné dosáhnout díky palivu, to dokládá příklad Ferrari a Shellu, který se v sezóně 2015 podílel 25 % na zvýšení výkonu motoru, což podle holandské společnosti odpovídalo téměř půl sekundě na kolo.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.