Otec Maxe Verstappena popírá spekulace o tom, že mezi jeho synem a Red Bullem stouplo po posledním odstoupení v Ázerbájdžánu napětí. Podle něj je vše v pořádku a u rakouského týmu jsou spokojeni. Ten by už měl mít podle Helmuta Marka zřejmě to nejlepší šasi, další pokrok očekávají v Silverstone díky novým dílům i palivu.
Mladý Holanďan má letos smůlu na spolehlivost, v Kanadě i v Ázerbájdžánu musel odstoupit kvůli problémům s motorem, letos tak nedokončil už čtyři z osmi závodů.
Nevymýšlejte si, vše je OKPodle šéfa týmu Christiana Hornera za Maxovy trable nestojí "chyby týmu či úsilí, které tým vynakládá," čemuž se Jos Verstappen na sociálních sítích vysmál. Nyní ale koriguje své příspěvky a tvrdí, že mezi Red Bullem a jeho synem je vše v naprostém pořádku.
"Nevymýšlejte si své příběhy. U Red Bullu jsme spokojeni," popisuje bývalý pilot Bennetonu a Arrowsu. Tým vyřešil své potíže s korelací a v posledních podnicích se zlepšil.
Helmut Marko: Šasi už máme nejlepší, schází výkon motoruNatolik, že to musí opět zdůraznit odborný poradce Helmut Marko: "Pokud jde o šasi, tak jsme zřejmě tím nejlepším týmem. Stále však musíme pracovat na spolehlivosti a také na motoru. V této sezóně už máme šest selhání. Obzvlášť mi je líto Maxe Verstappena."
Domácí okruh jim o víkendu podle něj sedět kvůli rozjezdům do kopce nebude, snad kdyby měl Renault o 50 koní více, utrousil mimo záznam. Francouzský výrobce ale žádné zvláštní vylepšení výkonu do Rakouska neveze.
Renault vyřešil spolehlivost, výkon postupně přidává"Budeme konsolidovat zlepšení výkonu, které jsme učinili pro Baku. Naším cílem je ho poskytnout více. Nemáme žádný velký plán na úplně nové upgrady, jen pravidelné vylepšování celého balíku," uvádí technický ředitel Rémi Taffin.
"U zákaznických týmů jsme viděli shodné potíže. Ty s úložištěm energie jsme vyřešili, to nové je odlišné specifikace, u něj tyto obavy nemáme. U spalovacího motoru poslední specifikací řešíme potíže, s nimiž jsme se zatím setkali. V Rakousku budeme mít poslední verze komponent a s opakováním předchozích problémů bychom se setkat neměli," slibuje Taffin.
Pro další závody počínaje Británii ale chystají další významná vylepšení svého šasi, nový benzín navíc přiveze ExxonMobil. Ten do loňské sezóny spolupracoval s McLarenem (jeho Honda teď spolupracuje s BP/Castrol), letos má na starosti Red Bull - dodavatel pohonných jednotek Renault jezdí s BP.
V Silverstone nové palivoPůjde o druhé vylepšení paliva, s kterým ExxonMobil letos přijde - to první nasadil v Austrálii: "Šlo o slušný krok. Dosáhli jsme takového zlepšení, které podle předchozího dodavatele nebylo možné, nám se to ale povedlo. Druhá letošní směs nepředstavuje tak velký pokrok, ale i tak půjde o zlepšení. Nehovoříme o číslech, je ale tak velké, že je rozumné přistoupit ke změně," popisuje manažer David Tsurasaki.
Třetí směs ale proti svým zvyklostem připraví až pro začátek sezóny 2018, letos totiž kvůli změnám týmů začali později: "Myslíme si, že bychom reálně mohli zvládnout tři ročně. S třetím vylepšením budeme ale cílit na příští rok. Už pracujeme na chemii a procesech pro rok 2018. Loni jsme tuto možnost neměli," vysvětluje zástupce ExxonMobilu.
Jak velké zlepšení je možné dosáhnout díky palivu, to dokládá příklad Ferrari a Shellu, který se v sezóně 2015 podílel 25 % na zvýšení výkonu motoru, což podle holandské společnosti odpovídalo téměř půl sekundě na kolo.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.