Je nepochybné, že situace krátce po jedné třetině závodu v ázerbajdžánském Baku bude ještě dlouho na pořadu dne dění v F1 i na sociálních sítích a mezi fanoušky. Přinejmenším do té doby, než ji nahradí nějaká další, podobná událost.
K onomu incidentu se už vyslovilo poměrně dost lidí, samozřejmě počínaje samotnými aktéry, příslušníky týmu i bývalým kolegou čtyřnásobného mistra světa Danielem Ricciardem (článek zde). Vettel nabídl Hamiltonovi osobní rozbor situace, Lewis odmítl a nadále je nespokojen nejen s jednáním svého soupeře, ale i nedostatečným trestem. Nakonec ale dospěl k názoru, že Sebastianovo jednání je pro něj vlastně přínosem.
Stranou pochopitelně nezůstaly i osobnosti motorsportu, přetřásající incident ze všech možných stran. Zajímavé bezesporu je, že v této oblasti není rozhodování černobílé. Snad jediné, na čem se shodnou téměř všichni, že Vettelův manévr nebyl správný, ale co se týče jednání čtyřnásobného mistra světa, tam už se názory liší.
"Co se týče incidentu Hamilton versus Vettel, tak v závodění se takové věci stávají. Myslím, že se Hamilton pokusil dostat Vettela do problémů tím, že přibrzdil a způsobil kontakt. Vettelova reakce byla normální a dal Hamiltonovi najevo, že ví, co mu provedl," prohlásil někdejší boss F1 Bernie Ecclestone a vůbec nebral na vědomí zveřejněné výsledky FIA po prozkoumání telemetrie Hamiltonova vozu.
"Vettel je slušný člověk. Tedy obvykle. Tomu, co provedl, nerozumím, protože to je šílené. Divné. Jakoby zešílel. Co se týče trestu, stewardy nikdo nemůže kritizovat, protože jsou něco jako rozhodčí... ale mohli udělat víc, už jenom proto, že se stalo to nejhorší, co se mohlo stát. Pokud někoho předjedete a najedete do něj v důsledku chyby, v pořádku, ale tohle se stalo v pomalé fázi závodu a záměrně. Musíte mít vše pod kontrolou, že něco takového nedopustíte. Vettel se nejdřív rozčiloval, když do Lewise narazil, ale to byla jeho, nikoli Lewisova chyba. To, co udělal potom, absolutně nechápu. Mohl poškodit své i Lewisovo auto a závod pro něj mohl skončit, takže nevím, proč tohle všechno riskoval," vyslovil svůj názor Niki Lauda.
Právě ona nelogičnost Vettelova jednání nahrává domněnce, kterou vyslovil Jacques Villeneuve jr. (více zde). A není sám, kdo zastává názor, že šlo spíš o jednání pod vlivem emocí, kdy se Vettel plně nesoustředil na ovládání vozu, něco podobného tvrdí i trojnásobný mistr světa F1 sir Jackie Stewart, podle nějž se prvotní problém odehrál předtím, než oba vozy do sebe narazily bok po boku. Zároveň se osmasedmdesátiletý Skot domnívá, že by bylo příliš jednoduché hodit celou vinu jenom na jednoho z obou zúčastněných, i když připouští, že Vettelovo jednání zcela určitě není adekvátní prostředí závodů F1.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.